Ei voi olla totta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöyristynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöyristynyt

Vieras
Onko tosiaan Suomessa perheitä, joissa poikia arvostetaan enemmän kuin tyttöjä.
Törmäsimme tapaukseen, jossa poikavauvalle ostettiin kaikki parasta ja kalleinta laatua.
Aiemmin syntyneet tytöt saivat selvitä tavallisemmilla tarvikkeita.
Ei kai tämä voi olla totta.

Ihan varmasti on. Ja mitä useampi tyttö on, sitä pettyneempiä tällaiset vanhemmat ovat. Olen kolmas perheeseeni syntynyt tyttölapsi ja rivien välistä olen vanhempana osannut lukea vanhempieni pettymksen. Olisi edes yksi poika, toiset ne saa vain tyttäriä...jne. Ja pojat/miehet saa uskomattoman hyvää kohtelua, miespuolisista kavereista ei mm. uskota mitään pahaa ja varsinkin poikaystävät on kuin "omia poikia".

Varmasti on. Ja myös perheitä, joiden taloudellinen tilanne on kuopuksen syntyessä parempi mitä se oli isompien lasten syntyessä, ja siksi se nuorimmainen saa paremmat tarvikkeet kuin isommat aikoinaan.

Mun ystävän perheessä pojat saivat tyytyä kirppisvaunuihin yms. Tytölle on ostettu uutena vaunut, rattaat, toiset rattaat, ja jos jonkinmoista tarpeellista & tarpeetonta tavaraa. Ihan yhtä lailla arvostavat kyllä kaikkia lapsiaan.

No, meillä pojalle ostettuihin (neljäs lapseni) tavaroihin on eniten mennyt rahaa. Ero tässä on se, että tyttöjen aikaan en ollut töissä ja käteen jäävä raha oli 320e. Nyt kun työtuloja on ollut ja käteen jää toista tuhatta on ihan vähän erillaiset mahdollisuudet tehdä hankintoja.

Yhteistyössä