Ei vieläkään nälkä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Söin eilen puolenyön jälkee kananmunan ja muutaman juustosiivun. Aamulla puoli kymmenen tomaatin, palan kaalia ja appelsiinimehua reilu desin. Äsken pepsimaxin. Ylipainoa 30kg. Voiko elimistö käyttää läskiä niin ettei tule nälkä?

No mulla ei ole koskaan nälkä ennen puolta päivää. Tosin aamulla juon paljon kahvia, jtoen se vie nälkää. Nyt kun laihdutan niin syön viimeisen kerran päivällisaikaan klo 17. Sitten vasta seuraavana päivänä. Jos on aamuvuoroon meno niin syön aamupalan, muuten en. Nyt menen iltavuoroon ja jotain pitäisi loihtia sitä ennen ruoaksi.

En ole koskaan syönyt nälkääni aamuisin, vaan koska on ollut pakko. Lapsena aamupalan syöminen oli ällöttävää, kun kuitenkin oli pakko syödä jotain ennen kouluun lähtöä. Iltasyöpön vikaa on ollut minussa aina. Nyt tosin päässyt siitä eroon.

Olet huolissasi koska et ole nälissäsi 2h syömisen jälkeen? Ei ihme että on 30kg ylipainoa.
Säännölliset ruoka-ajat, sopivat ruokamäärät, vähintään nyrkin kokoinen määrä kasviksia/hedelmää joka syömiskerralla. Nälkä saa joskus ollakkin mutta ei se ole laihdutuksen a ja o.

[QUOTE="Anne";25257914]Olet huolissasi koska et ole nälissäsi 2h syömisen jälkeen? Ei ihme että on 30kg ylipainoa.
Säännölliset ruoka-ajat, sopivat ruokamäärät, vähintään nyrkin kokoinen määrä kasviksia/hedelmää joka syömiskerralla. Nälkä saa joskus ollakkin mutta ei se ole laihdutuksen a ja o.[/QUOTE]

Eilen söin edellisen kerran tonnikalasalaattia, 16.30, sitten 24.00. Kun on nuo välit pitkiä, siksi ihmettelen ettei ole nälkä.

[QUOTE="äippä";25257997]Eilen söin edellisen kerran tonnikalasalaattia, 16.30, sitten 24.00. Kun on nuo välit pitkiä, siksi ihmettelen ettei ole nälkä.[/QUOTE]

Kun välit on pitkiä niin syöt enemmän kerralla, ne riittää pidemmäksi aikaa kuin pienempi määrä. Ja yöllä söit proteiinipitoisesti, se ja rasvapitoinen pitävät tosi hyvin nälkää pienelläkin määrällä.
Jos mietityttää niin kirjaudu vaikka kalorilaskuriin.
Ja sitten muistutus, kenenkään kroppa ei toimi mitenkään vakiosti vaan niin kuin sen on itse opettanut toimimaan. Minä söin viimeksi eilen, klo 20:30, salaattia, banaania ja proteiinijuoman. Aamulla join kupin kahvia. Ei ole nälkä vieläkään, tosin olisin jo syönyt jotain tuossa klo 10-11 kieppeillä vähän väkisin mutta kipeä lapsi nukkuu nyt sylissä.

[QUOTE="Anne";25258024]Kun välit on pitkiä niin syöt enemmän kerralla, ne riittää pidemmäksi aikaa kuin pienempi määrä. Ja yöllä söit proteiinipitoisesti, se ja rasvapitoinen pitävät tosi hyvin nälkää pienelläkin määrällä.
Jos mietityttää niin kirjaudu vaikka kalorilaskuriin.
Ja sitten muistutus, kenenkään kroppa ei toimi mitenkään vakiosti vaan niin kuin sen on itse opettanut toimimaan. Minä söin viimeksi eilen, klo 20:30, salaattia, banaania ja proteiinijuoman. Aamulla join kupin kahvia. Ei ole nälkä vieläkään, tosin olisin jo syönyt jotain tuossa klo 10-11 kieppeillä vähän väkisin mutta kipeä lapsi nukkuu nyt sylissä.[/QUOTE]

Itseasiassa en syö paljon kerrallaan, lautasellisen salaattia, kerran pari päivässä. Kananmunan 2 kertaa päivässä. Enne mässytin vähän väliä siksi ylipainoa :(. Nilkka nyrjähti, pakko saada painoa pois, että jaksaa juosta töissä.

[QUOTE="äippä";25258114]Itseasiassa en syö paljon kerrallaan, lautasellisen salaattia, kerran pari päivässä. Kananmunan 2 kertaa päivässä. Enne mässytin vähän väliä siksi ylipainoa :(. Nilkka nyrjähti, pakko saada painoa pois, että jaksaa juosta töissä.[/QUOTE]

Lautasellinen salaattiakin on enemmän kuin esim rivi suklaata. Jos haluat laihduttaa pysyvästi, niin kannattaa opetella syömään järkevästi. Siten kuin haluat syödä koko loppuelämäsi. Laihdutuksen aikana syöt vain pikkuisen vähemmän, noin 500kcal/pv. Pitää muistaa hyvät proteiininlähteet, hyvät rasvat, esim avokado ja yli puoli kiloa kasviksia päivässä.

[QUOTE="Anne";25258137]Lautasellinen salaattiakin on enemmän kuin esim rivi suklaata. Jos haluat laihduttaa pysyvästi, niin kannattaa opetella syömään järkevästi. Siten kuin haluat syödä koko loppuelämäsi. Laihdutuksen aikana syöt vain pikkuisen vähemmän, noin 500kcal/pv. Pitää muistaa hyvät proteiininlähteet, hyvät rasvat, esim avokado ja yli puoli kiloa kasviksia päivässä.[/QUOTE]

Puoli kiloa ylittyy reippaasti, siemenä ja manteleita pari kourallista. Olen ravinto-oppia lukenut.

[QUOTE="äippä";25258191]Puoli kiloa ylittyy reippaasti, siemenä ja manteleita pari kourallista. Olen ravinto-oppia lukenut.[/QUOTE]

Hyvä. Tuo salaatti yksi tai kaksi kertaa päivässä ja kaksi kananmunaa antoi ihan piiiikkuisen eri kuvan...

Yhteistyössä