Ei varmaan saa ottaa rauhoittavaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Januliittus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Januliittus

Aktiivinen jäsen
19.12.2007
4 359
0
36
Jyväskylä
edellisenä iltana ku seuraavana päivänä on sektio?
Eilen luin noita sektiopäivä lappuja iski taas ihan hirveä pelko sitä puudutuspiikkiä kohtaan ja maha meni ihan sekaisin :ashamed: Joo ei oo eka kerta ku sektioon meen, mutta nyt se pelottaa kaikkein eniten :(

Eilen sitten mietinkin ku mulle määrättiin rauhoittavia yhdessä vaiheessa raskautta ku en saanu moneen viikkoon nukuttua ja tuli itkettyä vaan aamusta iltaan. Jo yks nappi auttoi jaksamaan ja siitä tuli ihmeen pirteä ja hyvä olo ja mikään asia ei ärsyttäny :o .. Niin siis että :D Voiskohan sellaisen mitenkään ottaa päivää ennen sektioo illalla että saisi nukuttua yön ( tiedän etten saa unta kuitenkaan ) vai onkohan siitä jotain haittaa? :snotty:

Ehkä olis parempi kysyä sairaalasta että mitä mieltä ovat, mutta ajattelin kysellä ensin täältä mielipidettä..

8 päivää sektioon ja olen yrittäny itseäni tsempata että kyllä mä vielä kerran sen piikin kestän, mutta mutta.. Ei tunnu auttavan :'(

Mäkin pelkäsin puudutuspiikkiä etukäteen ihan kauheasti mutta se oli kyllä todellakin murheista pienin... Riippuu varmasti lääkkeestäkin, kysy sieltä sairaalasta.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Mäkin pelkäsin puudutuspiikkiä etukäteen ihan kauheasti mutta se oli kyllä todellakin murheista pienin... Riippuu varmasti lääkkeestäkin, kysy sieltä sairaalasta.

Onhan se tosiaan murheista pienin.. Ekan kohdalla pelkäsin kanssa tosi paljon, mutta se ei onneksi tuntunut yhtään missään ja kysyinkin että milloin sen laittavat ( olivat jo laittaneet. ) Toisen kohdalla en osannut pelätä ku ajattelin että tottakai se tuntuu samalta, mutta eipäs tuntunukaan. Laittaja tais olla surkea ku se sattu :( Ja nyt sit pelkää väkisinkin että laittajana on yhtä surkee kuin viimeksi :snotty:

Ja tuo lääke on opamox 15mg

En ottais mitään ylimääräistä sopimatta lääkärin kanssa tai vähintään infoa etukäteen lääkäriä mitä lääkkeitä olet ottanut.

Mut oikeasti - voiks joku pelätä puudutuspiikkiä niin että tarvii rauhoittavia, huh huh... pieni karaiseminen vaikkapa alatiesynnytyksen muodossa vois tehdä hyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ottais mitään ylimääräistä sopimatta lääkärin kanssa tai vähintään infoa etukäteen lääkäriä mitä lääkkeitä olet ottanut.

Mut oikeasti - voiks joku pelätä puudutuspiikkiä niin että tarvii rauhoittavia, huh huh... pieni karaiseminen vaikkapa alatiesynnytyksen muodossa vois tehdä hyvää.

Mielummin synnyttäisin kyllä alakautta kuin menisin sektioon, mutta ei mulle ole vaihtoehtoja annettu.. Ja joo, ihmiset pelkää erilaisia asioita, oli ne sitten tyhmiä tai ei..

Ja kyllä mä meinasin että kysyn vielä lääkäriltä asiasta ja informoin niille kyllä jos on aihetta!

Alkuperäinen kirjoittaja Januliittus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksei saisi? :) Varmista lääkäriltä ja mainitse sektioon mennessä asiasta kuitenkin..

Ajattelin että jos se vaikuttaa vauvaan niin paljon ettei saisi ottaa.. Ja jos sektiossa tulee jotain häikkää niin siitä saattaisi olla jotain haittaa :ashamed:

No itsehän sain synnytykseen mennessä unilääkkeen, en ole koskaan ennen sellaisia käyttänyt mutta poikkeustilanteessa annettiin kun synnytys ei edistynyt ja mä en myösjkään saanut nukuttua yhtään. millään en olisi ottanut alkuunsa mutta kätilö sanoi, että se rentoutuminen ja uni tekee paljon enemmän hyvää kuin että valvoisin yön ja olisin aamulla itkuinen ja poikki. Vauvaan se sinänsä ei vaikuta koska saahan synnytyksessä yleensäkin kaikenmaailman troppeja jotka vaikuttavat myös. Ei se lääke sen enempää hallaatee. Joten uskoisin, että myös sinä saat ottaa, toisaalta koska kyseessä on leikkaus, niin kannattaa vielä varmistaa.

Kysy lääkäriltä, voi olla että voi ihan hyvin ottaakin.. kun eikös ennen leikkaustakin voi saada esilääkityksen (?). Oli se pelko mikä tahansa, sitä on turha kenenkään vähätellä, jokainen kokee pelon ja kivun erilailla, ja jokaiselle oma pelko on todellinen... siis viittaan vaan siihen että
tuossa ylhäällä joku vieras PORVOOSTA yrittää aloittaa sektio vs. alatiekeskustelua, kivakiva :D hankkis elämän.. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja mimi:
Kysy lääkäriltä, voi olla että voi ihan hyvin ottaakin.. kun eikös ennen leikkaustakin voi saada esilääkityksen (?). Oli se pelko mikä tahansa, sitä on turha kenenkään vähätellä, jokainen kokee pelon ja kivun erilailla, ja jokaiselle oma pelko on todellinen... siis viittaan vaan siihen että
tuossa ylhäällä joku vieras PORVOOSTA yrittää aloittaa sektio vs. alatiekeskustelua, kivakiva :D hankkis elämän.. :laugh:

Kai sitä jonkinlaista esilääkitystä vois saada, mut mä en ole kyl koskaan saanu :( ..Mut kai sitä pitäis osata avata suunsa ennen kuin ne mitään antaiskaan.
Juu nää sektio ja alatiesynnytykset on aika kuuma aihe ollu aina ja joillekin se ei vaan ole mahdollista vaikka tahtoisi synnyttää alakautta.. No mut mun ei ainakaan tarvii kärvistellä yliaikaisena :D Yks hyvä puoli :p

Alkuperäinen kirjoittaja mimi:

Kai sitä jonkinlaista esilääkitystä vois saada, mut mä en ole kyl koskaan saanu :( ..Mut kai sitä pitäis osata avata suunsa ennen kuin ne mitään antaiskaan.
Juu nää sektio ja alatiesynnytykset on aika kuuma aihe ollu aina ja joillekin se ei vaan ole mahdollista vaikka tahtoisi synnyttää alakautta.. No mut mun ei ainakaan tarvii kärvistellä yliaikaisena :D Yks hyvä puoli :p
Mulle on sanottu ettei esilääkitystä voi saada, kun se samalla vaikuttaa siihen syntyvään lapseenkin. Ja juu, mullekin tuo puudutuksen laitto on SE joka lähes eniten sektiossa pelottaa. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Mulle on sanottu ettei esilääkitystä voi saada, kun se samalla vaikuttaa siihen syntyvään lapseenkin. Ja juu, mullekin tuo puudutuksen laitto on SE joka lähes eniten sektiossa pelottaa. :snotty:

No sithän mä en periaatteessa voi ottaa rauhoittavaa ku eikös sekin luokitella esilääkitykseksi ku rauhoittaa?
No ehkä mä yritän itseäni vielä tsempata, koska tää on vika kerta ku sektioon meen ( tai ainakin luulen niin :D )
Ja mikä ihme siinä piikissä mua niin pelottaa ku se on hetkessä ohi vaikka sattuisikin :ashamed: Ehkä se jos se ei meekään heti oikeeseen kohtaa ja joutuu uudestaan laittaa..

No sithän mä en periaatteessa voi ottaa rauhoittavaa ku eikös sekin luokitella esilääkitykseksi ku rauhoittaa?
No ehkä mä yritän itseäni vielä tsempata, koska tää on vika kerta ku sektioon meen ( tai ainakin luulen niin :D )
Ja mikä ihme siinä piikissä mua niin pelottaa ku se on hetkessä ohi vaikka sattuisikin :ashamed: Ehkä se jos se ei meekään heti oikeeseen kohtaa ja joutuu uudestaan laittaa..
Miten pitkä vaikutus aika noilla rauhoittavilla on? Mulla on sellainen kutina että olen edellisenä iltana ennen sektiota (olen siis ollut sairaalassa jo silloin) saanut jotain rauhottavaa, tai unettavaa lääkettä kun en jännitykseltäni olisi saanut nukuttua.

Mulla on piikin laitossa ollut melkoisia ongelmia, joten siksi jännitän niin kovasti. :ashamed:

Tsemppiä sulle tulevaan, eiköhän se mene hyvin ja sutjakkaasti. :) Vaikka itse muistan että kun mut viimeksi kärrättii leikkuriin, niin ajattelin ettei se ole ikinä ohi. No, nyt siitä on kumminkin jo 9kk. :D

Miten pitkä vaikutus aika noilla rauhoittavilla on? Mulla on sellainen kutina että olen edellisenä iltana ennen sektiota (olen siis ollut sairaalassa jo silloin) saanut jotain rauhottavaa, tai unettavaa lääkettä kun en jännitykseltäni olisi saanut nukuttua.

Mulla on piikin laitossa ollut melkoisia ongelmia, joten siksi jännitän niin kovasti. :ashamed:

Tsemppiä sulle tulevaan, eiköhän se mene hyvin ja sutjakkaasti. :) Vaikka itse muistan että kun mut viimeksi kärrättii leikkuriin, niin ajattelin ettei se ole ikinä ohi. No, nyt siitä on kumminkin jo 9kk. :D

Oliskohan niillä ollu 8 tunnin vaikutus, tosin musta tuntu että se vaikutti hyvään oloon koko seuraavan päivän :D Mulla ei onneksi ole ollu ongelmia sen puudutteen laitossa, et mennyt onneksi heti ekalla kerralla oikeaan kohtaan :)
No eiköhän se ihan hyvin mene ja jos ei mee niin sillehän ei sitten mitään voi. Pyydän varmaan siinä vaiheessa nuijanukutuksen jos se ei ekalla kerralla mee oikein :D Ja kiitos =) Vielä viikko aikaa panikoida, sit ei paljon panikoimiset enää auta :laugh:

Yhteistyössä