Ei varmaan normaalia..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Eli tunnen itseni todella tyhmäksi ja vähäpätöiseksi ihmiseksi. Ajattelen aina että mitä muut minusta ajattelevat ja tuntuu että kaikki halveksivat minua ja eivät pidä minua minään, että olen ruma jne.
Pelkään koko ajan että miehenikin suurinpiirtein vihaa minua, ei halua minua jne. Vaikka on todella ihana mies! Aihetta ei ole tällaiseen ajatteluun antanut. Mikä minua vaivaa?! Elämä on TODELLA vaikeaa kun jatkuvasti käy tällaisia asioita päässään. Ei uskalla yrittää mitään eikä olla ihmisten kanssa tekemisissä.

mulla juuri sama ongelma :/ tuntuu että kaikki halveksuvat ja pitävät tyhmänä :/ pelottaa hakea töitäkin ku pelkään että kukaan ei sitte työpaikalla tykkää musta tai onnistun jotenki mokaamaan :( tsemppiä sulle <3 entiedä mikä tähän auttai.. mulla ainaki mun itsetunto on poljettu alimpaan helvettiin useasti joten veikkaan että johtunee tästä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla juuri sama ongelma :/ tuntuu että kaikki halveksuvat ja pitävät tyhmänä :/ pelottaa hakea töitäkin ku pelkään että kukaan ei sitte työpaikalla tykkää musta tai onnistun jotenki mokaamaan :( tsemppiä sulle <3 entiedä mikä tähän auttai.. mulla ainaki mun itsetunto on poljettu alimpaan helvettiin useasti joten veikkaan että johtunee tästä..

Juuri näin mullakin. Töitä en uskalla lähteä hakemaan enkä mihinkään harrastukseen itekseni lähteä. Tunnen itseni todella ulkopuoliseksi joka paikassa. Elämä tällaisena on ihan kamalaa!!! Mä haluaisin muutosta tähän ja pian ja pystyä elämään!!! On mullekin elämässä paljon tapahtunut sellaista mikä on itsetunnon vienyt todella pohjalle, nyt sitä ei tunnu olevan enää ollenkaan.. Tsemppiä myös sinulle!

Mitä se haittaa vaikka muut pitävät rumana ja vähäpätöisenä? Miksi kaikkien pitäisi pärjätä? Mun kokemusten mukaan ihmiset juuri pitävät itseään vähäpätöisemmistä ihmisistä. Itseainakin viihdyn hyvin sellaisena.

mä ainakin ajatteli että jos sitä yrittäis hakea apua ammattilaiselta. ystäväni teki niin ja hänellä auttoi se todella paljon. ei tämä kivaa kyllä ole, mutta eiköhän se tästä, koita jaksella <3 ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Juuri näin mullakin. Töitä en uskalla lähteä hakemaan enkä mihinkään harrastukseen itekseni lähteä. Tunnen itseni todella ulkopuoliseksi joka paikassa. Elämä tällaisena on ihan kamalaa!!! Mä haluaisin muutosta tähän ja pian ja pystyä elämään!!! On mullekin elämässä paljon tapahtunut sellaista mikä on itsetunnon vienyt todella pohjalle, nyt sitä ei tunnu olevan enää ollenkaan.. Tsemppiä myös sinulle!

Mä olin aiemmin juuri samanlainen (ja ajoittain vieläkin). Mulla on auttanut, kun en ole pitänyt yhteyttä yhteen läheiseen ihmiseen, joka mulla aina pönkitti itseään. Sekä olen hyväksynyt vähäpätöisyyteni.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mitä se haittaa vaikka muut pitävät rumana ja vähäpätöisenä? Miksi kaikkien pitäisi pärjätä? Mun kokemusten mukaan ihmiset juuri pitävät itseään vähäpätöisemmistä ihmisistä. Itseainakin viihdyn hyvin sellaisena.

Niin..ei sen kuuluisikaan haitata. Ja kaikkien ei minunkaan mielestäni tarvitse pärjätä. Mutta kun se vaikeuttaa jokapäiväistä elämää niin se ei varmaan enää ole normaalia ja pitäisi hakea jostain apua. MUTTA kun se avun hakeminenkin on todella vaikeaa kun pelkään mitä ne ihmiset siellä sitten ajattelevat..Todella ahdistava tilanne!

Ja mieheni ja muutkin ovat sanoneet minulle että olen kaunis jne. Mutta se ei hirveästi silti muuta sitä tilannetta mitä itsestäni ajattelen. Sitten ajattelen että kunhan vain yrittävät helpottaa oloani ja sanovat noin vain huvikseen.

mulle tuli samanlaisia mietteitä sen jälkeen kun ihmiset, joihin luotin olikin pettänyt luottamukseni täysin, ja puhuneet p:tä selän takana.. tosi vaikea luottaa keneenkään.. varsinkin just tuo, että jos edessä päin kehuu kauniiksi, ja joskus sattuukin kuulemaan että haukkuu, niin turha sitä on enää sen jälkeen kehua..

Mäkin pidän itseäni useimmiten keskimääräistä tyhmempänä ja lahjattomampana. Huonosta itsetunnosta kertoo sekin, että kaikki onnistumiset ovat aina sattumia, mutta epäonnistumiset taas omaa syytäni. Tiedostan tän ajattelumallin ja siitä pitäisi päästä pois, kukaan ei tykkää ruikuttajasta ja luuserista :D Lisäkis omasta huonosta itsetunnosta johtuen en tykkää sellaisista rempseistä omat taitonsa tunnustavista ihmisistä, vaan pidän heitä kerskailijana.

Yhteistyössä