L
like a bird
Vieras
Olen 28v muutaman vuoden naimisissa ollut, tasaista elamaa elava kotirouva. Vaikka unelmoin tallaisesta tavallaan rauhallisesta elamasta koko ikani, niin jokin alkaa valilla ahdistaa. Rakastan miestani ja hanen vuokseen olen kestanyt paljon. Valilla mietin, tuleeko loppuelamani olemaan tallaista.. Nuorena elin ja koin paljon, asuin eri maissa, matkustelin paljon, tapasin mielenkiintoisia ihmisia, oli vaikka mita unelmia. Pitkaan voi menna etten edes ajattele asiaa ja olen tyytyvainen, mutta joskus tosiaan tulee ahdistus... Ja aivan mieleton vapauden kaipuu. Jo sana vapaus tuntuu niin raikkaalta, huikealta, menna mihin vain ilman toisten narinaa ja valittamista, toteuttaa itseaan, lahtea johonkin kauas moottoripyoralla. Mahdollisuudet vilisevat mielessani ja tuntuu silta etta haluaisin vaan menna, lentaa, olla vapaa elamaan miten tahdon ja menna mihin haluan. Mietin miten olen muuttunut tallaiseksi.. Elama perinteista 50-luvun kotirouvaa. Sitahan mina halusin, vain halusinko? Ymmarsinko mihin olin ryhtymassa? En sano etteiko elama olisi hyvaa, jossain on vaan sellainen kaipaus.. Etten viihdy oikein missaan ja haluan vaan siirtya paikasta toiseen, olla vapaa kuten nuorena taisin ollakin. Kun ajattelin niita maita, paikkoja mita haluaisin viela nahda ja asioita joita haluaisin kokea, tajutessani etta en ehka tulekaan koskaan kokemaan ja nakemaan niita. Mies aina toissa, vasynyt, mina pidan huolta kodista ja jos sitten joskus on lapsia niin kotiaitina vaan.. Onko se unelma, se mita ihmisen pitaisi haluta, ovatko kuvitelmani ihan tyhmia vai voisinko todella elaa enemman? Tuntuu etten kayta kapasiteettiani, etta minusta olisi paljon enempaan. Unelmoin ja leikittelen jopa pelottavalla ajatuksella vapaudesta... Enka tarkoita tassa mitaan miesta tai suhteita. Onko rakkaus vankila? Joka saa meidat elamaan toisen ehdoilla? Ajatuksia kiitos!