M
"mmm"
Vieras
Mutta vaipatta oleminen saa aikaan juuri sen että ne vaatteetkin on sitten yltäpäältä siinä tavarassa. Että niitä vaippoja käytetän siitä syystä jottei paskat olis niskassa (on ne joskus vaipoista huolimattakin). Vaatteitahan käytetään sekä häveliäisyyssyistä että lämmön takia. Minusta vaippojen käyttö on ihan yhtä perusteltua kuin vaatteidenkin. On kaksi eri asiaa puhua vaipattomuudesta vauvan kanssa ja sitten siitä että vaippoja käytetään mutta pöntöllekin pääsee, jos äiti tai vauva jotenkin asian huomaa/äiti oppii hädän tulkitsemaan.
Meillä pottailu alkoi joskus reilu 1 v. iässä niin että esim. ennen kylpyä kävi siinä pissalla ja joskus istui muuten vaan äidin seurana vessassa. Ei meillä mitään ongelmia ollut pottailun aloittamisessa eikä asiasta tehty hirveää haloota. Vaipat jätettiin pois 2,5 v. iässä ja sen jälkeen vahinkoja on tullut max 5. Ikää nyt 5 v. Ja en mä ole koskaan poikaa vessaan käskenyt tms. Se käy itse silloin kun siltä tuntuu.
Meillä pottailu alkoi joskus reilu 1 v. iässä niin että esim. ennen kylpyä kävi siinä pissalla ja joskus istui muuten vaan äidin seurana vessassa. Ei meillä mitään ongelmia ollut pottailun aloittamisessa eikä asiasta tehty hirveää haloota. Vaipat jätettiin pois 2,5 v. iässä ja sen jälkeen vahinkoja on tullut max 5. Ikää nyt 5 v. Ja en mä ole koskaan poikaa vessaan käskenyt tms. Se käy itse silloin kun siltä tuntuu.