Ei vaihdu nimimerkki vähään aikaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Odottamaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Odottamaton

Vieras
Mä jo ehdin hehkuttaa että vihdoin pääsee lokakuussa IVF:ään. Ja p...kat. V....taa niin ettei veri kierrä. Soitin sairaalaan ja täti siellä sanoi, että hoito aloitetaan syys-lokakuun vaihteen menkoista. Lääkäri kyllä sanoi että lokakuun puolella on jo alkionsiirto. Siellä kans sanotaan toista ja tehdään toista. Rupee jo kypsyttään tää ainainen odottelu. Siis odottamattomuus. Eka käynnistä on 4,5v, ja silloin vaan käskettiin koittaa kotikonstein vielä vuosi. Eikä huomattu tutkia. Ja sitten vasta parin vuoden päästä tutkittiin ja löydettiin kiinnike kohdusta. Että olishan sitä saanu raskauttaa odotella vaikka lopun ikää. Tässä rupee kohta biologinen kello raksutteleen viimesiään.

Soitin sairaalaan kysyäkseni reseptiä nenäsumutteeseen jota tarvitaan IVF-hoitoa varten. Täti kysy että "meinaakko alottaa hoidon ihan omin päin?". No tottakai. Ajattelin hakea apteekista Burana-paketin ja koeputken. Eiköhän se vauva sitte jo kohta olekin sylissä. Tee se itse-vauvantekopaketilla aikaansaatu. No, sanoin oikeesti kyllä tätille, että soitin juuri siksi, ettei noita vauvoja ole omin päin meille tullut, ja IVF- hoitoon ilmoittautuisin. Nyt selvisi, että olisin ehkä päässytkin jo tästä kierrosta aloittamaan hoidon, jos verikokeen tulokset olisivat olleet selvillä. Verikoe otettiin omassa terveyskeskuksessa. Näyte oli lähetetty sairaalaan, mutta eipä sitä siellä ollut. Uskomatonta, että mun verikin on jo hukattu! Mikä vielä voi mennä pieleen?

Tiedän jo mitä voi mennä pieleen. Nyt IVF siirtyy ainakin muutaman kuukauden. Kohdunkaulasyövän joukkoseulonnassa jäin haaviin ja nyt odotellaan aikaa sairaalaan, että siellä otetaan koepala. Eli hoidot jäihin. Hoito IVF:ää varten olisi alkanut seuraavassa kierrossa. Nyt sais jo riittää nämä yllättävät käänteet.

Yhteistyössä