Ei ultraa ennen aborttia

  • Viestiketjun aloittaja Palvelutko alas?
  • Ensimmäinen viesti
Palvelutko alas?
Siis mitä hemmettiä?? Joudun tekemään abortin koska tulot ei miehen kanssa sallli toista lasta. Omasta mielestä nyt reilu viikko 8 ja sain terveyskeskuksen raskaustestin jälkeen sinne tk:hon hoitajalle ajan. Hän vain kirjoitti lähetteen sairaalaan jossa sitten operaatio pitäisi tehdä heti siellä vaan.
Enhän mä voi olla täysin varma, oonko viikolla 8??
Sehän voi olla että oli ensiksi valemenkat.. Tätäkö tää terveyspuolen jatkuva säästäminen on? En ole edes tavannut lääkriä..
Kai se nyt pitäs ultrata.

Jos vauva oikeasti siinä 11-12 rv., niin silloin jo joudun pitää sen kun niin "pitkällä". Sekavaa tekstiä, mutta olen nyt vähän hämilläni.
 
"just just"
Mitä merkitystä onko vauva 8 viikkoa vai 12 viikkoa? Siis päätöksesi kannalta. Joko haluat sen lapsen tai sitten et. Ei se taloudellinen tilanne vissiin yhtään siitä parane, vaikka oisit pari viikkoa pidemmällä.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
elämä ilman abortteja
mielestäni lapsen hankkimista voisi miettiä etukäteen. Turha jälkikäteen harmitella. Ei se ole sen masussa kasvavan vauvan vika, että sulle on käynyt "vahinko". Mutta ei se mitään. Ethän sinä siinä kuole, vaan vauva. jeah. aborttia vaan kehiin. ihanaa.
huom. tää on mun mielipide, ei valitus tai haukku ym.
 
  • Tykkää
Reactions: Katylina
Ei sillä kysyjän päätöksen kannalta olekaan väliä onko viikolla 8 vai 12, vaan juridiselta kannalta (Suomen lain mukaan abortti sosiaalisista syistä mahdollinen vk 12 asti) - ehkä tarkoitti että pitäisi tietää ollaanko vielä vk 12 sisällä.

Mutta koska kyse lapsen oikeuksista epäilisin että varmasti ultraavat ja varmistavat onko sikiö tosiaan 12 vk tai alle - muutenhan kuka tahansa pidemmällä oleva voisi väittää että viikkoja vähemmän ja yrittää saada aborttia "vilpillisin keinoin".
 
gynen poli hoitaja
Ultra ja raskauden keston määrittäminen on pakollinen jo siitä syystä että tiedetään onko raskaus kohdun sisäinen ja millä menetelmällä keskeytys tehdään (ja mitä sieltä odotetaan tulevan - vuotoa vai mahdollisesti ihan kokonaisena syntyvä sikiö).
Kyllä sairaalassa aivan taatusti ultrataan. Tk:ssa taas ihan turhaa lähteä ultrailemaan jos päätös on mikä on ja lähetteen keskeytystä varten haluaa.
 
"hipsula"
Huoh. Mä en ymmärrä ihmisiä jotka marisee toisten päätöksistä. Itselläkään ei tulot kestäisi toista lasta, hyvä että nyt jo saadaan kaikille meille ruokaa/vaatetta.

...sitten samat ihmiset marisee jos tää kyseinen äiti pitäis lapsensa ja olisi sossun luukulla.

"Kun miksi pitää tehdä niin monta lasta jos ei ole varaa?" Niinkö sanoisitte?

Joo sori, otin itseeni. Ärsyttää vaan tuommoinen.

Ap:lle tsemppiä.
 
Saraldo
[QUOTE="hipsula";27017629]Huoh. Mä en ymmärrä ihmisiä jotka marisee toisten päätöksistä. Itselläkään ei tulot kestäisi toista lasta, hyvä että nyt jo saadaan kaikille meille ruokaa/vaatetta.

...sitten samat ihmiset marisee jos tää kyseinen äiti pitäis lapsensa ja olisi sossun luukulla.

"Kun miksi pitää tehdä niin monta lasta jos ei ole varaa?" Niinkö sanoisitte?

Joo sori, otin itseeni. Ärsyttää vaan tuommoinen.

Ap:lle tsemppiä.[/QUOTE]

Mä oon sun kanssa ihan samaa mieltä. Jos toinen on kerran päättänyt tehdä abortin ja kysyy ultrasta, hän ei todennäköisesti kaipaa kommentteja siitä, millainen murhaaja hän onkaan. Mä voin ihan rehellisesti ja avoimesti myöntää, että jos mä nyt tulisin raskaaksi, mä tekisin ilman muuta abortin. Meillä ei kestäisi talous eikä mielenterveys.

Tsemppiä ap!
 
"vieras"
Abortin haluavan kuunneltava sikiön sydänääniä - näin monessa osavaltiossa

STT

Yhdysvalloissa raskauden keskeyttämisestä on tehty monissa osavaltioissa yhä monimutkaisempaa.

Esimerkiksi Texasissa on jo voimassa laki, jonka mukaan aborttia hakevien naisten on käytävä ultraäänikuvassa, kuunneltava sikiön sydänääniä sekä lääkärin kuvausta sikiön kehityksestä.

Jo seitsemässä osavaltiossa on säädetty samantyyppisiä ultraäänikuvauksen vaativia lakeja. Paikoin ne eivät ole kuitenkaan vielä voimassa, koska vetoomustuomioistuimet pohtivat lakien oikeutusta.
 
En ota kantaa valintaasi, sinun ja miehesi asia. Pisti vain silmään että tk:n hoitaja antanut lähetteen?! Yleensähän se menee niin että tk lääkäri tekee lähetteen ja seuraavassa sairaalassa (kesku-,alue- tai yliopistollisessa sairaalassa) ultrataan ja se lääkäri antaa oman "puoltavan" päätöksen toimenpiteelle. Kukas sen toisen nimmarin vetää?
 
Saraldo
[QUOTE="vieras";27018023]Abortin haluavan kuunneltava sikiön sydänääniä - näin monessa osavaltiossa

STT

Yhdysvalloissa raskauden keskeyttämisestä on tehty monissa osavaltioissa yhä monimutkaisempaa.

Esimerkiksi Texasissa on jo voimassa laki, jonka mukaan aborttia hakevien naisten on käytävä ultraäänikuvassa, kuunneltava sikiön sydänääniä sekä lääkärin kuvausta sikiön kehityksestä.

Jo seitsemässä osavaltiossa on säädetty samantyyppisiä ultraäänikuvauksen vaativia lakeja. Paikoin ne eivät ole kuitenkaan vielä voimassa, koska vetoomustuomioistuimet pohtivat lakien oikeutusta.[/QUOTE]

Ja mitäköhän ne tällä luulevat saavuttavansa? Että ihminen, joka on muutenkin tehnyt raskaan päätöksen, joutuu sitten vielä kokemaan lisää tuskaa? Laki tietysti toivoo, että tällä lailla saadaan naisten mieli muutettua. Olisi kiva nähdä tilastoja, kuinka moni tällainen "piti abortoida mutta tuli sittenkin" -lapsi on sitten myöhemmin otettu huostaan tai annettu adoptioon. Ja siitä voidaan tietysti vääntää vaikka maailman tappiin asti, että onko huostaanotot ja adoptio lapselle parempi kuin se ettei häntä olisi koskaan ollutkaan.

Toki se on hienoa, jos epävarma äiti saisi siitä uutta potkua siihen, että pitäisikin lapsen ja kaikki menisi sen jälkeen ihan hienosti. Sehän olisi se optimaalinen tilanne. Mutta mä olen sitä mieltä, että jokainen ansaitsee syntyä maailmaan toivottuna. Ei niin, että "kuulin sun sydänäänet ja herkässä mielentilassa päätin sittenkin pitää sut, mutta en mä kyllä oikeastaan olis sua halunnut".
 
Alkuperäinen kirjoittaja elämä ilman abortteja;27017094:
mielestäni lapsen hankkimista voisi miettiä etukäteen. Turha jälkikäteen harmitella. Ei se ole sen masussa kasvavan vauvan vika, että sulle on käynyt "vahinko". Mutta ei se mitään. Ethän sinä siinä kuole, vaan vauva. jeah. aborttia vaan kehiin. ihanaa.
huom. tää on mun mielipide, ei valitus tai haukku ym.
Kuten aloituksesta käy ilmi, lapsen hankintaa on harkittu etukäteen ja tultu siihen tulokseen ettei lasta tule. Se, että ehkäisyä kannattaisi kanssa miettiä etukäteen, on taas toinen asia.
 

Yhteistyössä