Ei tuo kiukaan asennus voi olla vaikeaa. Säästän ja asennan ton ite.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="nanna84";24955790]Me jopa rakennettiin talo ihan ite. :O[/QUOTE]

No sähköissä on teilläkin olleet tietyt säännöt, toivottavasti olette niitä noudattaneet.

[QUOTE="vieras";24955802]No sähköissä on teilläkin olleet tietyt säännöt, toivottavasti olette niitä noudattaneet.[/QUOTE]

Mies on sähkäri, että ihan itse teki. Ulkopuolisina oli vaan takan muurari ja putkimies. Mutta joo, sääntöjen mukaan tietenkin. :)

[QUOTE="vieras";24955823]Luulin otsikosta, että tämä on sellainen Kuuluisia viimeisiä sanoja -ketju.[/QUOTE]

Täälä ollaan. :D
Suunnittelen vaan tässä huolella. Löysin saunan sulakkeenkin. Se pois päältä ja kärähtänyt kiuas ruuvataan irti jne...

[QUOTE="vieras";24955823]Luulin otsikosta, että tämä on sellainen Kuuluisia viimeisiä sanoja -ketju.[/QUOTE]

Olet aikaasi edellä, käyneee toteen hiukan myöhemmin :) Savun hälvettyä tutkitaan vahingot!

[QUOTE="vieras ap";24955837]Täälä ollaan. :D
Suunnittelen vaan tässä huolella. Löysin saunan sulakkeenkin. Se pois päältä ja kärähtänyt kiuas ruuvataan irti jne...[/QUOTE]Lukiko ohjeessa siitä, että eka kerta lämmitetään saunomatta ja hyvin tuulettaen? Se uusi kiuas käryää eka lämmityksellä melkoisesti, ainakin meillä uudet kiukaat ovat kärynneet.

Kuuluisia viimeisiä sanoja:

- Ei tuossa johdossa mitään sähköä kulje
- Kyllä mä taisin laittaa sen maajohdonkin kiinni
- Kyllä tämä kiuas on täysin turvallinen

[QUOTE="vieras";24955867]Eri asia jos mies on sähkari. Asensiko hän sen edellisen, kärähtäneen kiukaankin... :whistle:[/QUOTE]

Ei se sähkäri ole täälä. Ei asentanut edellistä. Edellinen on vuodelta 1993. Tais vanhuuttaan kärähtää. Vastukset oli vinkkurallaan.

En suosittele. Satutko yhtään tietään miksi edellinen kiuas kärähti?? Olis varmaan ihan oiva tieto jos on vaikka rikkonut jotain muutakin...

Kai teillä on yleismittari? Mä teen työkseni hommia sähköjen kanssa ja KOSKAAN en luota pelkästään sulakemerkintöihin. En ikinä. Koska joku on voinnut joskus tehdä muutoksi, kirjata sulakeet väärin tms. Ei toki pitäis mutta näinkin vaan voi käydä. Osaatko käyttää yleismittaria yleensäkään? Tiedätkö mitä sillä mitata ja miten?

on tullut muutama kiuas asennettua ja sanoisin että ei ole rakettitiedettä, kiukaan sähköliittimissä on selkeät merkinnät ja jos tietää sähköjohtojen värikoodauksen niin ei voi mennä vikaan

selvyyden vuoksi mainittakoon että mulla on tehtävään vaadittava pätevyysluokitus ja pikkusen ylikin

[QUOTE="vieras";24955894]Ei se sähkäri ole täälä. Ei asentanut edellistä. Edellinen on vuodelta 1993. Tais vanhuuttaan kärähtää. Vastukset oli vinkkurallaan.[/QUOTE]

Mies kärähti vanhuuttaan...

[QUOTE="tiiu";24955895]En suosittele. Satutko yhtään tietään miksi edellinen kiuas kärähti?? Olis varmaan ihan oiva tieto jos on vaikka rikkonut jotain muutakin...

Kai teillä on yleismittari? Mä teen työkseni hommia sähköjen kanssa ja KOSKAAN en luota pelkästään sulakemerkintöihin. En ikinä. Koska joku on voinnut joskus tehdä muutoksi, kirjata sulakeet väärin tms. Ei toki pitäis mutta näinkin vaan voi käydä. Osaatko käyttää yleismittaria yleensäkään? Tiedätkö mitä sillä mitata ja miten?[/QUOTE]

On meillä, mutta en ole koskaan käyttänyt. Testasin sulakkeen ja se on saunan sulake. Valo ei syty saunassa.

on tullut muutama kiuas asennettua ja sanoisin että ei ole rakettitiedettä, kiukaan sähköliittimissä on selkeät merkinnät ja jos tietää sähköjohtojen värikoodauksen niin ei voi mennä vikaan

selvyyden vuoksi mainittakoon että mulla on tehtävään vaadittava pätevyysluokitus ja pikkusen ylikin

Ongelmana on (kai), että tuota mustaa johdonpätkää ei ole uudessa kiukaassa. Se pitää ottaa siis vanhasta. Kyllä se ehkä lähtee, kun olen jostain lampustakin johdon vaihtanut.

[QUOTE="vieras ap";24955947]On meillä, mutta en ole koskaan käyttänyt. Testasin sulakkeen ja se on saunan sulake. Valo ei syty saunassa.[/QUOTE]

Pikkasen on nyt hakusassa sulla hommat - eikä ihan niin vähän. Kiuas ei todellakaan ole saman sulakeen takan kuin valot... Mut joo, oma on kotisi, henkesi jne.

Ja tän alotuksen on pakko olla provo

Yhteistyössä