Ei toivotut vieraat?

Alaston lohikäärme

Aktiivinen jäsen
09.12.2007
16 436
3
36
Sanokaa mulle miten päästä ei toivotuista vieraista eroon "fiksusti" niitä kuitenkaan loukkaamatta.
Tai siis ettei ne edes tulis meille.
Mua alkaa ihan tosissaan nyppiä toi yksi sakki joka käy meillä 1-2 kertaa viikossa eri kokoonpanolla. Varsinkin se rouva on kuin kotonaan (ei nyt ihan jääkaapille mene, mut ei paljon puutu).
Yleensä se nainen pummaa tupakkaa ja jos tulevat koko porukka, niin aina pitäis olla kahvia keittämässä ja pullaa tarjoamassa (ja jos näin teen, niin syödään ihan kaikki pöydästä).

Mä en voi aina muka olla menossa johonkin kun tulevat sellaisiin aikoihin (puoli kahdeksankin aikaan illalla), että en voi alkaa pukemaan enää 2-v:lle ulkovaatteita päälle.

Auttakaa mua jookosta.

Alatte vierailla vastavuoroisesti (PALJON)ja muina iltoina kotiudutte vasta kun muksu täytyy laittaa nukkumaan, eli teille ei enää voi tulla(menet vaikka itse nukkumaan samoihin aikoihin).

Puoli kahdeksan aikaanhan alkaa iltarytmit, hampaiden pesut sadut, jne, jolloin teille ei voi tulla. Lapsen nukkumaanmenoaika
Onko isokin porukka?
Tupakan suhteen pyörittelet vaan päätäs ja sanot, ettei pysyty antamaan. Oikein kieroks kun rupeet, niin pidät näkyvillä sellasta toppaa,jossa on vaikka 2 tupakkaa
Ja keittele vaan kahvia, mutta jätäppäs pullat tarjoamatta.

Muutenkin kannattaa mutista, et hitsi kun kello on paljon, pitäs pestä vielä pyykit, on kiire jne jne

noin siis saat asian nätisti sanottua

Soittaako ne ennen tuloa? Puhelimessa on helppo valehdella vaikka mitä. Jos tulevat suoraan ovelle, avaa ovi vain raolleen ja huikkaa, että kaksivuotias alkoi juuri oksentaa/nousi kuumetta. Nämä konstit ei tietenkään auta kuin muutaman kerran, mutta kumminkin.

Ja kyllä normaalit ihmiset ymmärtää, jos kerrot, että haluat rauhoittaa illat omalle perheelle.

Häh, monta kertaa viikossa käyvät... Omituista.

Mistä sä ne tunnet?
Ainahan voitte olla lähdössä kauppaan.

Mut jos toi kerta toistuu viikoittain, niin mitä jos sanoisit, että älkää hei tulko meille? Tuleeko ne vaan vai kysyykö ne ensin, et voiko tulla?

Alkuperäinen kirjoittaja täh??;23607688:
Mikset sano ihan rehellisesti vaan suoraan??

Anna rohkeasti vinkkejä, miten sanoa, et voisitte pysyä omalla tontillanne? Siis sillain fiksusti, ettei kukaan loukkaannu.

Ja siis koskaan eivät tuo tullessaan mitään.
Jos olen ulkona hommissa, niin (varsinkin nainen) menee pokkana sisälle ja istuskelee olkkarissa kuin kotonaan.

Tänäänkin pamahti meille tupakkaa pummaamaan ilman, että edes koputti oveen. :|
Ja kun lähtivät, niin se tyttö ei sanonut meidän 2v:lle edes "hei". Meidän tyttö sitten jäi ihmettelemään, että mihin "Maija" meni. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23607717:
Anna rohkeasti vinkkejä, miten sanoa, et voisitte pysyä omalla tontillanne? Siis sillain fiksusti, ettei kukaan loukkaannu.

Ja siis koskaan eivät tuo tullessaan mitään.
Jos olen ulkona hommissa, niin (varsinkin nainen) menee pokkana sisälle ja istuskelee olkkarissa kuin kotonaan.

Tänäänkin pamahti meille tupakkaa pummaamaan ilman, että edes koputti oveen. :|
Ja kun lähtivät, niin se tyttö ei sanonut meidän 2v:lle edes "hei". Meidän tyttö sitten jäi ihmettelemään, että mihin "Maija" meni. :headwall:

Voisko niille sanoa että "Hyvää kotimatkaa, hei nyt."?

[QUOTE="vieras";23607697]Soittaako ne ennen tuloa? Puhelimessa on helppo valehdella vaikka mitä. Jos tulevat suoraan ovelle, avaa ovi vain raolleen ja huikkaa, että kaksivuotias alkoi juuri oksentaa/nousi kuumetta. Nämä konstit ei tietenkään auta kuin muutaman kerran, mutta kumminkin.

Ja kyllä normaalit ihmiset ymmärtää, jos kerrot, että haluat rauhoittaa illat omalle perheelle.[/QUOTE]

Ei ne soita koskaan etukäteen kyläilystään.
Tulevat tosiaan suoraan sisään. Ja meillä on tapana pitää ovet aina auki kun ollaan kotona, en viittis noiden takia pelkästään alkaa pitää lukossa.

Ei auta muuten taudit. Yksikin kerta mä olin 38 asteen kuumeessa ja täällä ne vaan istuskeli.

Ekaksi karsit pullat ja muut tarjottavat kokonaan pois, pelkkää kahvia vaan, tai sit kahvinkeitinkin voisi olla rikki eikä kahviakaan saa muutamaan viikkoon. Sanot myös että olet tupakkalakossa joten tupakkaa ei enää ole. Eiköhän ne käynnit ala harvenemaan kun tarjoilut köyhtyy olemattomiin :D

Tarvitsetko sä heitä kuitenkin ystävinä? Meinaan, että jos sanoisit suoraan ja loukkaantuisivat, niin olisiko se kauhea asia?

Mikä oikeus heillä on olla teillä kuin kotonaan, hitto. Miksiköhän he kuvittelevat moista?

Jos ystävyys perustuu sen varaan , että heillä on oikeus tulla ja mennä vapaasti, sun ei auta kuin suostua. Jos taas he ovat valmiita tajuamaan sua, he kestävät kuulla mitä mieltä olet tilanteesta (et heistä, vaan tilanteesta!). Painota, että pidät heistä, mutta et tilanteesta. Sulla on oikeus pitää kotisi omana alueenasi ja päättää itse milloin teille tullaan!

[QUOTE="Halikatti";23607767]Tarvitsetko sä heitä kuitenkin ystävinä? Meinaan, että jos sanoisit suoraan ja loukkaantuisivat, niin olisiko se kauhea asia?

![/QUOTE]

En mä niitä kyllä tarvi, mutta en halua silti loukata ketään.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23607741:
Ei ne soita koskaan etukäteen kyläilystään.
Tulevat tosiaan suoraan sisään. Ja meillä on tapana pitää ovet aina auki kun ollaan kotona, en viittis noiden takia pelkästään alkaa pitää lukossa.

Ei auta muuten taudit. Yksikin kerta mä olin 38 asteen kuumeessa ja täällä ne vaan istuskeli.

Ahaa... Eli he ovat jotain hiukan... Tuota, tyhmiä, vajaita, jotenkin? Ei kukaan normaali noin toimi.

nehän käyvät teillä päivä/iltakahvilla!Hyväksikäyttäjiä!Nyt rupeet tarjoon vaan pelkkää kahvia,valittelet että kun on pulla päässyt loppumaan..tai että oot päättänyt että enää teillä ei syädä pullaa tms. kun juhlapäivinä.Tarjoa kauan seisonutta kahvia jne..

Mun mielestä voi sanoa puoli kahdeksalta, että nyt meillä alkaa iltatoimet, joten vieraiden olisi nyt aika lähteä kotiin. Kyllä noin voi sanoa, varsinkin jos teillä on noinkin pieni lapsi. Varsinkin kun se on ihan totta, että puoli kahdeksalta alkaa yöunien valmistelu, ainakin meillä.

Mun ystävät ei kyllä toimi noin enkä kyllä jaksaisi vieraita noin usein muutenkaan. Kurja tilanne sulla on. Sinuna alkaisin olla "kiireinen" aina kun tuppaavat kylään.

Mites jos sanoisit ystävällisesti ja suoraan että "Kuule, tänään ei oikein sovi tulla vierailulle. Joku toinen kerta sitten." Tarvittaessa voit lisätä: "On muuta tekemistä/ kiirettä/ omia asioita tms.", mutta sekin on tarpeetonta selittelyä puoleltasi.
Joku kerta kahvitellessanne voisit sanoa myös että "hei, seuraavalla kerralla voisitte tuoda mukananne jotain hyviä herkkuja tms."
Ei se sen vaikeampaa ole.

Kyl mä rupeaisin ehkä pitään ovea lukossa... Jos nämä kutsumattomat vieraat kysyisivät, miksi ei sisälle päästetä niin vois sitten sanoa yleisesti, että olette halunneet rauhoittaa illat. Ei tarvisi kohdistaa kehenkään tuota kyläilykieltoa.

Aika huvittava tilanne kyllä olisi jos itse olet pihalla ja vieras emäntä tulee tivaamaan, miksi ei pääse teille sisälle =D

[QUOTE="Minnie";23607910]Aika huvittava tilanne kyllä olisi jos itse olet pihalla ja vieras emäntä tulee tivaamaan, miksi ei pääse teille sisälle =D[/QUOTE]

Ei se mitään tivaa, se vaan menee meille sisälle. Vaikka siellä ei olis talon väkeä ollenkaan.
Mä olen kyllä hiukan neuvoton tän tilanteen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23607950:
Ei se mitään tivaa, se vaan menee meille sisälle. Vaikka siellä ei olis talon väkeä ollenkaan.
Mä olen kyllä hiukan neuvoton tän tilanteen kanssa.

No etkö jo ole saanut hyviä neuvoja!

kuulostaa tosi omituiselta!! onko nää ihmiset jonkun muun "rodun" edustajia? jotenkin tuli romanit mieleen. itse alkaisin kyllä jo olla pikkuhiljaa epäystävällinen, jos aina vaan tungettais meille tolleen. ovet lukkoon ja sanot, ettei sovi.

[QUOTE="hmm";23608133]kuulostaa tosi omituiselta!! onko nää ihmiset jonkun muun "rodun" edustajia? jotenkin tuli romanit mieleen. itse alkaisin kyllä jo olla pikkuhiljaa epäystävällinen, jos aina vaan tungettais meille tolleen. ovet lukkoon ja sanot, ettei sovi.[/QUOTE]

Ei mun tuntemat romanit koskaan tolleen tee, että tulis vaan sisälle. en tunne ketään ihmistä, joka vaan tolleen tunkeutuis. Toi ei ole terveen ihmisen käytöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23608144:
Ei mun tuntemat romanit koskaan tolleen tee, että tulis vaan sisälle. en tunne ketään ihmistä, joka vaan tolleen tunkeutuis. Toi ei ole terveen ihmisen käytöstä.

Peesi. Siis toki voidaan poiketa kylään kun asutaan naapurissa, mutta vähän liian tuttavallista alkaa olla munkin makuun.

Laita ap ovi lukkoon jos puuhailet pihalla ja ota avain taskuun.

Yhteistyössä