Jospa laittaisit ensin aikataulun sille iltapalalle menemiselle, niin ehtisi tehdä kaiken tarvittavan ennen sitä sänkyynmeno aikaa.No jos ei ole sängyssä 21.30, niin sitten se venyy ja venyy, tai lapsi paremminkin venyttää ja venyttää.
Ei se sänky sieltä mihkään karkaa
No just niin, että jos ei saavu iltapalalle kun pyydetään niin on ilman, ei auta saapua puolen tunnin päästä. PITÄISI oppia siinä samalla sitäkin, että jos ei tee silloin kun pyydetään nii jää ilman. Mutta tää kun ei vain opi. Veljensä on jo aikaa päiviä sitten sisäistänyt asian.Meillä on käytäntö jokaisen lapsen kohdalla ikään katsomatta, että jos ensimmäisen sanomis kerran jälkeen "unohtaa" saapua esim. ruokapöytään saa olla ilman.
Nukkumaan menoajoista täälläkin on oltu tarkkoja kaikkien kanssa ja ollaan edelleen, samoin kotiintuluajat on ne mitä sanotaan ei minuutin yli.
Äkkiä oppineet noudattamaan kun huomaavat vain tekevänsä itselleen vahinkoa myöhästymisillään.
Elämästämme ei tulisi mitään jos kaikki aika menisi siihen että kulkisimme puolisoni kanssa muistuttamassa, ja toistelemassa samaa asiaa kokoajan pesueellemme.
Meillä kieli laitettiin uudelleen tolppaan jo seuraavana päivänä. Piti kuulemma testata, jääkö naapurin tolppaan samalla lailla kiinni, ku omaan tolppaan.Ja tää tapaus jos keksis laittaa kielensä metallitolppaan, laittais sen siihen seuraavana talvena luultavasti uudestaan
Kun ei vain oo taitoa oppia kantapään kautta. Jos tulee pettymys niin normaalisti sitä tsemppaa kauheesti seuraavalla kerralla ettei tulis pettymystä. Joissain asioissa joskus poika tsemppaakin ja sitten onnistuu, joka kerta olen muistanut kehua ja lapsi on aivan selkeesti itsekkin ollut ylpeä itsestään, kunnes tulee seuraava kerta...Meillä kieli laitettiin uudelleen tolppaan jo seuraavana päivänä. Piti kuulemma testata, jääkö naapurin tolppaan samalla lailla kiinni, ku omaan tolppaan.
Todennäköisesti roikkuu kielestään tolpassa useamman kerran tänäkin vuonna.
Aika usein kuule ihminen tarvitsee toistoa oppiakseen asiat. Ihan ihmeellinen ajatus olisi, että jokainen ihminen oppisi kerrasta. Ei opi. Eikä tartte kuin vähän vilkaista vaikka jotakin historian oppikirjaa, niin selviää, että yleensä ihminen EI OPI aikaisemmista kokemuksistaan.Yleensä jos pyytää tekemään/muistamaan jotain, niin käy "hups, mä unohdin"... Usein kaikilla ihmisillä on tällaisissa tapauksissa joku seuraamus mitä käy kun unohtaa ja sitten enskerralla oppii, eikös vaan?
Mutta lapsesihan sai ottaa jogurttia vielä kaksi minuuttia ennen nukkumaanmenoa? Eli lapsi tietää, että sinulla on teoriassa ajoitettu iltapala, mutta sitä ei tarvitse noudattaa.No kerroppa tälle tyhmälle äidille, että miten toimisit jos pyydät lasta iltapalalle ja hän ei saavu? Seuraavana päivänä pyydät iltapalalle eikä hän saavu jne jne jne jne...
Meillä jää iltapala syömättä jos ei tule kun pyydetään, pitäisi oppia että sitten sitä ei saa, mutta eipä opi, vaan saattaa yrittää vielä 2min ennen nukkumaanmenoa mennä jääkaapille, päivästä toiseen. En todellakaan ole hakemassa sitä lasta iltapalalle jos ei itse tajua tulla kun pyydetään.
Joka ilta sama jankkaaminen samoista asioista, kun ei mene perille..
No tässä asiassa en ole ollut niin johdonmukainen, myönnän. Mutta se johtuu ihan siitä, että lapsi on todella huono syömään. Jos ei tule iltapalalle kun pyydetään, saisi olla joka päivä ihan ilman mitään. Jogurtti on hänelle se viimeinen vaihtoehto mitä muutenkin ottaisi ja 2min ennen nukkumaanmenoa jos on menossa jääkaapille, olen sanonut että jogurttia voi ottaa. Lapsi on tässä kohtaa yleensä harmissaan, koska ei pelkästään sitä jogurttia tahtoisiMutta lapsesihan sai ottaa jogurttia vielä kaksi minuuttia ennen nukkumaanmenoa? Eli lapsi tietää, että sinulla on teoriassa ajoitettu iltapala, mutta sitä ei tarvitse noudattaa.
Jos et tajunnut missä yhteydessä tää juttu oli, ni se on vaan ja ainoastaan oma ongelmasi..2minuuttia ennen nukkumaanmenoa tuli pissahätä. Apua, kuulostaa ihan armeijalta tuo teidän elämä/aikataulut!! Ahdistais minuakin... Lapsi parka. Ja omituiset systeemit aamu/iltapalalla, on kun joku linja-autoasemanbaari.
toivon todella ettet ole raskaana kun et jaksa huolehtia entisistäkään!! Käytä aikaa lasten läksyihin, iltapalaan jne äläkä sen raskaustestin kyttäämiseen, idiootti. Yhteiskunta joutuu sitten noita lapsia kasvattamaan ja opettamaan.
Minä kokeilin vain kerran talvessa, ihmeesti se unohtui kesän aikana. Mulla oli sellaiset vanhat suksisauvat, missä se nahkainen käsilenkki oli naulalla kiinni.....Meillä kieli laitettiin uudelleen tolppaan jo seuraavana päivänä. Piti kuulemma testata, jääkö naapurin tolppaan samalla lailla kiinni, ku omaan tolppaan.
Todennäköisesti roikkuu kielestään tolpassa useamman kerran tänäkin vuonna.