Ei toi lapsi opi ikinä mitään... Ei vaikka miten kävis aina samalla tavalla ni seuraavana päivänä taas sama juttu

• Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
kfkfkf
Ikää herralla kohta 10v
Miljoona kertaa jäänyt iltapala syömättä kun ei oo tullut pesemään hampaita tarpeeks ajoissa (tullut 2min ennen nukkumaanmenoaikaa)
Joka ilta samat kuviot ja vieläpä samaan aikaan...

No, tänään taas päivällä käytiin ostamassa hodaritarvikkeet, että niitä saavat sitten iltapalaksi. 21.10 muistutin hampaidenpesusta, puolen jälkeen tuli ne pesemään :headwall:

Pesun jälkeen oli menossa jääkaapille ja huomasi nuo hodarit ja "hups"

äkkiä sitten vaan jotain jogurttia naamariin ja nukkumaan.

Voisin lyödä vaikka vetoa, että huomenillalla sama juttu :D

Miten tuo ei vaan opi? Sama juttu monessa asiassa, ei tajua tehdä asioita ajoissa ja sitten niitä ei enää voi tehdä ja harmittaa, mutta kuitenkaan seuraavalla kerralla ei edelleenkään tee niitä ajoissa. Toinen poikani kyllä oppii kerrasta, tai korkeintaan kahdesta

Tänään piti lukea joku koulujuttu ja sanoin, että voi mennä pihalle ja lukea illalla (kaveri tuli hakemaan kesken lukemisen), no illalla pyysi et herätän tuntia aiemmin kun UNOHTI lukea (ei oo eka kerta) no aamulla herää tunnin aikasemmin ja taas harmittaa, mutta eipä muista enskerralla lukea silti.

Ideoita et miten tuon saa oppimaan ees jotain? Ennen oli sama juttu läksyjen kanssa, IKINÄ ei niitä muistanut tehdä, vaikka joka hemmetin päivä ne tehdään heti kun tullaan koulusta. Tämän on nyt jo KOLMESSA vuodessa oppinut muistamaan.

"vieras."
Pestäänkö teillä ensin hampaat ja sitten syödään iltapala? Kuulostaa ihan hullulta mennä nukkumaan hodarin jämät saatikka sokerijugurtit hampaiden välissä...

Teillä on kyllä älytön minuuttiaikataulu tuon nukkumaanmenon kanssa, jos pitää aikarajan takia hotkia iltapalat ja jättää läksyt lukematta. Minusta saisit itse oppia joustavuutta.

kfkfkf
Meillä on tiukka nukkumaanmenoaika juurikin tän takia, sit tullaan ihan myöhässä tekemään kaikki jutut ja nukkumaanmeno vaan venyy ja venyy..

Hampaat pestään klo 21 tai vähän jälkeen, ei puolelta kun pitäisi olla jo menossa nukkumaan.

Ideaali tilanne olisi, että 9 mennessä olis jo syöty se iltapala, mutta en jaksa joka hemmetin ilta muistuttaa. Olkoon syömättä jos ei oikeasti tajua tulla itse syömään. Sama juttu suihkuunmeno, ei kyllä mene ikinä sanomatta.

"ellinoora"
En nyt ymmärtänyt mitään!Läksyt tehdään aina ennen seitsemää,yleensä heti koulun jälkeen,iltapala syödään n.klo 20.00 ja sit iltapesut ja pisut.Ei lapset tee mitään ajoissa ja aina kaikki venyy tosi myöhään jos ei ole normaalit ajat kaikelle.

das
No sen takia, kun se iltapala menee niin myöhäseksi, ei tee hampaille hyvää että heti samantien syömisen jälkeen niitä mennään harjaamaan...
No ehdottomasti pahempi juttu on se, että sokeri jää koko yöksi muhimaan suuhun ja hampaiden pinnalle. Ei ole mitään järkeä pestä illalla hampaita ennen iltapalaa, vaikka se väli jäisikin lyhyeksi. Se taas, että iltapalalle meno venyy, on ihan sinusta itsestäsi kiinni.

Vie ras
Kamalan myöhään muutenkin teillä iltapala. Kannattais koittaa aikaistaa ainakin tunnilla.

Ja vanhempien tehtävä on huolehtia että hommat hoidetaan ajoissa!! Siltikin, vaikka hermot kuinka menisi siihen jatkuvaan muistutteluun.

Meillä on tiukka nukkumaanmenoaika juurikin tän takia, sit tullaan ihan myöhässä tekemään kaikki jutut ja nukkumaanmeno vaan venyy ja venyy..

Hampaat pestään klo 21 tai vähän jälkeen, ei puolelta kun pitäisi olla jo menossa nukkumaan.

Ideaali tilanne olisi, että 9 mennessä olis jo syöty se iltapala, mutta en jaksa joka hemmetin ilta muistuttaa. Olkoon syömättä jos ei oikeasti tajua tulla itse syömään. Sama juttu suihkuunmeno, ei kyllä mene ikinä sanomatta.
Mä en ole kai koskaan olettanut, että meidän 10v tulis itse iltapalalle. Kyllä me kutsutaan syömään. Ja käsketään suihkuun. Enkä ole ajatellut tekeväni mitenkään oudosti, kun toimitaan näin. Onpa hassua.

• Tykkää
Reactions: baby-mama ja chef
"Elämä on"
Appelsiinimehun jälkeen ei heti hampaidenpesua, mutta muuten kyllä.

Joillakin on vaan tuollainen luonne. Esim. 40-v veljelläni, eikä se ole koskaan muuttunut, joten turhaan tuhlaat energiaasi sen murehtimiseen.

FreezeCat harmaana
Lapsi on vasta kymmenen vuotias. Tarvitsee siis vielä ohjausta ja opastusta, paljonkin. Sinun tehtävänäsi vain on - olipa se sitten kuinka rasittavaa ja kuluttavaa tahansa - yhä ohjata ja opastaa.

Veljesten keskinäinen vertailu on aivan turhaa. Kyseessä on kuitenkin kaksi erilaista lasta. Älä sotke toisen asioita, oppimisia tai taitoja toisen lapsen yhteyteen.

Lapsi varmasti yrittää parhaansa. Sinun tehtävä on varmistaa se ja olla tukena.

"Sirkkeli"
Läksyt tehdään koulun jälkeen, kun on syöty ensin. Sitten on leikit yms. Äitee tai joku käskee kakarat suihkuun klo 19.45, ja iltapalaa valmistetaan sillä aikaa jonkun toimesta. Käsky pöytään käy, kun kaikki on pesytynyt. Vanhemmat vahtii, että kaikki toimii niin kuin on pyydetty. Puolituntia lukemista tms. ja hampaiden pesulle. Sitten Good night. Yksinkertaista.
Ja meillä ei toimita näin, mulla on yksi lapsi, joka handlaa hommat itse.

Yhteistyössä