Ei tiedä että pitäiskö itkeä vai nauraa

  • Viestiketjun aloittaja Ninni 86
  • Ensimmäinen viesti
Ninni 86
Siis tähän ei kyllä pysty kun mies. Hän on ainoa meillä joka tienaa (olen sairaslomalla ja odottelen kelan päätöstä sairaspäiväkorvauksesta). Hän on aivan ihana ja huomaavainen ja kaikkea. Jos on vähänkin totisempi päivä, niin tiedän mistä löytyy lohduttaja.

Mutta mun henk. koht. ongelma on se etten todellakaan kehtaa pyytää rahaa. Vaikka sitä tarvisin kun on maha kasvanut jo niin paljon rv. 26, ettei mulle mahdu enää mun vanhat housut. Siis pitäis ostaa uudet.
Tänään kun oltiin tampereella ja jäi ylimääräistä aikaa niin käytiin Henkka Maukalla. Vähän siinä katselin uusia housuja mies melkein vieressä. Enkä mä kehdannut sanoa että nyt mä tarvin housut. Ajattelin et jos sillä vaik ei ookkan rahaa, tai veisin sen viimeiset tai vastaavaa. Tai vielä pahempaa, olisin itsekäs kun edes ajattelen mahdollisuutta ostaa toisen työllä tienaamat rahat. Se kun ei raaskinut ostaa itselleenkään mitään.

No mä sit lohduttauduin taas muilla ajatuksilla, ettenhän mä niitä housuja tarvitse. Mä voin vielä vähän käyttää pitkää takkia ja kulkea housut aiki. Et onneks nyt sattu tää tälläinen vkl että saadaan olla ihan kaksin kun miehen poika ei meillä ole. Niin ei tarvi mennä minnekkään ja pukeutua. Päinvastoin. Harrastaa paljon seksiä.

Ja siinä se. Mies lähti baariin. Ja se on ainakin 100?.
 
sassa
Hohhoijakkaa. Jos tarviit housut niin pyydä. Jos häiritsee, että mies menee baariin niin sano asiasta. Ei mies voi tietää mitä sinä haluat. Ainakin viestistäsi sai sen käsityksen ettet paljoa suoraan miehelle sano. Kiroat vain hänen käytöstään sitten täällä.
 
Kiusanhenki
Aivan,aivan...jos tällä upealla miehellä on rahaa mennä baariin niin eiköhän oo varaa huolehtia myös raskaana olevasta naisestaan?!

On aivan turha valittaa täällä ettei kehtaa pyytää," jos sillä ei ookaan" tms. Enkä tarkota tätä pahalla. Mutta jos alistut jo nyt omasta tahdostasi niin millaistakohan teidän perhe-elämänne tulee olemaan...!!!!!
 
Ei voi kun ihmetellä...

Nyt AP:lle uutisia: me miehet emme osaa lukea ajatuksia, emmekä edes yritä, se ei vain onnistu. Jos jotain haluat, niin sano se. Älä vihjaa, älä kiertele. Sano suoraan mitä haluat. Ymmärrän jos raskausviikot saa nupin sekaisin ja sitä hermostuu helposti, mutta koita ymmärtää sitä ukkoasikin. Ei sitä mies tajua että "nyt toi varmaan tarvii uudet housut" on siinä raskaana olevana naisessa muutenkin ihmettelemistä.

Ja jos se ulos meneminenkin häiritsee niin siitäkin pitää sanoa. Jos et mitään puhu niin se ajattelee ettei se sua häiritse kun et kerran valitakkaan.

Yhteenveto: Väännä mielummin rautalangasta, kuin oletat että sanomatta asiat selviää.
 
Ninni 86
Ollaan oltu n. vuosi yhdessä. Eikä kyse ole siitä etteikö tietäisi mun tarvitsevan housuja. Koska olen niitä pyytänyt. Niin monesti etten enää kehtaa.

Siitä illanvietosta. Kuinka moni kehtaa sanoa puolisolleen ettei saa mennä? Mä en uskalla, kun tiedän että nolostuisin siitä niin paljon. Koska se käy harvoin ja sillä on mun mielestä kyllä oikeus mennä, vaikka se tuntuu pahalta. Taidan olla aika ristiriitainen.
 
no jos sun miehes menee harvoin niin anna toisen mennä.Ei sen pitäisi pahalta tuntua.Täytyyhän miesten välillä ihan niin kuin naistenkin päästä ulos tuulettumaan. Eri asia olisi jos hän kokoajan menisi.Tarkoitus ei ole parisuhteessa tukehduttaa toista. Sinun täytyy vaan ottaa PUHEEKSI se että tarvitset nyt esim 50e rahaa jotta saat uudet housut. Siitä täytyy vaan puhua tolkuttaa niin kauan että toinen ymmärtää.
 
Äitsyli-69 harmaana
Pyydä rahaa jos tarvit. Tai pyydä apua missä asiassa tarvitset. Ei naisen tarvitse esittää mitään vaatimatonta hissukkaa ja pelätä, että mitähän mies nyt ajattelee...kun tosiasiassa mies ei osaa arvata, mitä sun päässä liikkuu...! Järki käteen tyttö! :eek:
 
onnea sulle odotukseen.Sä pärjäät yhdillä hyvillä äitiyshousuilla, joten pyydä ihmeessä rahaa.Ja kun ostat sellaset housut, jossa ei ole isoa pussia mahan kohdalla, niin niitä voi käyttää synnytyksen jälkeenkin.Toisaalta jos sä et nyt kehtaa pyytää rahaa, niin miten sitten vauvan syntymän jälkeen saat rahaa vauvan vaatteisin, vaippoihin,liivinsuojiin ym. vauvantarvikkeisiin?
 
aitikka
Niin, saahan ne miehetkin toki järkeä käyttää vaikkei nyt ihan tarvii ajatuksia lukeakkaan. Jos toinen on useaan otteeseen pyytänyt rahaa pöksyihin ja tietää, maha paljaana pihalla juoksee niin saahan sitä miettiä mihin sijoittaisin nyt rahaa jos se vielä sattuu olemaan tiukilla.
Täytyy miehenkin oppia priorisoimaan raha menoja jos vauva on tulossa niinkuin toki naisenkin ääneen ja pelkäämättä kertomaan asioita.
 
Nainen
Kuule, sanoppa sille miehellesi selkeästi, että sun on kurja kulkea huonosti istuvissa housuissa ja että vauvanodotus on paljon mukavampaa hyvinistuvissa ja sievissä vaatteissa kulkiessa. Itsellä hyvinistuvat mammafarkut ja kaunis paita tekivät ihmeitä koko fiilikseen. raskaana oleva nainenkin voi näyttää tosi hyvältä. Ja jos parisuhteesta vielä jotain sanoisin, niin on todella ikävää lukea jatkuvasti kommentteja ylen ymmärtämättömistä miehistä ja toisaalta siitä, että nainen ei reilusti uskalla puhua tai ei sitten puhuessaan tule kuulluksi ja huomioiduksi. Ihme hommaa!!! Eikö parisuhteen onnistumisen kulmakiviä ole toisen huomioiminen, KUNNIOITTAMINEN ja rakkaus????????
 
Ninni 86
Arvatkaas mitä. Mä sain suuni auki. Ja kysyin kyllä erittäin vaikeena että saisinko mä rahaa itselleni. Ja sain.
Ei ole kysymys siitä etteikö esim. vauvan tavara ostoksiin ole helpompi pyytää rahaa vaan siitä, että itselleni. Mä oon aina ennen tienannut itse. Ja se pyytäminen on siks jotenkin nöyryyttävää.

Vai oonko mä ainoa ihminen josta tuntuu hölmöltä "elää toisen siivellä"? Vaikka onkin kyse avoliitosta.
 
Ninni 86
Sitä vielä että en todellakaan tuu koskaan kieltään toiselta toisen menoja. Päin vastoin, kun mies lähtee baariin niin oon ennemmin kannustava että toinen saa kivan illan. Mut paha olo tulee omasta epävarmuudestani itseäni kohtaan ja asemaani kohtaan. Mustasukkaisuus...
 
sivusta seuraaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2006 klo 12:54 Jake kirjoitti:
Ei voi kun ihmetellä...

Nyt AP:lle uutisia: me miehet emme osaa lukea ajatuksia, emmekä edes yritä, se ei vain onnistu. Jos jotain haluat, niin sano se. Älä vihjaa, älä kiertele. Sano suoraan mitä haluat. Ymmärrän jos raskausviikot saa nupin sekaisin ja sitä hermostuu helposti, mutta koita ymmärtää sitä ukkoasikin. Ei sitä mies tajua että "nyt toi varmaan tarvii uudet housut" on siinä raskaana olevana naisessa muutenkin ihmettelemistä.

Ja jos se ulos meneminenkin häiritsee niin siitäkin pitää sanoa. Jos et mitään puhu niin se ajattelee ettei se sua häiritse kun et kerran valitakkaan.

Yhteenveto: Väännä mielummin rautalangasta, kuin oletat että sanomatta asiat selviää.
..No miehet ei kyl todellakaan tajua kuin rautalangasta vääntämällä, jos sittenkään. On ne sen verran blondeja!! :kieh:
 
Hei vaan ja onnellista odotusta! Mä ymmärrän täysin, että rahan pyytäminen tuntuu nöyryyttävältä.Ikäänkuin "isukilta" pyytäisi...mulla on täysin vapautunut olo vasta kun saan ns. omalla rahalla ostaa itselleni vaatteita ja käydä esim. syömässä...mutta toisaalta..kuinka "omaa" rahaa munkin rahani sitten on kun olen opiskelija, eli mulla on opintoraha, lapsilisät ja opintolaina käytössäni...?!!!
Kelan terveisiä kaikki tyynni. Ihmiset on varmaan tottuneet aatteleen et OMA RAHA on palkkatyöstä ansaittua rahaa...eli raha tulee ansaita....mut en tiedä, ehkä sun vaan kannattaa yrittää päästä siitä syyllisyydestä eroon, koska kyllähän miehen tulot aina vaikuttaa moniin tukiin yms. eli kai ne virallisesti lasketaan kuuluvaksi perheen elatukseen...eli nyt esim. sun housuihin.
Ja jos voit, niin koeta reipastua...helpommin sanottu, eikö...ja vaadi se mitä sulle kuuluu!!!
 
ilkeä
jos olet se sama ninni86 joka tuolla uusperhepuolella kertoi ettei vertaa itseään miehen ex.ään kun ex ei kuntoile ja on 9v. vanhempikin.Eipä voi muuta sanoa kuin että nuoruus ja kauneus on katoavaista, tyhmyys ei. Ehkäpä olet miehesi kanssa joka ilm. sua vanhempi, henkisesti samalla tasolla joten onnea vaan..olet siis ilm. 20v., aika kakara tunnut olevan, ehkäpä se lapsi opettaa sua ja miestäs.
 
Ninni 86
Olen sama ja kerrotko vielä mullekkin että miten itse pystyt vertailemaan täysin eri elämäntilanteessa olevaa ihmistä itseesi? Toi kuntoilu tulee mun ammatista suoraan mun elämään, ja hänen kuntoilunsa siitä että Hänen mieletään tuputan hänen lapselleen urheilua viemällä uimahalliin. Ja eikö ole normaalia että 20-vuotias kokee asiat eri tavalla kuin esim. 30-vuotias? Ja vielä sun ihanista päätelmistä, miten päättelit mun miehen olevan kasvun tarpeessa?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2006 klo 20:22 ilkeä kirjoitti:
jos olet se sama ninni86 joka tuolla uusperhepuolella kertoi ettei vertaa itseään miehen ex.ään kun ex ei kuntoile ja on 9v. vanhempikin.Eipä voi muuta sanoa kuin että nuoruus ja kauneus on katoavaista, tyhmyys ei. Ehkäpä olet miehesi kanssa joka ilm. sua vanhempi, henkisesti samalla tasolla joten onnea vaan..olet siis ilm. 20v., aika kakara tunnut olevan, ehkäpä se lapsi opettaa sua ja miestäs.
Aivan.
Onko sulla itsetunto-ongelma, kun tarvii miehen exän elämäntapoja julistaa? Odotatko kehuja omasta urheilullisuudestasi? Ja miten se on sulta pois miten ex elämäänsä elää?!

Ja toinen juttu. Ensimmäinen viesti viittas siihen ettet oo koskaan kehdannut pyytää mieheltäs rahaa (tyyliin olen täydellinen,ajattelevainen nainen). Toisessa viestissä väitit monesti pyytäneesi muttet oo saanut. Ja kolmannessa kehtasit vihdoinkin pyytää ja ihme!Sait. Mikähän on totta... Jotenkin tuntuu että oot vaan huomionkipee, ja kritiikkiä et selvästi osaa ottaa vastaan. Voi voi.Sääliksi käy.
 
taizi
Mä olen nyt menny täällä jo ihan sekasin. Mutta Ninni, mä ymmärrän sua. Tosin en noita toisia, joilta löytyy negatiivista sanottavaa..

Mä olen samassa tilanteessa, mutta ilman odotusta, en siis oo raskaana. Mutta elän opintotuen varassa ja elänyt jo yli puol vuotta. Ne rahta loppuu hyvin äkkiä ja sit elelen mieheni rahoilla. Se ostaa ruuat useammin ku mä ja se myös maksaa enemmän vuokraa. Osti mulle kerran myös kengät ja farkut, ku pyysin. Vaikka lupasin maksaa takas ni ei halunnu mun vähäsiä rahoja. Eli uskalla pyytää vaan. Pakko toistenkin on ymmärtää, et jos tienaa enemmä ku toinen, ni voi auttaa toista.

Onnea sun odotukseen, toivottavasti kaikki menee hyvin.
taija-87
 
ilkeä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2006 klo 13:34 Ninni 86 kirjoitti:
Olen sama ja kerrotko vielä mullekkin että miten itse pystyt vertailemaan täysin eri elämäntilanteessa olevaa ihmistä itseesi? Toi kuntoilu tulee mun ammatista suoraan mun elämään, ja hänen kuntoilunsa siitä että Hänen mieletään tuputan hänen lapselleen urheilua viemällä uimahalliin. Ja eikö ole normaalia että 20-vuotias kokee asiat eri tavalla kuin esim. 30-vuotias? Ja vielä sun ihanista päätelmistä, miten päättelit mun miehen olevan kasvun tarpeessa?
eikös ole myös näin että 20v. ei voi olla niin "kypsä" kuin 30v.? jos nyt tälle linjalle lähetään.itse olen tullut 20v. ja 30v. äidiksi, fyysisesti "huonommassa" kunnossa (mutta laihemmassa!!) mutta koen että henkisesti kypsempi äidiksi näin 30v. ja risat.tietysti ei voi yleistää.ja tosiaan 20v. kokee asiat eritavalla kuin 30v., ja siitä tein tämän "järkevän" päätelmän ettei miehesi voi kovin kypsä olla jos ennen on ollut suhteessa ja hankkinut perheen (jos ex on 9v. sua vanhempi, voihan olla tietty että mies ollut "poikanen" tuossa suhteessa?) ja nyt "hurahtanut "huomattavasti nuorempaan.(meillä kävin niin..joten kommenttisi ei tod. sympatioitani saanut).no, mä ainakin olen kypsä (monen miehen mielestä) kaunis , vaikka näin 30v. ja vararavintoa ja löysää omistava nainen.(mutta 10kg kuiteskin laihempana kuin 20v.)mutta palataan asiaan sitten kun olet vähän vanhempi ;)
 

Yhteistyössä