Ei tästä tuu mitään :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peppi85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Peppi85

Aktiivinen jäsen
28.04.2005
4 115
0
36
Pojat on nyt kuukausi sitten aloittaneet päivähoidon ja joka toinen viikko on ollut jotain sairasteluja, toissa viikolla silmä/korvatulehdusta ja nyt pienemmällä keuhkokuume+enterorokko, tänä aamuna oli isommallakin noussut kuume :|

Mun työnantaja on ollut ainakin tähän asti tosi ymmärtäväinen, mut mitäs jos tää jatkuu oikeesti koko ajan, viikko ollaan suht terveinä ja sit taas toinen viikko kipeinä :/ Mulla on vielä semmoinen juttu, että en saa lapsen nimellä olevalla sairauslomatodistuksella palkkaa siitä, jos olen kotona kipeän lapsen kanssa |O

Tää on varmaan taas koko syksy, talvi ja kevät tätä sairastelua :kieh: :ashamed:

Meillä meni aikalailla koko eka syksy, talvi ja kevät siihen että oli jatkuvasti flunssassa ja pienessä kuumeessa. Tänä syksynä ei ookaan sitten ollut päivääkään sairaana.

Minkä ikäiset lapset?
Jos ovat pieniä niin voistko harkita kotihoitoa, heidän olisi parempi olla kotona kuin sairastaa jatkuvasti, aika koville lapset sitten joutuvat. Jos ovat suht isoja niin allergia testit yms.

Itse en voinut palata takaisin töihin ennen kuin lapset olivat 4&5v koska sairastivat paljon ja oli kaikkien kannalta paremmin että miehen kanssa tarjosimme lapsille kotona hoidon.

Se on varmaan nyt alussa sairastelua kun ovat vasta aloittaneet ja pk:ssa jyllää pöpöjä vähän toisella tavalla kuin kotona. Siis bakteerikanta on tyystiin eri. Toiset lapset on sitten herkempiä niitä saamaan, eiköhän se siitä tasaannu kun alkusairastelut on sairasteltu...
Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Meillä meni aikalailla koko eka syksy, talvi ja kevät siihen että oli jatkuvasti flunssassa ja pienessä kuumeessa. Tänä syksynä ei ookaan sitten ollut päivääkään sairaana.

:/ Me oltiin kyllä viime talvi ja kevät jatkuvasti kipeinä, vaikka pojat olikin kotihoidossa. Varsinkin toi 1,5v on ollut elämänsä aikana liian paljon kipeenä ja antibioottikuurilla :(

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Se on varmaan nyt alussa sairastelua kun ovat vasta aloittaneet ja pk:ssa jyllää pöpöjä vähän toisella tavalla kuin kotona. Siis bakteerikanta on tyystiin eri. Toiset lapset on sitten herkempiä niitä saamaan, eiköhän se siitä tasaannu kun alkusairastelut on sairasteltu...
Tsemppiä!

Kiitos tsempeistä!

äiti, niinku edelliseen viestiin kirjoitin, lapset olivat kyllä viime talven ja keväänkin koko ajan kipeinä, VAIKKA olivatkin kotihoidossa.

Samanlaista meilläkin. Lapset aloittivat päivähoidon elokuussa ja taudista tautiin tässä ollaan menty. Toki tiesin että tämä ensimmäinen vuosi on sairastelua suurimmalla osalla päivähoidon aloittaneista.

Meillä poju aloitti viime syksynä hoidon ja sairasteli koko syys-, talvi- ja kevätkauden. Oli vielä korvatulehduskierre. kaikki aina sanoi, et eka vuosi menee sairastellessa ja niin meni. Nyt kun tuoka vuosi tarhassa alkoi, ni ei pientä yskää pahempaa ole ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
, VAIKKA olivatkin kotihoidossa.

Siis sä olet vienyt tarhaan yksi vuotiaan joka muutenkin jatkuvasti sairastanut. Äly hoi älä jätä. Kyllä on pahasti vanhemmuus hukassa tässä tapauksessa, ihan karmivaa miten pienen lapsen paras ja perustarpeet laitetaan syrjään.

nuo jatkuvat antibioottikuurit tappaa niitä hyviä bakteereitakin ihan tuhottomasti jtn. vastustuskyky varmaan aika pohjalukemissa. kannattaa kyllä testauttaa ettei ole jotain home altistusta tai jtn. muuta taustalla. kuulostaa huolestuttavalta.

Alkuperäinen kirjoittaja olet itsekäs:

Siis sä olet vienyt tarhaan yksi vuotiaan joka muutenkin jatkuvasti sairastanut. Äly hoi älä jätä. Kyllä on pahasti vanhemmuus hukassa tässä tapauksessa, ihan karmivaa miten pienen lapsen paras ja perustarpeet laitetaan syrjään.

:laugh: :hug: :hug: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
nuo jatkuvat antibioottikuurit tappaa niitä hyviä bakteereitakin ihan tuhottomasti jtn. vastustuskyky varmaan aika pohjalukemissa. kannattaa kyllä testauttaa ettei ole jotain home altistusta tai jtn. muuta taustalla. kuulostaa huolestuttavalta.

Niinhän ne tekee. Kesällä ei onneksi joutunut yhtään ab-kuuria syömään. Ihme, kun ei lääkärit ole sanoneet mistään altistuksista tms. mitään, vaikka aina oonkin luetellut sairastelut sun muut. Hometta, tässä talossa? En tiiä, eikai uusissa (3v.) ole? :ashamed:

Et sitten ressu muuta keksinyt kuin hymiöitä rivin. en haluaisi kyllä itse syntyä tuollaiseen perheeseen. mutta toisaalta kiva että lapsi sairastaa niin saapahan olla vanhempiensa kanssa enemmän.

peesi..

koittaisin lääkäriltä kysyä et olisko taustalla mahdollisesti jotain muuta, jos immuniteetti on noin huonoo, et kaikki tarttuu.

Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
eikö mies voi välillä hoitaa ku ovat sairaana? me ollaan tehty silleen, että toinen aamupvn töissä ja toinen ip:n

Jonkun verran joo. Mut ei sekään palkkaa saa, jos on töistä pois ja koulussa on tietyt pakolliset istumiset..

En osaa sairasteluun kommentoida, mutta kiinnostaisi että miten tuolla 1,5v:llä on muuten päivähoidon alku sujunut? Miten sopeutunut?

Mun lapsi aloittaa tammikuussa hoidossa (on silloin kans 1,5v).

Luin justiin sun facebookistas noita :( Täällä on kanssa helvetillinen kierre päällä, siis todellakin helvetillinen. Mä olen ihan kypsä. IHAN KYPSÄ tähän sairastamiseen |O Jotta tsemppiä vaan, samassa veneessä ollaan. Ehkä tää tästä joskus... ehkä...

Niinhän ne tekee. Kesällä ei onneksi joutunut yhtään ab-kuuria syömään. Ihme, kun ei lääkärit ole sanoneet mistään altistuksista tms. mitään, vaikka aina oonkin luetellut sairastelut sun muut. Hometta, tässä talossa? En tiiä, eikai uusissa (3v.) ole? :ashamed:

uusissa taloissa paljon hometta, kun tehdään niin kiireellä ettei paikat kerkiä kuivumaan enne pinnoitteluja ym. valitettavasti.onko oma vai vuokra? näkyykö mitään merkkejä missään. Talvella voisi ottaa sisäilma mittaukset kun ulkona olevat home ym. hiukkaset pienimmillään.

Alkuperäinen kirjoittaja näin on:

Et sitten ressu muuta keksinyt kuin hymiöitä rivin. en haluaisi kyllä itse syntyä tuollaiseen perheeseen. mutta toisaalta kiva että lapsi sairastaa niin saapahan olla vanhempiensa kanssa enemmän.

Niinpä, on tässä puolensakin, saavat reppanat olla edes joskus vanhempienkin kanssa :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja näin on:

jollakulla on tekemisen puute...ootko aina haastamassa riitaa? Taitaa olla susta ihan älyn hauskaa!

eikö mies voi välillä hoitaa ku ovat sairaana? me ollaan tehty silleen, että toinen aamupvn töissä ja toinen ip:n

Jonkun verran joo. Mut ei sekään palkkaa saa, jos on töistä pois ja koulussa on tietyt pakolliset istumiset..

minä en ymmärrä miksei saa palkkaa? omalla ilmoituksellahan voi olla 3 päivää palkattomalla vapaalla ja kun lapsesta toikkari, niin olikohan se 2 vkoa tms että tippuu pois palkalta. missä liitossa olette? kyselkääpä onko ihan laillista toimintaa? toki, alakohtaiset vaihtelut voi selittää tän...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En osaa sairasteluun kommentoida, mutta kiinnostaisi että miten tuolla 1,5v:llä on muuten päivähoidon alku sujunut? Miten sopeutunut?

Mun lapsi aloittaa tammikuussa hoidossa (on silloin kans 1,5v).

No nämä on olleet vasta 8 päivää hoidossa, joten ei sen perusteella varmaan voi mitään vielä sanoa... Meillä tekevät lyhyempää päivää ja viikkoa, mikä on ollut mun mielestä (ihan mulle itsellenikin) edes vähän helpottava asia.

minä en ymmärrä miksei saa palkkaa? omalla ilmoituksellahan voi olla 3 päivää palkattomalla vapaalla ja kun lapsesta toikkari, niin olikohan se 2 vkoa tms että tippuu pois palkalta. missä liitossa olette? kyselkääpä onko ihan laillista toimintaa? toki, alakohtaiset vaihtelut voi selittää tän...

Juuri se viimeinen lause. Työehtosopimuksessa jos lukee että kolme pv saa olla järjestämässä sairaan lapsen hoitoa palkattomasti, niin sehän on siinä.

Lääkäri ei saisi kirjoittaa sun nimellä saikkua jos itse et ole kipeä.

Yhteistyössä