Ei-tamperelaiset, varokaa Särkänniemen pysäköintijärjestelujä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huono homma.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minkään muun huvipuiston sen paremmin Suomessa kuin ulkomaillakaan en muista järjestäneen minkäänlaista ilmaista kuljetusta. Ainakaan niistä, missä itse olemme käyneet. Varmaan olisi parempi Särkänkin jättää järjestämättä, niin valitukset menisivät muuhun osoitteeseen.

Mun mielestä tosi hölmöä aikuiselta ihmiseltä kuvitella että Särkänniemi jotenkin hyvää hyvyyttään noita kuljetuksia järjestää?
Eiköhän siinä ole vain siitä kyse, että rahaa on hankala tehdä, jos ei asiakkaita saa tulemaan paikan päälle.

Vai luulitko että ne vaan hyvää hyvyyttään sinne päästää ilmaiseksi sisään? Ei ilmaisia lounaita ole olemassa.

Minulle ei ole minkäänlainen yllätys se, että huvipuistot koettavat tehdä bisneksestään menestyvää. Tämähän se on vähän niinkuin tarkoituksena kaikessa liiketoiminnassa. :)

Niin ja Särkänniemi voi paljonkin sille että heidän parkkinsa sotkettiin, esim. voivat järjestää paljon busseja. Näkeehän sen jo aamupäivällä että piljettejä menee paljon, laitetaas pari bussivuoroa lisää. Tai edes kissankokoisin kirjaimin infoa asiasta ympäri puistoa?

Kustannuskysymys. Särkänniemi on käsittääkseni vuokrannut TKL:ltä tietyn määrän busseja kuljettajineen ajamaan tuota reittiä. Kovin lyhyellä varoitusajalla kuskeja ja busseja ei uskoakseni (mm. kuskien lomien yms. vuoksi) ole irrotettavissa lisää tuolle reitille. Kesken päivänhän tämä ei tietenkään voi onnistua edes periaatteessa. :D

[QUOTE="bbs";30102474]Minulle ei ole minkäänlainen yllätys se, että huvipuistot koettavat tehdä bisneksestään menestyvää. Tämähän se on vähän niinkuin tarkoituksena kaikessa liiketoiminnassa. :)

Kustannuskysymys. Särkänniemi on käsittääkseni vuokrannut TKL:ltä tietyn määrän busseja kuljettajineen ajamaan tuota reittiä. Kovin lyhyellä varoitusajalla kuskeja ja busseja ei uskoakseni (mm. kuskien lomien yms. vuoksi) ole irrotettavissa lisää tuolle reitille. Kesken päivänhän tämä ei tietenkään voi onnistua edes periaatteessa. :D[/QUOTE]

Sitten asiasta voisi reilusti varoittaa etukäteen eikä vaan hehkuttaa, miten kätevästi homma hoituu...

Uus-avuttomat huvipuistossa, jonottamassa milloin mitäkin... jos haluaa ikävyyksiltä välttyä, niin suunnittele hiukan ajoissa omg.

"Jonotettiin taksia ja ei niitä tilatakseja tullut kun meitä oli viisi" - Voi hyvää päivää, soitappa vaikka aamulla jo valmiiksi nimellä poimimaan teidät kyytiin haluttuun aikaan, ei maksa ekstraa ja vastassa on valmiina viileä auto kuski hattu kourassa.

Bussilla ajelijoille, jos tulee ulkopaikkakunnalta, niin onko sinne keskustaan pakko mennä... ajaa vaikka lielahden prisman parkkihalliin (ilmainen ja ilmastoitu), vierestä lähtee bussia särkänniemen eteen, matka-aika 5-7 minuuttia. Takaisin pääsee myös tyhjällä bussilla, kun lielahden kauppakeskuksiin ei illalla ole enää menijöitä ja muut tunkee särkästä keskustaan tai jonnekin jäähallin liepeille.

Ei ne ideat siihen lopu jos hiukan edes päätään käyttää, sille miehelle voi vaikka sanoa että juo lomalla vähemmän ja suunnittelee lapsille kivan sekä sujuvan päivän sen sijaan.

"Jonotettiin taksia ja ei niitä tilatakseja tullut kun meitä oli viisi" - Voi hyvää päivää, soitappa vaikka aamulla jo valmiiksi nimellä poimimaan teidät kyytiin haluttuun aikaan, ei maksa ekstraa ja vastassa on valmiina viileä auto kuski hattu kourassa.
Joo näin voi tosiaan tehdä, jos jo aamulla tietää, mihin aikaan on tulossa takaisin. Hienoa, että sä osaat ja haluat suunnitella elämällesi minuuttiaikataulun viimeistään vuorokauden etukäteen - me muut tumpelot välillä vähän jonotetaan, mutta siitä vastineeksi meillä on vapaus toimia spontaanisti tilanteen mukaan. Mikä kenellekin sopii. :)

(Muuten olen sitä mieltä, että niitä tilatakseja VOIS olla enemmänkin liikenteessä, kun kaikilla ei nyt vaan aina ole mukana sitä standardin mukaista max. kahta lasta. Ja niitä muutenkin tilaa vieviä asiakkaita, esim. pyörätuolilla liikkuvia, kuitenkin on. Kyllä musta olis ihan kohtuullista saada sellainen edes parin tunnin varoajalla kuitenkin. Vaikka ei mun elämä nyt tähän ongelmaan kuitenkaan kaadu. :D )

Uus-avuttomat huvipuistossa, jonottamassa milloin mitäkin... jos haluaa ikävyyksiltä välttyä, niin suunnittele hiukan ajoissa omg.

Bussilla ajelijoille, jos tulee ulkopaikkakunnalta, niin onko sinne keskustaan pakko mennä... ajaa vaikka lielahden prisman parkkihalliin (ilmainen ja ilmastoitu), vierestä lähtee bussia särkänniemen eteen, matka-aika 5-7 minuuttia. Takaisin pääsee myös tyhjällä bussilla, kun lielahden kauppakeskuksiin ei illalla ole enää menijöitä ja muut tunkee särkästä keskustaan tai jonnekin jäähallin liepeille.

Ei ne ideat siihen lopu jos hiukan edes päätään käyttää, sille miehelle voi vaikka sanoa että juo lomalla vähemmän ja suunnittelee lapsille kivan sekä sujuvan päivän sen sijaan.

Helppo se on paikkakuntalaisena viisastella.

Näkeehän sen jo aamupäivällä että piljettejä menee paljon, laitetaas pari bussivuoroa lisää.

Mistä näkevät? Veikkaan, että suurin osa hankkii rannekkeensa etukäteen, vain tyhmät siellä jonottelee lipunmyynnissä. Hotelleista saa rannekkeet, samaten siwoja ja valintataloja riittää ympäri maata ja säästää edes sen euron rannekkeen hinnasta. Tai tilaa netistä. Niihinhän merkitään itse päivämäärä puistoon mennessä.

Minkään muun huvipuiston sen paremmin Suomessa kuin ulkomaillakaan en muista järjestäneen minkäänlaista ilmaista kuljetusta. Ainakaan niistä, missä itse olemme käyneet. Varmaan olisi parempi Särkänkin jättää järjestämättä, niin valitukset menisivät muuhun osoitteeseen.

Sehän sisältyy siihen parkkimaksuun. Särkänniemessä oli ilmainen kuljetus jo varmaan 15 vuotta sitten, en muista maksoiko pysäköinti jotain.

Muumimaailmassa kuuluu myöskin bussikuljetus pysäköinnin hintaan muumiparkissa. Sama juttu on asuntomessuillakin ollut kauan.

Joo näin voi tosiaan tehdä, jos jo aamulla tietää, mihin aikaan on tulossa takaisin. Hienoa, että sä osaat ja haluat suunnitella elämällesi minuuttiaikataulun viimeistään vuorokauden etukäteen - me muut tumpelot välillä vähän jonotetaan, mutta siitä vastineeksi meillä on vapaus toimia spontaanisti tilanteen mukaan. Mikä kenellekin sopii. :)

Jos huvipuistossa aikoo käyttää koko ajan hyväkseen, niin sulkemisaika on aika hyvä ottaa lähtöajaksi ;)

Mä oon varmaan jotenkin outo, mutta mulle ei tulis mieleenkään valittaa jonottamisesta, jos olisin ihan itse valinnut olla siellä puistossa juuri siihen loppuruuhkaan asti. Eikö jo yleinen elämänkokemuskin kerro, että ruuhkassa joutuu jonottamaan?

Me käytiin heinäkuun ekalla viikolla, mentiin aamulla tuntia ennen puiston aukeamisaikaa, silloin oli parkkis vielä tyhjä ja saatiin paikka. Mentiin tosiaan jo hyvissä ajoin, jotta ei tuohon bussirumbaan tarvitse ryhtyä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras äiti;30102735:
Me käytiin heinäkuun ekalla viikolla, mentiin aamulla tuntia ennen puiston aukeamisaikaa, silloin oli parkkis vielä tyhjä ja saatiin paikka. Mentiin tosiaan jo hyvissä ajoin, jotta ei tuohon bussirumbaan tarvitse ryhtyä.

Viime viikolla mentiin vähän kymmenen jälkeen (eli kohta aukeamisen jälkeen) ja alaparkkia rannasta vasta täyttivät, ylhäällä näytti olevan täysin tyhjää, kun sieltä suunnasta tultiin. Mahdolliseen bussirumbaankin oltiin varustauduttu. Mukava päivä oli, vaikka tulikin vähän auringossa kärähdettyä aurinkovoiteesta huolimatta.

En ole käynyt Särkänniemessä tänä kesänä enkä siis tiedä tarkemmin,mutta jos Särkänniemen sivuilla lukee että bussikuljetus vartin välein niin miten joku luulee että niitä busseja on illalla enemmän?? Entä jos kesken päivän vaikka tulis ukkonen ja osa laitteista suljettais,pitäiskö niitä busseja olla sillonkin enemmän ettei tartte sateessa seistä odottamassa?

Yhteistyössä