En nyt tiedä auttaako tämä yhtään, mutta yritän silti.
Olin kauan, kauan samassa tilanteessa. Yritin jaksaa sen voimalla, että jospa odotan huomiseen, jos se olisi edes HIUKAN parempi kuin tämä päivä. Mutta eihän se ikinä ollut, en jaksanut enää odottaa sitäkään. Nukuin koko ajan, lähinnä siksi että saisin unohtaa kaiken pahan. Yritin useammankin kerran tehdä itsemurhaa, ikinä onnistumatta. Ahdistus ja masennus jatkui kauan, niin kauan että olin jo varman ettei elämässä ole enää mitään järkeä, ei mitään syytä miksi elää kun se on vain kärsimystä koko ajan.
Nyt, n. kk sitten, tuli tunne. Ensimmäinen hyvänolontunne piiiiitkiin aikoihin. Mutta se oli jotain ihmeellistä, jotain mitä en olisi ikinä uskonut enää kokevani. Aivan normaali hyvänolontunne, mitä terveenä tuntee useastikin, mutta kun sitä ei ole pitkään aikaan kokenut niin se tuntui joltain aivan ainutlaatuiselta.
Silloin olin todella onnellinen etten ikinä onnistunut tappamaan itseäni, enhän muuten olisi ikinä päässyt tuntemaan tätä oloa.
Sen tunteen voimalla jaksoin jatkaa, syttyi palava toive siitä, että saisin tuntea sen tunteen joskus uudelleenkin, ja sitte parannuttuani tuntea sitä suurimman osan ajasta.
Vähitellen tunne tuli uudelleen, uudelleen ja vielä vain. Välit lyhenivät ja tunteen kestoaika piteni. Nyt voin luottaa siihen, että vaikka välissä olisikin tosi paha olla, se loppuu aikanaan, kunhan vain odotan. Ehkä huomenna, ehkä viikon päästä. Joskus kuitenkin.
Entä oletko syönyt ikinä bentsoja? Itselleni ne olivat "lomaa" ahdistuksesta. Toki ne oli määrätty vain niihin ahdistuskohtauksiin, mutta annan itselleni luvan ottaa bentson ihan jo silloin, jos paha olo jatkuu tasaisena liian pitkään. Se on ikäänkuin portti hetkelliseen normaaliin oloon.
Toki tässä pitää olla tarkkana ettei niistä tule ongelmaa. Mutta vaikka bentsoja niin kovasti "pelätäänkin" niin suosittelen niitä silti, pääsee välissä kokemaan sitä normaalia oloa ja sitten jaksaa taas hiukan paremmin sitä ahdistusta, varsinkin kun tietää että on avain helpotukseen jos masennus ja ahdistus oikein pahaksi äityy.
Jokatapauksessa, voimia Sinulle tosi kovast, kyllä se aikanaan helpottaa, siihen vain tarvitsee voimaa ja aikaa. *voimahali*