Ei taas miehellä järki päätä pakottanu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chocolatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chocolatte

Aktiivinen jäsen
13.05.2007
2 239
0
36
Minä jo vähän etukäteen uumoilin etten saisi yöllä nukuttua kun on taas autokoulua. Vaikka vauva oli jo kolme yötä nukkunu 8h suht putkeen. No eilen siltä meni iltarytmi ihan sekaisin kun piti mennä miehen tädin luo kylään liian lyhyitten päikkärien jälkeen. No ei siinä mitään, se oli vähän minunki syytä ku luulin että se nukahtais autoon kummiski.

Mutta kaiken huippu, että mies oli TAAS pannu ikkunan yöksi auki. Minä en sitä nukkumaan mennessä huomannu ku huone oli hämärä ja kattotuulettimen oli laittanu päälle niin luulin että sieltä vaan tuli viileää. Monta kertaa sai herätä tuttia laittamaan vauvalle ja neljältä piti nousta antamaan lämmintä maitoa kun vauvan kurkku kuulosti käheältä. Silloin huomasin sen ikkunan ja laitoin kiinni. Että kiva ja kiitos vain, ukko kulta. Miksi pirussa se ei voi ikinä muistaa, ettei sitä saa jättää yöksi auki?!!! Yleensä mie hoksaan sen nukkumaan mennessä ja laitan kiinni. Kivahan se on nukkua kun on raitista ilmaa, mutten tajua miksi yhä pitää sitä aukoa. Nyt kun kun alkaa olla jo pakkasasteita niin tämä husholli on sitte muutenki aamulla ihan jääkaappi, kun ikkunat vähän vetää ja patterit on paskat...

Mies on sitä ikkunaa siksi aina aukomassa ku sillä itellä tulee helposti kuuma ja tykkää nukkua niin että huoneilma on viileää. Minusta ois hyvä jos sitä huonetta vaan tuuletettas pari tuntia ennen nukkumaan menoa että olis sitä raitista ilmaa ja sitte suljettas. Mulla menee aina kurkku kipeäksi kun ikkuna on auki... Ja kaikki lapset potkii aina peitot pois niin ne sitte jäätyy. Mutta eihän tuo äijä sitä tajua..

isot on sullakin ongelmat. kuin musta nyt vähän kuulostaa siltä, että oot vaan huonolla tuulella ja hermostunut ja joku pitää saada syntipukiksi. ja ketäpä nainen muutakaan syyttää kaikesta kun miestä...

Alkuperäinen kirjoittaja niin taas:
isot on sullakin ongelmat. kuin musta nyt vähän kuulostaa siltä, että oot vaan huonolla tuulella ja hermostunut ja joku pitää saada syntipukiksi. ja ketäpä nainen muutakaan syyttää kaikesta kun miestä...

No ketäs pitäs syyttää, itteensä vai? :headwall: ;) :D

Ei pakota mullakaan.
Minä nimitääin meillä se joka ikkunan pitää auki yötä päivää.
Halvatun kuuma ja nukkumisesta muuten tietoakaan jollei kämppää saa viileäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Chocolaadi:
Minä jo vähän etukäteen uumoilin etten saisi yöllä nukuttua kun on taas autokoulua. Vaikka vauva oli jo kolme yötä nukkunu 8h suht putkeen. No eilen siltä meni iltarytmi ihan sekaisin kun piti mennä miehen tädin luo kylään liian lyhyitten päikkärien jälkeen. No ei siinä mitään, se oli vähän minunki syytä ku luulin että se nukahtais autoon kummiski.

Mutta kaiken huippu, että mies oli TAAS pannu ikkunan yöksi auki. Minä en sitä nukkumaan mennessä huomannu ku huone oli hämärä ja kattotuulettimen oli laittanu päälle niin luulin että sieltä vaan tuli viileää. Monta kertaa sai herätä tuttia laittamaan vauvalle ja neljältä piti nousta antamaan lämmintä maitoa kun vauvan kurkku kuulosti käheältä. Silloin huomasin sen ikkunan ja laitoin kiinni. Että kiva ja kiitos vain, ukko kulta. Miksi pirussa se ei voi ikinä muistaa, ettei sitä saa jättää yöksi auki?!!! Yleensä mie hoksaan sen nukkumaan mennessä ja laitan kiinni. Kivahan se on nukkua kun on raitista ilmaa, mutten tajua miksi yhä pitää sitä aukoa. Nyt kun kun alkaa olla jo pakkasasteita niin tämä husholli on sitte muutenki aamulla ihan jääkaappi, kun ikkunat vähän vetää ja patterit on paskat...

Mies on sitä ikkunaa siksi aina aukomassa ku sillä itellä tulee helposti kuuma ja tykkää nukkua niin että huoneilma on viileää. Minusta ois hyvä jos sitä huonetta vaan tuuletettas pari tuntia ennen nukkumaan menoa että olis sitä raitista ilmaa ja sitte suljettas. Mulla menee aina kurkku kipeäksi kun ikkuna on auki... Ja kaikki lapset potkii aina peitot pois niin ne sitte jäätyy. Mutta eihän tuo äijä sitä tajua..

muuta pois meidän luota nukkumasta! :D meinaan taitaa olla sama mies joka meillä aukoo ikkunat NE KAIKKI IKKUNAT! |O

Siis nukkuko se lapsi jo siellä huoneessa kun itse menit nukkumaan? Eipä tulis kyllä mieleen jättää ikkunaa auki jos vauva nukkuu samassa huoneessa :headwall: Siis kesällä kyllä ymmärrän mut nyt on lokakuu..

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja niin taas:

No ketäs pitäs syyttää, itteensä vai? :headwall: ;) :D

no, vaikkapa. "piru kun unohdin kattoa illalla nukkumaan mennessä onko makkarin ikkuna auki." vaiks noin. mut kyl sitä miestä on ihan hyvä syyttää, ukon vikahan meilläkin kaikki aina on. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis nukkuko se lapsi jo siellä huoneessa kun itse menit nukkumaan? Eipä tulis kyllä mieleen jättää ikkunaa auki jos vauva nukkuu samassa huoneessa :headwall: Siis kesällä kyllä ymmärrän mut nyt on lokakuu..

Lapsi alko vihdoin 12 aikaan olla kypsä nukkumaan. Vein sen sänkyyn ja olin näkevinäni että ikkuna oli kiinni. Annoin kattotuulettimen sitte pyöriä että edes se viilentäis miehen oloa kun kerran nipotan siitä ikkunasta. Ite kävin vielä vessassa ja sitte menin nukkumaan. En ite kyllä silloin yhtään huomannu että olis viileämpi, silloin neljältäki tajusin vain siitä että mulla oli kurkku vähän kipeä ja vauva käheä. Että taitaapa mullaki rauhaset temppuilla kun on kuuma nykysin tosi usein.

Ja vois ihmiset ottaa silmän käteen ja lukea uudestaan. Kyllä nyt vähintään rivien välistä voi lukea että itseänikiin syytän, kun tuli havaintovirhe. Mutta miestä lähinnä, kun sehän tämän ongelman loi. Ja tosiaan, se hikoilee tosi helposti, mutta jos nukkuu ikkuna auki niin on visusti peiton alla ja ilmeisesti se on auki siksi että raittiissa ilmassa on helpompi nukkua. Ja mikäs siinä, ymmärrän sen. Toimii mullkein, toimi vauvallekin kesällä, mutta nyt tosiaan on jo lokakuu...

Ukolta peitto kokonaan pois, nukkukoot pelkällä pussilakanalla. Vauvalle unipussi. Ja onhan se helvetti viekööt äijän vika jos jättää ikkunan auki tilaan missä nukkuu pieni vauva.

voithan laittaa vauvalle vähän tukevammin päälle jatkossa, eli lakkia päähän jne. melkeen vannosin et nukkuukin paremmin raittiissa..

tulee mieleen se mainos missä nainen hikoilee sängyssä ja ukko pipo päässä tärisee vieressä että "voitaisko me laittaa tuo ikkuna kiinni" :D

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Ukolta peitto kokonaan pois, nukkukoot pelkällä pussilakanalla. Vauvalle unipussi. Ja onhan se helvetti viekööt äijän vika jos jättää ikkunan auki tilaan missä nukkuu pieni vauva.

Kylläpäs olette hysteerisiä. Me nukutaan koko perhe tosi hyvin ikkunat auki =)

jos ikkunat on kiinni niin levotonta on koko yön.

Ongelmansa kullakin.

Meillä ei ole lämmitystä makuuhuoneissa lainkaan ja hyvin nukutaan, vauvakin. Unipussi on kätevä... mutta juu, joka tapauksessa teidän kai kannattaa puhua asiasta miehen kanssa ihan asiallisesti?

Terveellisempää olisi kuitenkin nukkua ikkuna auki, kuin kattotuuletin päällä. Ulkoilma happipitoista ja kosteaa, kattotuuletin vain pyörittää pölyistä sisäilmaa ympäriinsä. Kattotuulettimen ilmavirrasta saa niskä yms särkyä ja just sen tukkoisen nenän ja kuivan kurkun, ei kosteasta syysilmasta!!

Kannattais varmaan joko huolehtia itse ikkunan sulkemisesta tai sopia miehen kanssa, ettei sitä saa jättää yöksi auki. Se asia kun ei täällä palstalla valittelemalla parane.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Meillä ikkunat auki kesät ja talvet! Ollaan varmaan sitten todella OMITUISIA, koska ei pystytä nukkumaan jos ikkuna ei ole auki.

Joo, ootte ihan TODELLA OMITUISIA! Yleensä melkein joka perheestä löytyy yksi vanhempi, joka tykkää nukkua ikkuna auki, toinen taas ei yhtään ja sitte tapellaan. Mutta on kyllä jo omituista,että teitä on sattunu kaksi samanlaista kimppaan! Ootte ihan selvästi luodut toisillenne! ;) :D

Alkuperäinen kirjoittaja THA:
Se asia kun ei täällä palstalla valittelemalla parane.

Että mie inhoan tuommosia vastauksia. Olis aika hiljanen palsta jos kaikki oikeasti ajattelis noin. Etkö ite muka koskaan tartte purkaa ärsytystä jonnekin? Minusta on oikein kätevää tulla marisemaan tänne miehestä. Saa hyvällä tuurilla osakseen muutakin kuin vittuilua ja saa lisää perspektiiviä asiaan. Ja kun tänne on raivonsa raivonnu niin sitten pystyy miehen kanssa keskustelemaan järkevästi. Ei sitä kehtaa kavereillekaan valittaa..

Yhteistyössä