Ei tää vointi tunnu paranevan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuuma suihku sai joskus helpottamaan olon ja koko ajan olo pakko heijata vatsaa. Paikallaan ei voinu olla kivun aikana. Mulla oli veri menny ohueks jo ekan viikon jälkeen kun sain elämäni ekan nenäverenvuodon kenkiä sitoessani. Mut eipä sitä sillon arvannu mistä se johtuu. Kyllä sie ite tunnet millon et enää jaksa kivun kans, mut ota NYT sitä panadolia ja yritä syödä jotakin. Miekään kun en saanu syötyä sillon, ni likan paino ei noussut loppuaikana yhtään. (sanovat et johtu siitä vaikka voihan muukin olla syy)
Jollei se panadol auta (tai sitten kun ei enää auta) niin mene polille.

Miun päikkäriaika loppu just, tarttee mennä :wave:

Minäpä menen lääkekaappia kaivelemaan. Minulla myös kun oikein sattuu niin pakko on heilua, vispata jalkoja tai keinutella nojaten johonkin, sohvan selkänojaan tms. äsken käytin siihen keittiön jakkaraa. Eli kyykkysiltään nojailin siihen mutta esikoinen vähän hämmästy niin oli pakko nousta ylös ja väittää että voimistelin :D

Minulla on aina ollut verenpaine tosi alhanen, eilen oli alapaine noussut ja th. sanoi että johtui varmaan siitä kivusta kun nyt oli taas vaan 74 alapaine.

Mulla oli tosi kovia kipuja alamahassa rv. 25-30 paikkeilla. Tuntu että taju lähtee välillä. Ei paljon Panadolit auttaneet. Ilmeisesti vauva painoi johonkin hermoon tms. kun mitään vikaa ei löytynyt äitipolilla. Ajattelin aina että kaikki hyvin jos vauva liikkui mahassa nuiden kipujen jälkeen.

Hyvin meni synnytys ja terve vauva syntyi. Eipä tuntunut synnytyskivutkaan kovilta kun oli raskaana ollessakin jo niin kovia (paljon vihlovampia) kipuja..

En lukenut sinun aikaisempia kirjoituksia. Mutta tässä omaa tarinaani.

Mulla oli ihan älyttömät kivut rv30. Kauheaa pistävää kipua alamahassa ja kyljissä. Pystyin hädin tuskin kävelemään kyyryssä, pelkkä syvään hegittäminen sattui.

Kävin polilla, ne ultrasi, ottavat kokeet, käyrät ja iskivät kipupiikin kankkuun. Mikään ei auttanut. Olin vuorokauden tarkkailussa, mutta syy jäi epäselväksi. Pikkuhiljaa kipu alkoi hellittää. Samoja oireita tuli kuopuksen raskauden aikana muutamia kertoja.

Voi johtua ihan kohdun kasvamisesta ja kiinnikkeiden venymisestä. Joskus se vaan tekee niin kipeää.

Ja silloin, kun on kipeä niin kaikki apukeinot on sallittuja. Videot pyrimään, valmisruuat mikroon ja ainakin huono-omatunto pois. :hug:

Ettei vain olisi selässä jokin hermopinne?
Itselläni ollut joskus tuollaista kipua ja johtunut selkävaivoista.
Oli itselläni vaikeaa päästä istumaan ja kun pääsi istumaan ei meinannut päästä ylös ja hengittäminenkin sattui.
Raskauden aikanahan nuo pinnetilat ovat hyvinkin yleisiä. Ja selkäkipu säteilee myös vatsaan.
Mutta jos olo on sietämätön eikä kipulääkekään auta (Panadol x2) etkä pysty syömään, mene ihmeessä pian uudestaan päivystykseen ja sano ettet pärjää enää tuon kivun kanssa ja että väsymys on sietämätöntä.
Mikä muuten sinulla on hb? Jos on matala niin sekin väsyttää kamalasti. Ja kotityöt siihen päälle + mahdollisesti huonosti nukutut yöt niin siinähän sitä jo onkin!

Voimia jaksamiseen ja käväise uudelleen lääkärin juttusilla.

Yhteistyössä