Ei sykettä 8+5

Tänään kävin varhaisultrassa rv 8+5, menkkojen mukaan jotka ovat kyllä todella epäsäännölliset. Sikiö vastasi viikkoja 7+3 ja uudella mittauksella 7+5(perjatteessahan voisin olla myös näillä viikoilla). Lääkäri etsi 10 minuuttia sykettä, ja totesi ei elonmerkkejä :'(
Lähete lääkkeelliseen tyhjennykseen/kaavintaan.
Oliko tämä nyt tässä? Onko se varmasti nyt niin että siellä ei ole mitään eloa? Onko mitään mahdollisuutta että syke ei vain jostain syystä olisi näkynyt vielä? Mitään vuotoja/kipuja tms ei ole ollut. Haluaisin vain olla 1000% varma että siellä ei ole eikä tule mitään eloa ennen kuin se lääkkeellisesti "tuhotaan". On se kumma kun ei anna periksi itselleen myöntää että näin kävi :'(
 
KHJ
Minulla aivan sama homma 2kk sitten. Ennen lääkkeiden antoa he vielä varmistavat sykkeen ja näyttävät sinullekin,että varmasti uskot. Näin ainakin minulle. jos eivät niin pyydä sitä,muutoin jäää vaivaamaan. Minulla oli kaavinta vasta tänään kun kaikki materiaali ei tullut lääkkeellisessä pois. Rankkaa on ollut.
Minullakaan ei ollut kipuja tai vuotoja. Toivon että syke vielä sinun pienellä ilmaantuu,mutta varaudu surullisempaan vaihtoehtoon.

Voimia sinulle todella paljon!!!!:hug:
 
Nyt kun ajatukset taas saatu kasaan tuon shokin jäljiltä, olen valmistaunut jo pahimpaan ja on tässä tullut itkuja itkettyä. Luonteeltani en vain suostu antamaan periksi ennekuin jokainen kivi on käännetty. Toivottavasti ultrataan, ja KYLLÄ aivan varmasti vaadin! Lääkäri oli mielestäni vaan hieman vastenmielinen kun siinä kaiken surun ja shokin keskellä ilmoitti että jos jotain POSITIIVISTA, niin meillä on jo lapsia eikä ole esteitä uudelle raskaudelle...no joo asiassa ei mielestäni nyt tarvitse mitään positiivistä löytää nuo edellä mainitut kyllä tiedostan ihan itse ja se ei tätä km yhtään positiivisemmaksi meidän kohdalla muuta! Tottakai iloitsen ja arvosta lapsiamme joka päivä, mutta se ei kyllä valitettavasti tee tästä km yhtään positiivisempaa "kokemusta". Odottelen nyt soittoa poliklinikalta, jos saisin sen ajan...
Haleja ja voimia myös sinne :hug:
 
jsl
Olen tosi pahoillani teidän molempien puolesta hiljainen ja KHJ.

Itsellä tuli tänään kaksi viikkoa varhaisultrasta jolloin todettiin ettei mitään vauvaa olekaan. Raskausviikkoja piti olla tuolloin 7+3. Itsellänikään ei ollut mitään viitteitä siitä, että kesken olisi mennyt. Päinvastoin oireita oli että olen raskaana. Seuraavalla viikolla pääsin sitten aloittamaan lääkkeellisen tyhjennyksen. Ennen aloitusta vielä ultrattiin ja lääkäri oli tosi mukava, selitti ultratessaan tarkasti mikä homman nimi oli ja näytti siitä ruudulta samalla. Diagnoosiksi varmistui keskeytynyt keskenmeno. Kauan se mietti ja pyöritteli raskauskiekkoaan että voisiko olla mahdollista että sykkeen ei vielä kuuluisi näkyä. Mutta me ollaan lapsettomuushoidoissa, joten raskauden alkamisajankohta tiedettiin aika tarkalleen.

Mulla vaan ikävä kyllä tuo lääkkeellinen tyhjennys ei tehonnut vaikka kolme päivää sitä yritettiin, joista viimeinen osastolla. Vähäisen verenvuodon nuo lääkkeet sai aikaan, muttei mitään muuta. Viimein pääsin kaavintaan, joka tehtiin jouluaaton vastaisena yönä. Kaavinnasta olen fyysisesti toipunut hyvin ellei nyt jotain takapakkia enää tule.

Mua kans lääkärit ja hoitajat lohdutteli että koska meillä jo yksi (hoidoilla saatu) lapsi on ja nytkin 1,5 vuoden hoitojen jälkeen tulin raskaaksi on mahdollisuudet tulla uudelleen raskaaksi ja synnyttää hyvät. Tottahan nuo puhuivat, mutta ei se paljoa siinä tilanteessa lohduttanut. Olo kaavintaan asti oli kuin olisi elänyt pahaa unta ja odotti että herää kohta. Nyt taas tuntuu tyhjälle. Mutta tästä(kin) selvitään, muutakaan vaihtoehtoa kun ei ole.

Voimia teille kummallekin!
 
Voimia myös sinulle jsl :hug:

Nyt on aika huomenna aamulla : /
En tiedä onko se hyvä vai huono asia. Tietenkin jos olisi mennyt ensi viikolle olisi saanut varmuuden että alkio ei ole kasvanut, toisaalta parempi että saa nopeammin asiaan varmuuden ja hoidon.
Mitenkä teillä jsl & KHJ oliko teillä mies mukana? Pääseekö mies ylipäänsä mukaan? Pärjääkö siellä mahdollisesti myös yksin? Kauanko siellä menee aikaa ja pääseekö sieltä vielä samana päivänä kotiin. Ajanvaraaja ei kertonut mitään ja minä hölmönä en taas tajunnut kysyä :|
 
jsl
Mä menin gynen polille yksin, autolla ajoin. Lääkkeet laitoin kotona miehen ollessa töissä ja lapsen hoidossa, kumpanakin päivänä. Sitten kun ottivat osastolle kolmantena päivänä niin mies jäi kotiin hoitamaan lasta (päiväkoti joululomalla) ja veivät mut sinne polille ja tulivat sitten illasta katsomaan minua osastolle. Neljäntenä päivänä eli Jouluaattona hakivat minut kotiin. Mulla siis tuo kaavinta tehtiin yöllä, mut ilmeisesti kaavinnasta pääsee samana päivänä jo kotiin. Mulla tää juttu meni siis vähän eri tavalla kuin normaalisti tai itseasiassa täysin eri tavalla kuin kuuluisi mennä.: /
 

Yhteistyössä