Ei sitten suostunut poika jäämään kotiin :S

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HoitoonVaan

Aktiivinen jäsen
01.12.2006
8 566
0
36
Kymenlaakso
Meidän poika olis saanut jäädä isänsä kanssa kotiin tänään, kun ajatuksena olis lähtä ajeleen mummolaan heti kun pääsen töistä. Mut ei. Kun olin lähdössä töihin niin poika alkaa pukee munasillaan ulkokenkiä jalkaan ja kertoo lähtevänsä päiväkotiin. Kysyttiin että eiks ois kiva jäädä isän kaa kotiin ja sit iltapäivällä lähetään mummolaan. Mut ei. "Minä menen päiväkotiin. Siellä on kivaa. Siellä voi leikkiä ja on kavereita." Huoh... Soitin sit uudestaan päiväkotiin että saaks se poika nyt kuitenkin tulla kun niin kovasti haluis, ja sopihan se. Sinne se juoksi innoissaan ja huusi vaan heippa mulle.

Meillä on vissiin tosi tylsä koti. Vaikka isänsä kanssa aina ulkoilevat ja piirtelevät ja leikkivät. Onks muilla samanlaisia lapsia vai ollaanko me vaan epäonnistuneita vanhempia?

Me ollaan osittain epäonnistuneita.

Lapset viihtyvät erinomaisesti päiväkodissa (pojan parin päivän vaikeuksia lukuunottamatta) mutta jäävät kyllä mielellään kotiinkin, jos on arkivapaata.

Sen sanon, että jos on sovittu että on vapaata, niin en mä alkaisi päiväkotiin soittelemaan ja kysymään että saisiko tuo nyt kuitenkin tulla, kun se haluaa...

Meillä 3-vee kyselee, milloin on taas päiväkotipäivä ja sanoo haluavansa päiväkotiin ja että siellä on kivaa. Ja 1,5-vee alkaa aamulla huutaa haalari ja kengät kourassa "päälle, päälle", kun ollaan päiväkotiin lähdössä.

Meillä 4v aloitti päiväkodin nyt syksyllä ja on niin rakastunut siihen että kotipäivinä (arkivapaina siis) itkee ja huutaa kurkku suorana että haluaa päiväkotiin. Varsinkin perjantaisin on tylsää olla pois, kun on lelupäivä.

Myös 2v viihtyy erinomaisesti. Hänellä oli tiistaina hiukan lämpöä, joten pidin hänet keskiviikkona kotona (vaikka vaikutti jo terveeltä ), mutta vein aamulla 4v:n päiväkotiin. 2v alkoi rimpuilla ja huutaa kun huomasi ettei häntä viedäkään omaan ryhmäänsä, vaan palaamme autolle.

Ehkä meilläkin on sitten niin tylsää :)

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Niin joo, ootte te siinä mielessä epäonnistuneita vanhempia, että taivutte muksun tahtoon noin vain!

Ehkä totta. Me tykätään keskustella asioista ja kysyä hänenkin mielipidettään asioihin, mut kyl me loppujen lopuksi päätökset. Mä ajattelin että se ois ollut lapsesta kivaa jäädä kotiin kun on jo 4 päivää ollut hoidossa, mutta kun sitten keskusteltiin, että siellä olis kivempaa, niin mikäs siinä, menkööt sinne kun haluaa ja kun siitä joka tapauksessa maksetaan.

Niin ja minä en kyllä ole taipunut nelivuotiaan raivon edessä ja vienyt häntä silti päiväkotiin, mutta sen päätin että jos minulla on kaksi arkivapaata, 4v saa mennä toisena päivänä päiväkotiin (ilmoitan sen siis jo etukäteen).

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
kai se sentään vaatteet ensin laittoi päälle?

:D joo kyl mä sille sit hupparin ja housut vetäsin päälle. Ite jos sais päättää niin nudena se elis varmaan koko elämänsä.

Eikä se siis mitään raivareita vetänyt ja että ois raivarin seurauksena taivuttu, vaan ihan kun kysyin että haluatko sä sittenkin päiväkotiin niin kertoi nuo perustelut, ja mikäs siinä sitten.. Isänsä saa istua nyt sit päivän koneella rauhassa ;)

Yhteistyössä