Ei seksiä ennen avioliittoa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jeps1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
nyt kun tuolla tämän illan hääohjelmien arvosteluketjuissa käydään myös läpi tätä ei seksiä ennen avioliittoa niin jäin miettimään, että mitäs sitten tapahtuu jos se puoliso onkin ihan täysi nolla sängyssä...tai miehellä on ihan onneton vehje joka ei tuntuis yhtikäs missään...tai ei seiso tms.
Niin mites sitten... toki eihän avioliitto ole pelkkää seksiä vaan paljon muutakin, mutta on tuo seksi kuitenkin aika olennainen osa parisuhdetta.

Huonoa seksiä kun ei minun mielestäni pelasta mikään...

Itse en uskaltaisi tehdä moista päätöstä...tosin nyt ei ole tarviskaan kun olen jo ollut monta vuotta naimisissa ja takuu varmasti testasin tulevan siipan niin moneen kertaan että tiesin mitä siltä saralta olen saamassa jatkossakin.

Mäkin oon samaa mieltä, että ei sikaa säkissä. Seksi on tärkeä osa avioliittoa ja yhteensopivuus ja kemia aika oleellista. Ihmisillä on erilaisia tarpeita ja mielihaluja, voihan niistä puhua, mutta se on kuitenkin eri asia IRL. Eikä niiden vehkeiden yhteensopivuutta pidä vähätellä.

nyt kun tuolla tämän illan hääohjelmien arvosteluketjuissa käydään myös läpi tätä ei seksiä ennen avioliittoa niin jäin miettimään, että mitäs sitten tapahtuu jos se puoliso onkin ihan täysi nolla sängyssä...tai miehellä on ihan onneton vehje joka ei tuntuis yhtikäs missään...tai ei seiso tms.
Niin mites sitten... toki eihän avioliitto ole pelkkää seksiä vaan paljon muutakin, mutta on tuo seksi kuitenkin aika olennainen osa parisuhdetta.

Huonoa seksiä kun ei minun mielestäni pelasta mikään...

Itse en uskaltaisi tehdä moista päätöstä...tosin nyt ei ole tarviskaan kun olen jo ollut monta vuotta naimisissa ja takuu varmasti testasin tulevan siipan niin moneen kertaan että tiesin mitä siltä saralta olen saamassa jatkossakin.

Olin 23-vuotias ja neitsyt, kun menimme naimisiin. Kymmenen vuotta on tullut kampetta testattua ja hyväksi on havaittu. Eli eipä ole tarvinnut katua. Vakavasti puhuen, minusta hyvän avioliiton perusta ei kuitenkaan ole seksissä, vaan aivan muissa asioissa.

Pakko sanoa, että siis tuo et ois niin "nolla" seksissä...niin tottahan toki sitä, jos ei oo seksiä harrastanut ollenkaan, täytyy opetella. Ja oletan, että kaikki tapaukset, jossa seksiä ei oo harrastettu ennen avioliittoa..on käytännössä näitä, jotka sitä eivät ole muutenkaan harrastaneet. Tai näin viodaan luultavasti pääsäänötöisesti olettaa, koska noita ajatuksia yleensä ylläpitää jonkin sortin uskonto.

Ainoa vaan, että minusta seksi lähentää parisuhdetta. Onhan tutkittu, että ihan kemiallisesti seksi lisää rakastumisen tunnetta (olikos kummallakin vai miehellä)..noh, anyway. Et en itse ainakaan haluaisi avioliittoon ennen seksiä, koska se kuuluu olennaiessti parisuhteeseen..

Seksi on kuitenkin semmonen juttu, et siihen voi opetella uutta ihan vanhoillakin päivillä. Eli se ei oo koskaan "valmista" eikä tartte olla, joten mun mielestä on turha arvostella jotain jonku yhden kerran perusteella. Esim. jos ihminen harrastais ensimmäistä kertaa seksiä, varsinkin mies..niin varmasti olis aika lailla usorituspaineita. Varsinki jos ois se hääyö ja muuta =D

Mä oon varmaan ihan pimee mutta mulla on niin vahvana mielipide tästä että nämä jotka pitävät seksiä syntinä on varmasti yhtä äkkiä vaikea pitää sitä ihanana ja hyvänä juttuna...
Ovatko nyt sitten meitä tavislikaisia vai jotain yli ihmisiä edelleen?

Luulis ainakin että on aikamoisia ongelmia estojen kanssa sängyssä jos lähtökohta on tuo likaisuus vs. puhtaus. Ei tarvii varmaan tuhmia puhua sängyssä kun sekin on niin tuhmaa ja likaista... HUI!

Jokainen saa säästää itseään ja kaikki kunnioitus rohkeudesta ja selkärangasta, särähti vaan korvaan kun tämä "puhtaus" sitä ja "puhtaus" tätä, oli eilisenkin parin matra, jopa korkkaamaton sänky oli NIIIIN puhdas!

Tämä vähemmän puhdas yksilö lähtee nyt kahvin keittoon!

Noniin jos lähdetään siitä, että vaikkei, sitä seksiä ole harrastettu ennen avioliittoa, ei se tarkoita suinkaan sitä ettei pariskunta ole koskaan nähneet toistensa elimiä ja kenties kokenut yhtäsun toista mutta EI seksiä. Ei seksittömyys tarkoita sitä, että pidetään villapaitoja päällä ja pidetään käsistä kiinni. ja mitä seksitaitoihin tulee, ne voi oppia ;) harva on seppä syntyessään.

Alkuperäinen kirjoittaja koiramamma:
Mä oon varmaan ihan pimee mutta mulla on niin vahvana mielipide tästä että nämä jotka pitävät seksiä syntinä on varmasti yhtä äkkiä vaikea pitää sitä ihanana ja hyvänä juttuna...

Luulis ainakin että on aikamoisia ongelmia estojen kanssa sängyssä jos lähtökohta on tuo likaisuus vs. puhtaus. Ei tarvii varmaan tuhmia puhua sängyssä kun sekin on niin tuhmaa ja likaista... HUI!

Jokainen saa säästää itseään ja kaikki kunnioitus rohkeudesta ja selkärangasta, särähti vaan korvaan kun tämä "puhtaus" sitä ja "puhtaus" tätä, oli eilisenkin parin matra, jopa korkkaamaton sänky oli NIIIIN puhdas!

Kuule ei sitä syntinä pidetäkään, se on vaan periaate ettei anneta himoille periksi. Ja sitten kun annetaan, niin moni varmaan nai sekin edestä. Vertaa esim. siihen mitä moni 15 vuotiaana seksielämänsä aloittanut. Kykenee enää parin avioliittovuoden jälkeen väkisin vällyjen väliin kerran kuukaudessa.

Siis on tietty aika paljon semmosta yleistä seksikielteisyyttä uskovaisten piireissä, mutta tossa pidättäytymisessä ei pitäis olla siitä kyse, että seksi ylipäänsä ois jotain likaista. Ajatuksena on suojella ihmistä, eikä kituuttaa.

Jos joku nyt poikaystävänsä kanssa jotain kokeilee, niin totta kai se on tavallaan väärin, mutta ei välttämättä aiheuta vahinkoa. Se taas saattaa aiheuttaa vahinkoa, jos seksikokeiluja on missä sattuu, kenen kanssa sattuu, holtittomasti. Eli pidättäytymisen tarkoitus on suojella ja se myös opettaa itsehillintää, jota sitten myöhemmin saattaa tarvita, kun tulee vaikka kiusaus pettää.

Mut näähän on uskovaisten juttuja, ei tommosia muilta edes vaadita. Tiedän kyllä, että semmosiakin on, joille seksi on vaikea, saastainen ja nolo juttu.
:/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kuule ei sitä syntinä pidetäkään, se on vaan periaate ettei anneta himoille periksi. Ja sitten kun annetaan, niin moni varmaan nai sekin edestä. Vertaa esim. siihen mitä moni 15 vuotiaana seksielämänsä aloittanut. Kykenee enää parin avioliittovuoden jälkeen väkisin vällyjen väliin kerran kuukaudessa.

onpas taas paksua sontaa... että 15-vuotiaana aloittaneen seksielämä jostain käsittämättömästä syystä kuihtuu parin avioliittovuoden jälkeen?? :D veikkaisinpa että menis ennemminkin toisinpäin. ne joille seksi on ollut tärkeä osa elämää teini-ikäisestä asti tuskin tuosta vaan "lopettavat" naimisiin päästyään. sen sijaan ongelmia voisi olettaa muodostuvan ihmisille, jotka ensin pidättäytyvät aikuisikään saakka, heille on iskostettu seurakunnassa käsitys että seksi on likaista ja syntistä ja sitten hääyönä paljastuu että puoliso ei pysty heitä tyydyttämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Siis on tietty aika paljon semmosta yleistä seksikielteisyyttä uskovaisten piireissä, mutta tossa pidättäytymisessä ei pitäis olla siitä kyse, että seksi ylipäänsä ois jotain likaista. Ajatuksena on suojella ihmistä, eikä kituuttaa.

Jos joku nyt poikaystävänsä kanssa jotain kokeilee, niin totta kai se on tavallaan väärin, mutta ei välttämättä aiheuta vahinkoa. Se taas saattaa aiheuttaa vahinkoa, jos seksikokeiluja on missä sattuu, kenen kanssa sattuu, holtittomasti. Eli pidättäytymisen tarkoitus on suojella ja se myös opettaa itsehillintää, jota sitten myöhemmin saattaa tarvita, kun tulee vaikka kiusaus pettää.

Mut näähän on uskovaisten juttuja, ei tommosia muilta edes vaadita. Tiedän kyllä, että semmosiakin on, joille seksi on vaikea, saastainen ja nolo juttu.
:/

olipas hyvin vastattu, vähän aukes tämä käsittämätön asia tälle maallikollekin!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Noniin jos lähdetään siitä, että vaikkei, sitä seksiä ole harrastettu ennen avioliittoa, ei se tarkoita suinkaan sitä ettei pariskunta ole koskaan nähneet toistensa elimiä ja kenties kokenut yhtäsun toista mutta EI seksiä. Ei seksittömyys tarkoita sitä, että pidetään villapaitoja päällä ja pidetään käsistä kiinni. ja mitä seksitaitoihin tulee, ne voi oppia ;) harva on seppä syntyessään.

Niin...mä sitä jossain kohden yritinkin kysyä että mikä sitten on sallittua ?

Yhteistyössä