Ei saa mennä kylään katsomaan vauvaa kun väsyttää....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohhoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ohhoh

Vieras
Miehen sisko sai ekan vauvansa melkein pari viikkoa sitten. Me kävimme katsomassa heitä sairaalassa suht pikaisesti kerran. Sit kun he pääsivät kotiin niin he halusivat että heille ei tule ketään vieraita ekana kotipäivänä, joo ihan ymmärrettävää. No sit meidän lapset sairastui enterorokkoon, joten tässä meni monta päivää että ei tullut mieleenkään mennä heille kylään. No nyt sit tässä tänään olismme voineet mennä kun lapset on tervehtyneet. Soitin näille ihmisille ja kysyin voisimmeko tulla, niin vastaus oli että ei nyt käy vauva on vähän nuhainen (on kuitenkin nukkunut ihan hyvin) ja me olemme väsyneitä. No sit kysyin että mites huomenna. Vastaus oli että en tiedä vielä pitää katsoa sitä sit huomenna. Minä sit vaan että jaahas, soitellaan.
Me asumme parin kilsan päässä toisistamme ja olemme paljon olleet tekemisissä.
Tuli vaan mieleen että kysyikö meiltä kukaan kummankaan vauvan kohdalla että millon voimme tulla kylään, kaikki vaan käveli ovesta sisään sillon kun halusivat, olimme saaneet nukkua yöllä kolme tuntia tai kahdeksan tuntia. Mutta kun he ovat väsyneitä niin täytyyhän heidän saada olla rauhassa....
Ärsyttää, oottakaapa kun teette vielä sen toisen lapsen niin teillä ei varmaan saa käydä kukaan koskaan kylässä....

Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
Tuli vaan mieleen että kysyikö meiltä kukaan kummankaan vauvan kohdalla että millon voimme tulla kylään, kaikki vaan käveli ovesta sisään sillon kun halusivat, olimme saaneet nukkua yöllä kolme tuntia tai kahdeksan tuntia. Mutta kun he ovat väsyneitä niin täytyyhän heidän saada olla rauhassa....

Miksette avanneet sanaista arkkuanne ja sanoneet, ettei sovi tulla?

Nämä henkilöt osaavat sen tehdä, ja hyvä niin.

Siis tää rokko on jo ohi. Ja siitä puhuimme silloin ja minä sanoin itse että me emme tule kylään kun laspilla on tää rokko.
Mut on se vaan niin hassua kuinka ihmiset on niin outoja ekan lapsen kans. Kai sitä on itsekkin ollut.....

Tuskin teillekään kukaan väkisin tuli?

Hyvä vaan kun soitit ja kysyit passaako, ni ei heidän tartte teitä pitkin hampain vastaanottaa.

Ite voisin kuvitella, että todellakaan en jaksais vieraita (no ehkä lapsen mummot ja papat) heti lapsen syntymän jälkeen. Jos ei taho vielä vieraita, ni ei taho ja sillä sipuli. Täytyy vain kunnioittaa toisen tahtoa.

Tuli vaan mieleen että kysyikö meiltä kukaan kummankaan vauvan kohdalla että millon voimme tulla kylään, kaikki vaan käveli ovesta sisään sillon kun halusivat, olimme saaneet nukkua yöllä kolme tuntia tai kahdeksan tuntia.

....................................................................................................

Pisti silmään tämä. Siis eihän kukaan voi tulla teille kylään jos ette halua kenenkään tulevan. Osaatteko sanoa ihmisille ei?

Minä kyllä ymmärrän miehesi siskoa ettei halua kylään jos vaan ei jaksa. Kyllä itseään pitää kuunnella. Eikä ketään tarvitse väkipakolla kestitä.

No mun mielestä ihan ymmärrettävää, ettei välttämättä tänään sopinut. Jos kerran asutte noin lähellä, ni ei vaadi ihan kauheita järjestelyitä lähteä joku toinen päivä. Tosin olis sitä silti voinut heti sanoa suoraan, ettei huominenkaan käy ja sopia joku semmonen päivä, joka sopii.
Tuli myös mieleen, että tiesikö ne, että teillä on se rokko? Jos ei, ni voivat olla hiukan loukkaantuneita, kun ette aikaisemmin käyneet.

No herranen aika!

Oletpa katkera ihminen! Jos ei sulla ollu suuta sanoa ettei vieraat ole tervetulleita niin se on voivoi. Jos tuoreita vanhempia väsyttää niin sitten väsyttää ja menette parempaan aikaan ja sillä hyvä.

Ei kai tuo niin maata kaatava asia ole.

Eli koska sinä et saanut nukkua kun vauva oli pieni, niin kenenkään muunkaan ei pidä saada levätä?

Luulisi että saman kokeneena nimenomaan ymmärrät miksi alkuun ei vieraita kaipaa, mutta ei, haluat mieluummin kostaa muiden vierailut?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Miksette avanneet sanaista arkkuanne ja sanoneet, ettei sovi tulla?

Nämä henkilöt osaavat sen tehdä, ja hyvä niin.

Oliko teillä ovi auki kaikkien tulla? En yhtään ihmettele etteivät jaksa ottaa vastaan ja kenekään väsymystä ei toinen voi mennä arvostelemaan. Meillä tais käydä eka vieras ku vauva 3vkoa, sitä ennen vain laitoksella kävi muutama vieras.

No enpähän ole menossa heille kylään ennen kuin he soittavat ja pyytävät, koska nyt vaan tuntuu että he haluavat määrätä kuka heille tulee kylään ja milloin. Sen ymmärtäisin jos kyse olisi jostain vain tutusta, mutta me olemme kuitenkin aika läheisiä ja tää tuore äiti on vielä meidän toisen lapsen kummi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis tää rokko on jo ohi. Ja siitä puhuimme silloin ja minä sanoin itse että me emme tule kylään kun laspilla on tää rokko.
Mut on se vaan niin hassua kuinka ihmiset on niin outoja ekan lapsen kans. Kai sitä on itsekkin ollut.....
Mää olin vissiin outo tuon kuudennenkin kohdalla. :saint:

No, joku osaa avata suunsa ja sanoa jos ei sovi tulla kylään. Ei siitä pidä vetää herneitä nenään. Minä halusin ainakin olla pari viikkoa ihan rauhassa oman perheen kanssa kaikkine turvonneine tisseineni ja vuotavine perseineni ja uuden vauvan hoidon opettelun ym. kanssa. Ja joku voi oikeesti olla niin väsynyt että ei yksinkertaisesti jaksa ajatellakkaan vieraita kylään. Valitettavaa jos et itse aikanasi ole osannut suuta aukaista ja sanoa vieraille, että "ei nyt, palataan asiaan". Mutta turhaan vedät herneet nenään jos et heti pääse vieraisille.

Miksi es suotta soitit ja kysyit, kun kumminkin vedit herneet kun ei sopinutkaan. Olisit marssinut vaan sinne, niin olisi sitten tämä uusi äiti puolestaan saanut kirota sinua, kun et älyä pysyä poissa.

meillä ei kukaan käynyt varmaan ensimmäiseen kuukauteen. En vaan jaksanut kestitä vieraita ja laittaa paikkoja. Halusin vaan olla vauvan kanssa ja tutustua uuteen perheenjäseneen oman perheen voimin. Siinä oli ihan tarpeeksi.

No enpähän ole menossa heille kylään ennen kuin he soittavat ja pyytävät, koska nyt vaan tuntuu että he haluavat määrätä kuka heille tulee kylään ja milloin. Sen ymmärtäisin jos kyse olisi jostain vain tutusta, mutta me olemme kuitenkin aika läheisiä ja tää tuore äiti on vielä meidän toisen lapsen kummi.
Anteeksi,mutta ethän vain provoile? Tottakai jokainen saa määrätä kuka heille tulee ja milloin. Vaikka olisi kuin läheinen.

Ööööö....

Sunko mielestä ihmisillä ei oo mitään vaikutusvaltaa tai oikeutta päättää siitä, että kuka saa tulla heidän kotiinsa ja kuka ei, ja milloin olisi hyvä aika?

Pitäisikö teillä olla joku oikeus mennä sinne koska lystää?

Lueppas itse tää sun kirjoitus ja mieti:)

Älä valita. Leivo vaikka pullia ja vie niitä sitten kun tuore äiti jaksaa vieraita.

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:

Lueppas itse tää sun kirjoitus ja mieti:)

:whistle:

Yhteistyössä