Ei pitäs ehkä kysyä, jos ei kuitenkaan halua kuulla vastausta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
mutta mie sit menin kuitenkin kysymään :/
Siis ei mistään sen vakavammasta, kun tytön nimestä... että mitähän nimeä se mies nyt sit vois tytölle kuvitella, ja luettelin omia ehdotuksiani.

Miehellä olikin sit positiivisesti yllättäen ihan oma ehdotus... mutta se on sellainen, jota mie en taas, siis josta mie en oikein pidä.
Siis ihan ok nimi... aikuisella +40 v naisella, mutta jotenkin kovin "vieras" tai "hassu" / "outo" pienelle tytölle minun mielestäni :ashamed:

Siis en osaa kuvitella kertovani kysyvälle "Juu, Helenalla on ikää 2kk." Helena ois ihan kiva vaikka toisena nimenä... mutta etunimenä mie en vaan osaa kuvitella sitä tuolle tytölle.

Muistanko mä väärin, vai oliko teillä yksi tytöistä Siru? Siihen sopis mun mielestä hyvin Helmi tai Henni, ja ne taas on vähän samantyylisiä kuin Helena. Itse asiassa Helmi Helena tai Henni Helena olis kivat nimet :)

Jotkut nimet vaan on sellaisia että jotenkin niistä tulee todella vahvasti mielikuva joko pienestä lapsesta, aikuisesta ihmisestä tai vanhuksesta. Helena tosiaan menee minunkin ajatuksissani tohon 'keski-ikäistyvä nainen' kastiin.. Vähän kuten esim. Marita tai Marjatta, tai vaikka Pirjo.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muistanko mä väärin, vai oliko teillä yksi tytöistä Siru? Siihen sopis mun mielestä hyvin Helmi tai Henni, ja ne taas on vähän samantyylisiä kuin Helena. Itse asiassa Helmi Helena tai Henni Helena olis kivat nimet :)

Niin ja meillä oli miehen kanssa kyllä aika vaikeaa kun raskausaikana mietittiin nimeä lapselle. Miehen ehdotukset oli tyyliin Sanna Maarit ja mun Luna Lyydia. Mutta sitten kun lapsi syntyi, mies hihkaisi että ''tää on ihan Mimosan näköinen!'' ja Mimosahan siitä sitten tuli. :heart:

Ja meidän suku painostaa et meidän lapsesta pitäis tulla HEIKKI :x karmee nimi ja siittä minulla mielleyhtymiä vasta tuleekin. Ja toinen on JUHO. Kumpaakin on ehdotettu joka pojalle, mut ei iki päivänä.

Kyllä se siitä kasvaa :D
Mun nimi taas sopii vallan mainiosti alle 10-vuotiaalle pikkutytölle, mutta jo nyt päälle parikymppisenä se tuntuu aika hassulle, mitähän se on sitten keski-ikäisenä..

Elena, Helinä eikä Heli kelpaa taas miehelle :/
Ja voihan tuo tyttö toki vielä muuttua tuosta paljonkin, mutta nyt hän on ainakin melkolailla tummahko, niinkuin pieni pippurinen peikkotyttö.

Niin ja Kutkulle siis, että tyttö syntyi 8.1., eli en odota... enää ;)

Ja ei meillä ole Sirua... tytöt ovat Jenna, Milja, Ella, Alisa, Viivi ja Tinja. Pojat Jesse, Joel, Joni ja Kaapo.

Miun mielikuvissa Helena taas on vaalea siro ja iloisen näköinen teini-ikäinen.

Mutta on se jännä miten suuri vaikutus jollain mielikuvalla voi olla :D Siitähän mekin väittely saatiin miehen kanssa aikaiseksi, kun molemmilla oli ihan erilaiset mielikuvat samasta nimestä.

Mä taas olen ihan eri mieltä :) Helena olisi sen takia raikas ja kiva pikkutytön nimi, että se ei ole niin yleinen. Ja se kumminkin on sellainen... helisevä ja soliseva ja eteenpäinmenevä nimi. Ei mikään juntturanimi (Pirjo, Ritva tms.) mun korvaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Elena, Helinä eikä Heli kelpaa taas miehelle :/
Ja voihan tuo tyttö toki vielä muuttua tuosta paljonkin, mutta nyt hän on ainakin melkolailla tummahko, niinkuin pieni pippurinen peikkotyttö.

Niin ja Kutkulle siis, että tyttö syntyi 8.1., eli en odota... enää ;)

Ja ei meillä ole Sirua... tytöt ovat Jenna, Milja, Ella, Alisa, Viivi ja Tinja. Pojat Jesse, Joel, Joni ja Kaapo.

Ok. Helena etunimenä ei rimmaa noiden muiden kanssa, harmi!

Onneksi olkoon sitten vaan =) Mulla ei tuo tiimarivihko oo ollenkaan ajan tasalla, sen verran vähän oon palstaillu!! Mun virallinen kotiäitiys alkoi taas, perjantaina oli lapsilla läksiäiset hoidossa. Ja heti näyttää siltä, että mä notkun jollain kaksplussalla puoleen yöhön. Karmivaa!!