Ei pahoinvointia, mutta ruoka ei vain maistu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ekavekara**
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ekavekara**

Uusi jäsen
29.03.2014
29
1
3
Olen vasta viidennellä viikolla raskaana, mutta en saa oikein mitään syödyksi. En kärsi pahoinvoinnista, mutta ei vain yksinkertaisesti ole nälkä eikä tee mieli laittaa mitään suuhun/pureskella/niellä. Yritän syödä väkisin edes jotain (lähinnä tuoreita vihanneksia ja hedelmiä), koska pelkään aiheuttavani lapselle ongelmia, mutta aika vähäiseksi jää. Voiko syömättömyys olla vaarallista? Tuntuisi kyllä, että keho tietää, mitä tarvitsee, mutta silti huolestuttaa... Kokemuksia? Kaipa tämä menee jossain vaiheessa ohi?

Eka raskaus tekee kyllä neuroottiseksi, kun näistä ei voi tietää, eikä oikein tässä vaiheessa ole ketään kenen kanssa keskustella.

Ekavekara:
Tuo kuulostaa ihan samalta mitä podin kun kuopusta odotin ja neuvolassahan asiasta kysyinkin silloin hädissäni. Neuvola hoitajani on ihan maailman paras ja lohdutti että ruokahalu kyllä palaa ja mieluumin noin kuin pahoinvoinnin ja oksentelun takia huonosti syöminen. :)

Ja itse kärsin samasta taas. Varovasti tunnustan olevani raskaana iihan alussa, mutta ruoka ei oikein kiinosta ellei se ole raikasta ja ns. terveelisen näköistä :P

Tsemppiä! Kyllä se tasoittuu ja ensimmäisen kanssa on vähän lupakin hössöttää ennen kuin tottuu kaikkiin tuntemuksiin. :)

Ekaani odottelen myös, nyt menossa rv13+. Mulla ei ollut liioin pahoinvointia mutta jatkuva nälkä. Luin silloin alussa kaikenlaista tietoa ravinnosta mitä vain löysin. Se mitä löysin oli, että alkuvaiheessa kun ruoka joko maistuu tai ei maistu, pääasia että syö edes jotain. Vauva kyllä ottaa susta kaiken mitä se tarvitsee, ainut huono puoli on se että sun oma ravitsemustaso voi kärsiä. Ja foolihappo!!! Varsinkin tuossa alkuvaiheessa kannattaa sitä napsia tabuina koska sitä vauva tarvitsee nyt hermorakenteen muodostamiseen. Ne kielletyt ruuat löytyy netistä hakemalla.

Onnea raskauteen! Toivoopi toinen neurootikko :-D

Kiitos teille, ihanaiset, rohkaisusta :) Tässä on ihan pihalla kyllä, vaikka yritystä kesti niin kauan, että sitä kuvitteli jo tietävänsä kaiken... vaan ei, kun nyt on oikeasti vihdoinkin itse raskaana! :rolleyes:

Tsemppiä. Mulla oli aikanaan sama. Oon muutenkin laiha ja ruokahalu katos Alkuraskaudessa täysin. Paino tippui ennestään. Mutta kun raskaus eteni nii halikin palasi. Ainoo vaa että itse menee huonoon kuntoon ja heikottaa entisestään. Muuten vauva ottaa toki omansa :) Kyl se siitä!