(ei otsikkoa)

• Viestiketjun aloittaja KUIVAT HIUKSET
  • Ensimmäinen viesti
KUIVAT HIUKSET
OLEN 49 VUOTIAS NAINEN, MEILLÄ ON SUVUSSA TAIPUMUS HARMAANTUA HYVIN AIKAISIN, NIIN MINÄKIN ALOIN NOIN 30 VUOTIAANA LÖYSIN ENSIMMÄISET HARMAAT,NYT HIUKSET OLISIVAT IHAN HARMAAT ELLEN VÄRJÄISI NIITÄ.
VÄRI VAAN TEKEE NE HYVIN KUIVIKSI, NE OVAT KUIN KUIVAA RUOHOA, JA OVAT MYÖS OHENTUNEET PALJON.
ONKO KENELLÄKÄÄN SAMAA ONGELMAA?
OLETTEKO LÖYTÄNEET ESIM. VITAMIINEISTA APUA?

Meikämaija
Älä veikkonen peittele harmaitasi, ne voat kauniita! Minä taisin harmaantua vielä aiemmin kuin sinä ja odotan innolla viimeisenkin muun värisen haituvan häipyvän. Värjäys rasittaa aina sekä hiusta että päänahkaa. Värjäyksessä hiuksen rakenne avataan, se on silloin kuin avoin käpy, joten voit hyvin kuvitella, miten se vaikuttaa.

Harmaat hiukset ovat hieman erilaiset. Minun kiiltävän sileät ja tosi jäykät hiukseni ovat muuttuneet rakenteeltaan hiemen kulmikkaammiksi, mutta samalla hieman taipuisemmiksi (suora hius on poikkileikkaukseltaan pyöreä, kihara epäsäännöllinen). Kiilto ei hävinnyt, nyt on tosi kaunis, kiiltävä harmaa kruunu!

Terveessä ja hyväkuntoisessä päänahassa kasvaa hyvä hius, hiusnysty on elinvoimanen. Hyvää ja monipuolista ruokaa, monivitamiinitabletit riittävät eikä tule mistään yli-annostuksia. Vitamiinejakaan ei pidä syödä monesta lähteesä, ettei tule päällekkäisyyttä.

Älä ota harmaita ongelmana, vaan katsele ympärillesi ja huomaa, miten harvalla on ihana, hopeinen kruunu! Sait erityislahjan, niin minä sen ajattelen ja olen onnellinen ""hapsistani"", vaikka ikä onkin vielä verraten nuori. Hiuksiani ihastellaan ääneen joka kerta kampaajalla ja muuallakin, kukaan ei ole sanonut, että voi raukkaa, nyt jo harmaantunut. Vanhemmaksi väri ei minua tee, muu olemus vaikuttaa enemmän.

Monet värit, jotka ennen eivät minulle käyneet, ovat nyt pukevia, kun brunetista tuli hopea. Iho näyttää heleämmältä ja silmien siniharmaa puhtaammalta ja syvemmältä.

sama ilmiö
Itselläni hiukset alkoi myös ensimmäiset harmaat ilmestyä 30v ja siitä vaan lisääntynyt nyt olen 52v. useimiten ei kukaan halua vielä harmaantua ennen 50v. joten värjää hiuksensa. Minulla on myös hiusrakenne muuttunut iän karttuessa hiuksista on tullut kuivat ja ohuet, minulla on ollut aina paksut hiukset paitsi nyt n. 3v. aikana hiuksia on lähtenyt n. puolet entisestä. Olen käynyt lääkärissä ja vaihdevuosien piikkiin on hiusten lähtö laitettu. eli nekin minulla on ollut n. 6v. (hormonikorvaushoito) iho on myös kuiva jne.

Yhteistyössä