(ei otsikkoa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätietoinen

Vieras
Nyt tarvitaan miehistä tulkinta-apua tähän jargoniin:

Mitä pitkässä liitossa oleva mies oikeasti tarkoittaa sanoessaan vaimolleen, että haluaa erota eikä kuitenkaan tee mitään toimenpiteitä asiansa edistämiseksi? Siis odottaako hän, että vaimo toimii ja hoitaa koko ruljanssin vai pyytääkö hän lupaa saada erota? Vai tarkoittaako hän sitä, että nyt menee allekirjoittaneella kehnosti ja tarttis saada vaimolta vastaantuloapua?

Ettei vain odottaisi, et vaimo saa tehdä likaisen työn miehen puolesta, jolloin sukulaisten/tuttavien kysyessä voisi sanoa, että vaimo se haki eroa.

Yksi vaihtoehto myös, ettei tiedä oikeasti mitä itsekään haluaa, joten sysää vastuun sinulle.

Ja joku vielä sanoo, että naista on vaikea ymmärtää. Jos minulta kysytään, niin keski-ikäinen mies se vasta arvoitus on - ehkä jopa itselleenkin.

Mä olen päättänyt suhtautua asiaan tyynesti, tehdä pientä itsearviointia ja elää normaalia elämää. Kai tässä kuitenkin pitää jollakin lailla alkaa varautua muutokseen, jos vaikka kuinka tosissaan mies on. No, tätä puhetta on nyt riittänyt aika -ajoin jo pari vuotta. Mitään valmista ei ole kuitenkaan tullut.

Miksi et kysy mieheltäsi mitä hän tarkoittaa. Hän vain voi tietää. Jos ei suostu puhumaan, niin on kinkkisempi juttu, mutta siinä tilanteessa varmaan osaa jokainen tehdä omat ratkaisunsa. En minä tuppisuuta kauaa katsoisi, kun ei ne ongelmat ainakaan puhumatta häviä.

Eivätkös miehet aina todistele, että tarkoittavat sanamukaisesti sitä mitä sanovat. Siitä tämä epävarmuus ja hämmennys.

Vai onko sittenkin olemassa myös aikuisten miesten puolelta jonkunlainen kissa ja hiiri -leikki.

En ole mikään miesekspertti, kun olen tällainen yhden miehen nainen ja muut tuntemiset on rajoittuneet nuoruuden poikaystäviin, sukulaismiehiin sekä työ- ja opiskelukavereihin.

Vaikea sanoa yhtä totuutta, mutta en voi olettaa, että putkiaivolla voisi olla kyseessä jokin monimutkainen leikki?

Suhtaudu vakavasti miehesi haluuan erota. Olisi hyvä jos saisit hänet parisuhdeterapiaan, tai jonkun kolmannen luokse, missä voisitte ilman riitaa ilmaista miten olette tyytymättömiä suhteeseenne ja mikä toisessa ärsyttää. Se voi avata silmiä ymmärtää toista ja ottaa huomioon hänen tarpeensa.

Kiitos asiallisesta vastauksestasi, mies. Suhtaudun ehdottoman vakavasti mieheni puheisiin, ajatuksiin ja toiveisiin - niin olen muulloinkin tehnyt. Ajattelin vain kysyä keskustelevien miesten ajatuksia näin palstan välityksellä, ettei tulisi tehtyä hätiköityjä päätöksiä. Täällä on paljon valaisevampaa pohtia tätä asiaa kuin yksin pähkäillä itsensä kanssa.

Tuo terapia on käynyt minunkin mielessäni, mutta kuten tiedätte, miestä ei ole ihan helppo houkutella sellaiseen mukaan. Ajattelee, että omien henkilökohtaisten asioitten ruotiminen vieraan ihmisen kanssa on vieras ajatus.

Yhteistyössä