(ei otsikkoa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

cilla

Vieras
heips. Mulla on seuraavanlainen ongelma: jättääkkö vai eikö.
Takana 6 vuotta seurustelua, välillä oltiin kyllä puoli vuotta erossa. Tämän eron jälkeen sitten menimme kihloihin, muutimme yhteen ja sovimme hääpäivänkin. Nyt, vuosi kihlojen jälkeen mies ilmoitti ettei olekaan varma haluaako naimisiin, tai haluaako asua yhdessä. Sanoi myös että harkitsemamme koira ei meidän taloon tule, ikinä. Samoin lapsien hankinta siirtyi nyt hamaan tulevaisuuteen, vaikka tietää että perheen haluan piankin. Ei kuulemma ole valmis. Ei kuitenkaan halua erota vaan jatkaa seurustelua. Rakastaa kuulemma mua ja on valmis tekemään töitä suhteen eteen mutta kuinka mä voin enää luottaa yhteiseen tulevaisuuteen? En mä voi seurustella suhteessa jossa ensin oli kaikki ja sitten taas muka palattaisiin alkutasolle. Miten voi muka olla miehen kanssa, joka on muuttanut mieltään siitä haluaako olla mun kanssa loppuelämämme? Voiko ylipäätään toimia tällainen järjestely? ehdin häitäkin jo järjestelemään ja nyt kaikki pitää perua. Onko tälläinen vain jotain sitoutusmiskammoa ja pitäisikö lempata koko mies?

Ei tarvinnut montaa riviä lukea kun jo tajusi että on aika tuosta suhteesta lähteä. Jos mies peruu kaikki suunnitelmat niin eikö se jo ole melko selvä vinkki suhteen tilasta?

Ei naimisiinmeno ainakaan ole viisasta. Ihminen tietää kyllä, jos hän on valmis sitoutumaan tositarkoituksella. Miehesi ei ole, ei sinun kanssasi. Hänellä on takaraivossa tunne, että joku toinen voisi olla sopivampi ja hän ei ole valmis luopumaan vielä vapaudestaan ja huolettomasta elämästä.

Ajattele itseäsi ja omaa tulevaisuuttasi, irrota itsesi tästä ihmisestä. Teille kummallekin tulee sopivampi vastaan, se, jonka kanssa ei tarvitse epäröidä tai olla epävarma. Sinulta tämä liitto söisi voimat, koska kaiken aikaa on epävarma olo. Se alkaisi ohjata käyttäytymistäsikin ikävästi, et uskaltaisi olla rauhallisesti oma itsesi ja luottaa kumppaniin, kuten kumppaniin pitää saada luottaa.

Kunnioita itseäsi ja myös häntä. Jos toinen ei ole valmis, sille et mahda mitään. Luottamaan et enää pysty ja sen pitäisi olla aina suhteen kivijalka, muutoin se sortuu. Helpompi on perua nyt kuin myöhemmin, silloin ehditte satuttaa toisianne vieläkin pahemmin.

Eihän kukaan järkevä edes ajattele moiseen ryhtyvänsä.
Perhe ,kersat, koira , yhdistelmä. EI TOIMI ikinä.
Elämä vaatii täyden panoksen joten siihen ei
voida rakentaa kylkiäisiä, perheen muodossa.

Yhteistyössä