(ei otsikkoa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä

Vieras
Riittääkö jos rintapumpun (Ainu) keittää kerran päivässä vai pitääkö joka käytön jälkeen? Olen tähän asti tehnyt niin, että käytön jälkeen huuhtelen vedellä ja iltaisin keittänyt. En ole purkanut pumppua ihan kokonaan, vaan purkanut pari suurinta osaa. Riittääköhän se?

Entäpä maidonkerääjät?

Riittääkö pelkkä huuhtelu ja keittopesu iltaisin, vai pitääkö noita tiskata myös tiskiaineen kera?

Itse keitin pumpun joka käytön jälkeen tai siis kaikki osat sitä jotka koskettaa maitoon. Työlästä joo, mutta en kyllä olisi saattanut sitä pelkän huuhtelun jälkeen enää käyttää.

Ihan tiskiaineella kannattaa kaikki pestä myös maidonkerääjä ja sen jälkeen keittäminen. Maito on kuitenkin aika rasvaista eikä se rasva lähde pelkällä vedellä pois.

Naistenklinikalla huuuhdottiin sähkökäyttöisen pumpun maitoiset osat haalealla vedellä käytön jälkeen, käytettiin 2-3 kertaa ja sitten laitettiin sterilointiin. Niinpä olen kotonakin huuhdellut vedellä tai pessyt astianpesuaineella x 2-3 ja sitten vasta keitellyt. Jos käytössä on usean päivän välejä, sitten olen keittänyt usemmin.

Yhteistyössä