Uusavuton täällä kyselee vauvan hoidosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
:ashamed: sanon jo ekaks et oikein hävettää kysyä mutta

vastasyntyneen silmät rähmii, pitääkö se vesi millä niitä putsii ni olla keitettyä vai voiko pyyhkästä pumpulilla joka on vaa hanan alla kostutettu?

Ja sitten noiden tuttien ja rintakumien keitosta niin pitääköhän noi rintakumit keittää aina syötön jälkeen vai riittääkö pelkkä huuhtelu vedellä? ja tuttia nyt ei varmaan tarvi keittää ku kerran päiväs ja siinä tapauksessa jos se pyörii lattioilla?

Niin ja kai toi napatynkä kuuluu haista ees pikkasen, sillee et jos parin sentin päästä nuuhkii?

tällästä järkevää tällä kertaa.. :ashamed: :ashamed: :ashamed:

mä huuhtelin rintakumit ja maidonkerääjät aina käytön jälkeen kuumalla vedellä ja keitin kerran päivässä.

ihan keittämättömällä vedellä me huuhdeltiin tytön silmät (mutta ne ei rähminyt ikinä, joten siitä en tiedä pitäiskö rähmivien vesi keittää?)

ja napatyngän puhdistamisessa saa olla tosi tarkkana, muuten se alkaa haista. mutta taitaa se muutenkin vähän haiskahtaa ennen tipahtamistaan.

Tottakai täällä saa kysellä mistä vain,sun kysymykses oli sieltä normaalimmasta päästä

hanan alla oon kostuttanut pumpulin

tuttipullon oon keittänyt joka käytön jälkeen siihen asti kun alkaa saamaan muutakin ruokaa

ja napatynkä kuulostaa ihan ok:lta =)

ja lisää saat kysyä aina kun siltä tuntuu :hug:

Käytä keitettyä vettä silmien puhdistamiseen, silmätulehdus on tosi ikävä vaiva, ja tulee liian helposti. Se keitetty vesi auttaa vähän siihenkin, että se pumpuli ei tosiaankaan ole mitään steriiliä, ja tuskin myöskään sun sormet on.

ei ollu tyhmiä kysymyksiä,mietin noita ihan tasan samoja pari kk sitten kun poika synty.
me pyyhittiin silmät hanavedellä,niin tekivät synnärilläkin..
rintakumit keitin ja tutit keitän parikertaa viikossa (laisakana :ashamed: )
tuota navan hajua mietin kans itte ja jopa soitin neuvolaan siitä,sillon on huonosti putsattu kun se napa haisee kun vaipan ottaa pois..näin sanovat...haisee/tuoksuuhan ihokin kun nenän ihan laittaa siihen kiinni ja nuuhkasee :D
tsemppiksiä :wave:

Silmiin mä käytin keitettyävettä.
Rintakumit ja tutit pesin käytön jälkeen ja vedenkeittimestä kiehuvaa vettä päälle huuhteluksi, sitten aika ajoin kunnon "keitto"
napatyngästä en muista, mut kait sen kuuluu vähän

Yhteistyössä