(ei otsikkoa)

  • Viestiketjun aloittaja epäilys raskaudesta
  • Ensimmäinen viesti
epäilys raskaudesta
Hei siskot auttakaa,

epäilen olevani raskaana, koska minulla on ilmennyt pahoinvointia. en tiedä vaan, voiko raskauteen liittyvä pahoinvointi alkaa jo toisella viikolla?

t: voi ku olisi raskaana..))
 
VOI
Itselläni oli yllätysraskaus ja epäilin jo itse että olin ""kuolemansairas"" kun kauhea kuvotus, huimaus, väsymys ja paha olo koko ajan.

Tein toki testinkin, mutta liian aikaisin ja negaa näytti, kuten sillä hetkellä oletinkin.

No kyllä se ""vakavan sairauden syy"" sitten nopsasti selvisi, kahden viikon päästä tein uuden testi ja YLLÄTYS plussaa näytti. No lopetin siinä samalla sitten myös e-pillerit =), mitäpäs niillä sitten enää..

Joten kyllä voi olla helskatin paha olo jo toisellakin viikolla!!!

Nimimerkillä: ensikkoäiti -73 ja yllätysvaavi 1v.
 
?
Toisella viikolla? Siis laskettuna mistä? Menkoista laskettuna hedelmöittyminen tapahtuu n. rv 2+0 ja alkio kiinnittyy n. rv 3+0, minkä jälkeen oireita voi tulla, yleensä oireita tulee kuitenkin vasta n. 2 viikkoa hedelmöittymisen jälkeen tai myöhemmin.
 
?:lle
Jos ei ole ennen ollut raskaana, ei voi tietää noiden viikkojen laskentaa oikein. Varmaankin ap tarkoitti viidettä viikkoa edellisistä kuukautisista? Ap:lle: mulla alkoi pahoinvointi sinä päivänä, kun menkkojen olisi kuulunut alkaa. Siis vastaus on kyllä voi, teepä testi niin tiedät.
 
VOI jatkaa
Minäkään en oikein noita laskemisjuttuja tiedä. Mutta paha olo oli jo niin aikaisin että testikin näytti negatiivista.
Eli itsellä sitten ilmeisesti tuossa toisella tai kolmannella viikolla.

Koska (ilmeisesti) tein uuden testin tuossa n. viidennellä? viikolla ja silloin näytti plussaa..
 
nita
Tervehdys!

Valitettavasti en osaa sinulle vastausta antaa, mutta ajattelin kirjoittaa kun itse painiskelen saman ongelman kanssa... Ymmärtääkseni voi alkaa heti kun hedelmöittynyt alkio on kiinnittynyt ts. istukka alkaa tuottaa raskaushormonia.

Hieman omaan napaan tuijottelua jos sallinette... Itselläni ei ole kesäkuisen keskeytyneen keskenmenon ja kaavinnan jälkeen kierto oikeen tasaantunut, ensimmäinen oli pitkä kierto ja seuraavan kierron kuukautiset eivät ottaneet loppuakseen, johon lääkäri määräsi tero-kuurin. Mielestäni bongasin ovulaation, mutta ei oikein täsmää kiertoihin... Nyt ollut vajaan viikon huimausta, kuvottava olo ja vihlovia repäisyjä alavatsassa sivuilla. Ei ole kyllä ihan samanlaisia oireita kuin ekassa raskaudessa mm. rintojen aristaminen puuttuu. Toivoisin vaan niin kovin olevani raskaana, että mieleeni on tullut kehittelenkö näitä oireita... Toisaalta olen jo ehtinyt miettimään kaikkia muita mahdollisia syitä näille oireille, jotka ovat kaikkea muuta kuin positiivisia... Testaamallahan se varmasti selviäisi, mutta eipä taida vielä antaa selkeää vastausta... Täytyy malttaa vaan odottaa vielä muutama päivä... Se on kummallista miten jotain asiaa voi haluta niin paljon, ettei pysty oikein muuta ajattelemaankaan vaikka kuinka yrittäisi. Olen yrittänyt iskostaa päähäni ajatusta, että liikaa yrittämällä ja pohtimalla ei vauvaa saada, mutta eipä sitä järkeilemällä perimmäisiä tunteita katoamaan saa.
Noh, kylläpä tuli vuodatusta...

Alkuperäiselle, toivottavsti olisi oireet merkkinä raskaudesta!
Kerrothan kun asia varmistuu?

Aurinkoista mieltä!
 

Yhteistyössä