(ei otsikkoa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten muilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten muilla

Vieras
Hei kaikille!
Ilmoittaudun joukkoon teidän aloittelijoiden joukkoon. Olen 23 v ja juuri olen pillerit jättänyt pois pari viikkoa sitten. Mitä te muut olette käyttäneet ehkäisynä ennen yritystä? Ja miten kuukautiset ovat sen jälkeen tulleet? Itse tosin pari viikkoa sitten lopetin pillereitten syömisen ja kk tuli tavalliseen tapaan ja myös loppuivat, mutta sitten kolmen päivän päästä alkoivat uudelleen ja kestivät n. 3 pvää. Onko tämä normaalia? Kauanko olette odotelleet kuukautisten säännöllistymistä ennen kuin olette menneet lääkäriin? Voiko pitkässä kierrossa olla tosiaan mahdollista ettei ovuloi ja näin ollen raskaus ei ole mahdollista alkaa? Kovasti olen jo vuoden näillä(kin) sivustoilla notkunut ja tietoa etsinyt, mutta kiva että täälä on muitakin nuoria ensimmäistä lasta toivovia yrittäjiä. Näyttää vaan, että kaikki ovat jättäneet ehkäisyn jo ajat sitten..

Moi!

Täällä tänään viimeisen pillerinsä ottanut 24-vuotias aloittelija. Ensi viikon lopulla alkaa siis yrittäminen. Onneksi mieskin tulee työreissulta juuri silloin takaisin.

Olen useammastakin paikasta lukenut että yrittämisen voisi aloittaa heti pillereiden lopettamisen jälkeen, ettei tarvitse odottaa...

Mistäpäin Suomea olet? Itse pirkanmaalta...

Itse olen pohjois pohjanmaalta. Minulle gyne sanoi viime kesänä kun kävin pilleri reseptin uusimassa ettei tarvitse odottaa ekoja luomu kuukautisia vaan yrittämisen voi aloittaa heti pillereitten lopettamisen jälkeen. Hän oli naistentautien ja synnytyksiin erikoistunut lääkäri, joten luotan hänen sanaansa. Olen kyllä kuullut että joku on ehdottanut että odottaisi yhdet kk:t.

Meidän piti alunperin aloittaa yritys vasta kesällä tai ensi syksynä, kun häätkin suunniteltiin siksi, mutta sattumien summana aloitettiinkin nyt. Saa nähdä kauanko pitää yrittää ennen kuin tärppää, ehtiikö häät pitää ennen raskauden alkua..

Kovasti huolestuttaa tulevaisuus vaikka kaikki periaatteessa hyvin. Itsellä ja miehellä opinnot kohta päättyvät ja miehellä vakityöpaikkakin, oma asunto, autot jne. mutta itse en ole kovin paljon työkokemusta omaava, ja huolestuttaakin miten saan töitä ennen raskauden alkua saatikka sen jälkeen, kun koulusta saadut tiedot ovat parin vuoden päästä vanhentuneet ja työkokemusta ei juuri ole. Pitääkö lähteä takaisin koulun penkille päästäkseen töihin vai miten..

Mites teillä?

Meillä yrityksen piti myös alkaa joskus ensi vuoden aikana. Tarkoitus oli nimittäin odottaa josko saisin vakituisen työpaikan, mutta jo kaksi vuotta samassa firmassa eikä puhettakaan vakipaikasta, joten miksi ei lasta tähän väliin? Ikäkään kun ei ainakaan vähene : )

Meillä myös miehellä vakipaikka, miehet aina saa ne vakipaikat : (. Oma asuntokin löytyy sekä juuri tänä vuonna hankittu uusi auto. Joten kaikki periaatteessa hyvin.
Myös minua epäilyttää tuo töiden saanti loman jälkeen, vaikka kokemusta nyt siis pari vuotta. Itse kun olen sellaisen alan valinnut joka on Suomesta katoamassa...

Millonkas teillä on pillerit lopetettu? Milloin teillä olisi ensimmäinen jännäviikko?

Meillä siis luultavasti jännätään viikolla 39-40.

En osaa muulla tavalla vastata kuin, kiertoni 33vrk, 7kk yrityskuukausi tyriytyi tanaan ku menkat alkoi(tasan33vrk). Tikutuksen mukaan ovuloin, mut kuka tietää... Ei kannata toivoa turhaan sillä silloin pettymys on suurempi....
terv. Maansa myynyt

Pillerit lopetin siis viime kuun puolivälissä, joten jännäillään tässä piakkoin parin viikon sisällä. Vähän on ollut huono olo eikä oikeen ruoka ole maistunut, pääkin oli kolme päivää yhtä soittoa kipeä eikä mikään lääke auttanut. Jotenkin kuitenkin tuntuu niin epätodelliselta että heti olisi tärpännyt vaikka ahkerasti onkin yritetty. Mitä olen lukenut että pillereitten jälkeen hormonit menee ihan sekaisin ja kuukautisia ei kuulu ei näy eikä siltikään ole raskaana. Toivottavasti joko olisi raskaana tai sitten ne kuukautiset alkaisivat ettei tarvitsisi kuukausi tolkulla testailla aina negaa. Palaillaa!

Yhteistyössä