(ei otsikkoa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ä-72
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ä-72

Vieras
Hei!
Mitä mieltä olette vellistä vauvan ruokana?Poikani on vähän päälle 4 kk, on saanut kiinteitä jo reilun kuukauden (1 prk päivällä perunaporkkana ym. sosetta ja 1 prk hedelmäsosetta iltapäivällä).Nyt olen yrittänyt antaa hänelle velliä iltaruoaksi ennen nukkumaanmenoa, mutta siitä ei kerrassaan tule mitään.Olen antanut maissivelliä-siitä tuli vatsavaivoja ja poika heräili jatkuvasti yöllä.Annoin myös jauhemaista velliä (tarkoitettu 5 kk:n ikäisille), siitä ei vatsakipuja tullut, mutta alkoi heräillä parin tunnin välein yöllä.Ja minä kuvittelin, että yöunet pitenisivät!Korvikkeen voimalla nukkuu klo 20-2/3, sitten syö ja herää uudelleen klo 6 syömään.
Taidan alkaa antaa puuroa sitten kuukauden kuluttua ja jättää koko vellin pois.Kokemuksia?

Ei ne vellit ole välttämättömiä. Jos kuitenkin haluat velliä antaa iltaisin, anna vaikka peruna-porkkana-velliä. Sehän on kaikilta osin tuttua tavaraa. Ei se silti välttämättä pidennä yöunia. Sitäpaitsi vauvasi nukkuu ikäisekseen varsin reippaan pätkän pelkällä korvikkeellakin.

Itse en ole lapsilleni vellejä antanut, ja hyvin on pärjätty.

Meidän terkkaritäti suositteli, että aloittaa suoraan puuroilla sitten kun haluaa viljat aloittaa. Itsekin olin sitä mieltä, koska pullosta meillä ei ole syöty ollenkaan.

Olen myös miettinyt noita vellejä. Toisaalta tuntuis pehmeämmältä ja vatsaystävällisemmältä aloittaa velleillä, maissi, kaura ja riisi-kaura, ennen kuin siirtyy puuroon.

Mielipiteitä!

Meillä aloitettiin vellit (illalla) kun poika oli 2,5kk samaan aikaan aloitettiin soseetkin. Yö uniin ei meillä ainakaan tullut muutosta poika kyllä nukkui yönsä syömättä jo tissi maidolla mutta aloitettiin maissi velli ja sitä annan iltaisin 1dl ja sitten tissiä päälle. Peruna-porkkanaa nyt kokeillaan kun poika on kohta 4kk epäilen nimittäin porkkana-allergiaa (sose kokeilun jälkeen ilmeni ihottumaa) siksi se tuli mukaan vasta nyt. En usko että vellit ovat mitenkään pakollisia mutta ei varmasti haittaakaan. Monet tosiaan sanoo ettei niillä ole vaikutusta yöunen pituuteen... Meilläkään siis ei pituus muuttunut vaan nukkui edelleen sen klo22-06

meillä ei syöty vellejä ollenkaan, ensinnäkään kun toi pullo ei käynyt kauppansa. Mutta muutenkaan en olis antanu, maito riitti hyvin ja 4kk kohdalla maistelut perunalla ja vähän alta 6kk sitten ihan tavallisella kaurapuurolla aloteltiin.