Ei oo rahaa, ei ruokaa

ei siinä mitään noloa ole, vaihda rahaksi ja mene toiiseen kauppaan ostamaan maidot.
tiedän ihmisiä jotka keräävät koko vuoden ajalta pullot ja vievät samaan aikaan kauppaan, ja niitä ON PALJON.
Mahtaako heitä hävettää :whistle:
 
jiihaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 16:40 vieras kirjoitti:
Pitää viedä pullot kauppaan. Vähänkö noloa ostaa maitoa pullonpalautuskuitilla :ashamed:
ja tuskin on noloa. itse tein kanssa köyhisavauksen palstalla. ja muista kaikki keinot on lähes sallittua. ja tiedoksi itse käyn vaikka viiden sentin kolikoilla hakemassa ruokaa. että tuo on häpeää pienemmästä päästä. tuskin se kassa mielessään mitään aattelee. meilläkin tilanne eilisen jälkeen, että pitää hiukan kärvistellä, mutta viikon päästä taas rahapäivä. eli niukasti mennään viikko, ja edullista ostetaan. ja käytän ensin ne pikkuhilut, ja taatusti vien pulloja nurkista, jos niitä löytyy. ja jokaisen irtopullon nostan maasta, koska niitä löytyy aina pihalta.
 
Mä en ole kyllä koskaan ajatellut, että olisi mitenkään noloa maksaa ostokset pullonpalautuskuitella. Yleensä niitä kertyy sen verran että sitten kun menee kauppaan, tulee 10-20e palautusrahaa ja luonnollisestikin vien pullot kauppaan kauppareissulla ja käytän rahan ostoksiin, samalla kun pullokuitin kassalle annan.
 
itse kävin kaupassa 10e oli ja 5e sain pulloista. kassalle pääsin niin olin heti kassa neidille et katsotaan pitääkö ottaa pois ostoksia kun annoin pullolapun.

kävin hakees jauhelihaa, maitoa ja maitoa vauvalle ja ruokaa koiralle
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 13:42 vieras kirjoitti:
itse kävin kaupassa 10e oli ja 5e sain pulloista. kassalle pääsin niin olin heti kassa neidille et katsotaan pitääkö ottaa pois ostoksia kun annoin pullolapun.

kävin hakees jauhelihaa, maitoa ja maitoa vauvalle ja ruokaa koiralle
Minkä ihmeen takia te ihmiset valitatte ettei ole rahaa ruokaan, jos kuitenkin täytyy noita elukoita pitää. Asiat tärkeysjärjestykseen. Hoitakaa ensin lapsenne ja kotinne ja sitten vasta miettikää onko rahaa pitää myös eläimiä!!!
 
Keittiönoita
Mitäs noloa siinä on? Mä käyn yleensä kaupassa töistä tullessani ja pulloja palautan harvakseltaan. Joskus on jopa yli 20 euron edestä limsapulloja eikä mua hävetä tippaakaan, vaikka kuittaan ostokseni pullonpalautusrahoilla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 13:45 VIERAS kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 13:42 vieras kirjoitti:
itse kävin kaupassa 10e oli ja 5e sain pulloista. kassalle pääsin niin olin heti kassa neidille et katsotaan pitääkö ottaa pois ostoksia kun annoin pullolapun.

kävin hakees jauhelihaa, maitoa ja maitoa vauvalle ja ruokaa koiralle
Minkä ihmeen takia te ihmiset valitatte ettei ole rahaa ruokaan, jos kuitenkin täytyy noita elukoita pitää. Asiat tärkeysjärjestykseen. Hoitakaa ensin lapsenne ja kotinne ja sitten vasta miettikää onko rahaa pitää myös eläimiä!!!

kyllähän mä ostokset sain silti mukaani rahat riitti ostoksiin
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 13:45 VIERAS kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 13:42 vieras kirjoitti:
itse kävin kaupassa 10e oli ja 5e sain pulloista. kassalle pääsin niin olin heti kassa neidille et katsotaan pitääkö ottaa pois ostoksia kun annoin pullolapun.

kävin hakees jauhelihaa, maitoa ja maitoa vauvalle ja ruokaa koiralle
Minkä ihmeen takia te ihmiset valitatte ettei ole rahaa ruokaan, jos kuitenkin täytyy noita elukoita pitää. Asiat tärkeysjärjestykseen. Hoitakaa ensin lapsenne ja kotinne ja sitten vasta miettikää onko rahaa pitää myös eläimiä!!!
eläimet elää joskus aika kauan
ei tulis mieleenkään jättää hankkimatta
eläintä jos vaikka mulla ei kymmenen vuoden päästä olis rahaa.
eikä ne eläimet niin paljon syö
paitsi jos niitä on paljon ja isoja =)
 
vierailija
mitä teen kun olen diebetes ja enkä ruokaa ostettu ollenkaan ?
Hiilareita sun ei kannata ostaa, joten mene pikille onkimaan, selviät talven yli. Tai sitten kirjoita tuonne, saatat saada rahaa:
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/yleistä/ota-yhteyttä/yliökirjoitukset
Kirjastossa on kirja Diabeteksen hoito ruokavaliolla. Lohenruodoista saa hyvän kalakeiton eikä maksa paljon - saattavat antaa kaupassa ilmaiseksikin, kun ei niitä kannata pussittaa myyntiin turhan takia. Niissä on tosi paljon kalaa, sanoo äitikin, joka keittelee niitä maun vuoksi:)
 
vierailijakokeilu
Kun talous on todella tiukassa niin pitäkää huoli et aina on perunoita.
Halvalla myydään 5-10kg pussissa.

Siitä saa aina ruokaa.
Jo paistetut perunat kovaan nälkään on taivaallista.
 
vierailija
Kun talous on todella tiukassa niin pitäkää huoli et aina on perunoita.
Halvalla myydään 5-10kg pussissa.

Siitä saa aina ruokaa.
Jo paistetut perunat kovaan nälkään on taivaallista.
Kalakeittoon voi laittaa keitettyjä muniakin ja niitähän saa nyt halvalla. Pääsiäisen aikaan ei enää välttämättä, mutta pääsiäisen jälkeen niitä saa puoleen hintaan, kun menekki on aina niin epätasaista juhlien takia. Ja voi on halvempaa kuin aikoihin - pieni kierros kaupoissa, saat alehintaan. Jos voissa on suolaa, ei tarvi lisätä keittoon yhtään. Maustepippuri on se ainoa mauste, mitä on laitettu, mutta ei välttämätön sekään.
Perunoita ei tarvikaan monta, mutta ilman voita ei kalasta tule hyvän makuista. Käytä sitä aina, niin pysyy nälän tunne poissa pidempään.
 

Yhteistyössä