Ei oo enää todellista(kelaa ynnä muuta mukavaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaana nyt

Vieras
Mulla on ollut jo jonkin aikaa pahaenteinen fiilis, että jotain tulee tapahtumaan. No tänään repesi. Menin kelan sivuille laittaakseni tm-hakemuksen normaalisti - siellä olikin maksueste joulukuulta asti! Soitin, ei mitään tietoa miksi. Työnhaku voimassa, kaikki ok, eivät osanneet sanoa mitään syytä. Ei ollut päätöksissä mitään, ei missään. En saa siis rahaa, mutta eivät itsekään osaa kertoa miksi.

No sitten se pahempi, yksi pahimmista mitä äiti voi kuvitella kokevansa. Lapseni asuu isänsä luona joka on uhkaillut oikeustappelulla mikäli yritän saada lapsen kirjoille itelleni. Sydän vuotaa joka kerta kun lapsen sinne vien, pieni lähti itkun kanssa kun siellä huudetaan ja muuta mukavaa, mitä en halua yksityiskohtaisesti kertoa. Olin varannut ajan jo lastenvalvojalle, että nyt kerään voimani ja taistelen lapsesta, kun kuulen, että ex onkin käynyt selän takana taas lastenvalvojalla tekemässä uutta sopimusta kertomatta mulle, että lapsi jää hälle. No, tapaamisessa olikin ollut mukana muitakin - LAPSI ON KERTONUT TARHASSA ETTÄ ISÄ ON LYÖNYT. Ja mä en pääse apuun tai hakemaan lasta, kun isä ei -tietenkään- anna. Poliisitutkinta tulossa, tietysti.

Siis mitä tässä tapahtui?!?! Kaikki tämä sen jälkeen kun kasilta heräsin!!! Mitä v**********, voitte kuvitella nyt miltä tuntuu!

soita sossuun ja selitä tuo että et saa rahaa, niin ne maksaa sulle sen tm-tuen ja veloittaa sen sitten kelasta.
Ja lähde tappelemaan siitä lapsestasi sinne oikeuteen, ei sitä tarvi pelätä!!
Niin ja paljon jaksamista tälle päivälle ja tästä eteenpäin, toivottavasti ei enää mitään pahaa tapahdu! :hug:

Elämä on täynnä vastoinkäymisiä,vaikein asia itselle käsitellä on omien lasten traumat mitkä on aiheutuneet lasten isän kanssa tappelemisesta.
Jättää ikuiset arvet kaikkiin lapsiin ja kaikki lapset oireilee,kuka mitenkin.
Jos aikoinaan olisin tiennyt mitäö tuleman pitää,olisin jättänyt kaikki neljä mitkä exän kanssa on,tekemättä.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Sheep:
:hug:
Miksi lapsesi asuu isänsä luona?

Isä on uhannut oikeustaistelulla ja koska mulla on takana sairastettu synnytyksenjälkeinen masennus, peläsin menettäväni lapseni kokonaan enkä uskaltanut taistella.

Mä olen kyllä ihan sekaisin nyt, ei voi muuta sanoa. Mun tekisi mieli soittaa exälle että haen lapsen sieltä NYT enkä vasta viikonloppuna, mutta en USKALLA!!!! Se kieltää kaiken ja se on pirun kova.

Ja kyllä vaan vastoinkäymiset kasvattaa, mutta voi hyvänen aika - mä taistelin koko viime vuoden sen eteen että pääsen jaloilleni ja onnistuinkin, vaikka en onnistunutkaan saamaan kuin osa-aikatyötä! Olisiko kohta jo vihdoin rauhallisemman ajan vuoro?!

Voi mun pientä siellä :'( Oli kuulemma ihan rauhallisesti kertonut että isi hermostui ja löi :(

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
ootko milloin käynyt leimaamassa työkkärikortin?voisko johtuu siitä toi maksuesto?

Ei oo mitään vikaa sielläkään, oon hoitanut asiani kyllä ihan kuntoon! Joku häikkä siellä on, kun nyt soitin uudestaan, mutta aikoivat korjata asian.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Sheep:
:hug:
Miksi lapsesi asuu isänsä luona?

Isä on uhannut oikeustaistelulla ja koska mulla on takana sairastettu synnytyksenjälkeinen masennus, peläsin menettäväni lapseni kokonaan enkä uskaltanut taistella.

Mä olen kyllä ihan sekaisin nyt, ei voi muuta sanoa. Mun tekisi mieli soittaa exälle että haen lapsen sieltä NYT enkä vasta viikonloppuna, mutta en USKALLA!!!! Se kieltää kaiken ja se on pirun kova.

Ja kyllä vaan vastoinkäymiset kasvattaa, mutta voi hyvänen aika - mä taistelin koko viime vuoden sen eteen että pääsen jaloilleni ja onnistuinkin, vaikka en onnistunutkaan saamaan kuin osa-aikatyötä! Olisiko kohta jo vihdoin rauhallisemman ajan vuoro?!

Voi mun pientä siellä :'( Oli kuulemma ihan rauhallisesti kertonut että isi hermostui ja löi :(

Jos haluat purkaa mieltäsi/ vaihtaa ajatuksia niin mulle voi laittaa yv:ä.
Olen käynyt läpi vuosien mittaisen taistelun pojastani.

Kiitos Black Sheep, voi olla että laitan yv:iä.

Juttelin exän kanssa, edelleenkään en kuulemma saa lasta kirjoille enkä edes hakea nyt, kun ei ole kuulemma lapsella hätää. On käyttänyt lääkärissä lastenvalvojan pyynnöstä. En tiedä mihin tää juttu menee, en voi uskoa että se ihminen on niin vallanhaluinen että lähtee taistelemaan tuollaisesta asiasta vielä senkin jälkeen mitä on tehnyt. Tai no, miksen uskoisi - onhan se luontonsa näyttänyt viime kuukausien ja vuosien aikana.

Mun tekis niin mieli kirota ja lujaa nyt. En jaksa.

Työmarkkinatuesta, tarkoititko sitä ettet saa laitettua netin kautta hakemusta? Sitten sun pitää pistää paperiversio, ite just eilen jouduin pistää niiden päivitysten takia paperiversion ja asia on sillä selvä

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Työkkärin järjestelmää uusitaan. Joku aikaväli (en muista) on sellainen, ettei voi tehdä ilmotusta netissä, vaan pitää tehdä livenä konttorissa.

tuo meni jo... se oli 31.12-7.1

Mulla se on silti voimas, kaikki ei saa pistettyä vaan sitä sen järjestelmänuusimisen takia, se lukee kyllä siellä sivuilla. Ja jos ei sulla sitä kohtaa ole, paperiversiona pistettävä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Työmarkkinatuesta, tarkoititko sitä ettet saa laitettua netin kautta hakemusta? Sitten sun pitää pistää paperiversio, ite just eilen jouduin pistää niiden päivitysten takia paperiversion ja asia on sillä selvä

Ei ollu tuosta kyse vaan siis nimenomaan maksueste oli jostain syystä ilmaantunut. Selvisi jo!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:

Ei ollu tuosta kyse vaan siis nimenomaan maksueste oli jostain syystä ilmaantunut. Selvisi jo!

Niin justiin. Itse omaani ihmettelin ja ajattelin että onko ne nyt sössinyt jotain kun mun työmarkkinatuki lakkautuu helmikuussa äitiysloman takia mutta se oliki vaan tämä muutossysteemi mikä takkus :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itellä on kyllä se käsitys, että molempien vanhempien täytyy olla paikalla kun tehdään sopimuksia, eli koittakohan isä saada sua nyt vaan vedätettyä?

Ei, me asutaan eri paikkakunnilla. Joten toinen käy lastenvalvojalla ja sieltä lähetetään mun paikkakunnan lastenvalvojalle sitten sopimus. Eli kyllä, on käynyt mun selän takana tekemässä taas sopparin jonka mukaan lapsi hänellä. Ja KEHTASI vielä alkaa inttämään ettei anna lasta mulle, oikeuteen mennään.

Soitin vielä sille lastenvalvojalle joka aamulla soitti ja kävi ilmi että ex valehteli mulle siitä lääkärikäynnistäkin. Ei ole käyttänyt, sanoi lastenvalvoja, että hän oli juuri soittanut exälle siitä ettei ole saanut aikaa lääkäriin.

Siis miten se kehtaa. Haukkuu, uhkaa, valehtelee. Ja mun ja lapsen pitää vaan olla ja kestää?! VAIN siksi että hän saa tuntea olevansa vallassa lapsen suhteen???

jotenkin kuulostaa turhalta tommonen vinkuminen "yhyy kuinka mun pitää kestää exää", mutta silti et "jaksa" taistella lapsestas. vaikka on lyöty!! tuollasessa tilanteessa ei yleensä mietitä omaa jaksamista vaan laitetaan muitten tarpeet (lapsen) oman itsensä edelle.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
jotenkin kuulostaa turhalta tommonen vinkuminen "yhyy kuinka mun pitää kestää exää", mutta silti et "jaksa" taistella lapsestas. vaikka on lyöty!! tuollasessa tilanteessa ei yleensä mietitä omaa jaksamista vaan laitetaan muitten tarpeet (lapsen) oman itsensä edelle.

Kiitti. Mähän taistelen, jumalauta, enkö sanonut että mennään oikeuteen jos tarvii. En vaan olisi halunnut tähän prosessiin alistaa kaikkia, laittaa lastani kärsimään vanhempien tappelusta. Siksi oon nöyrtynyt kaikkeen.

Yhteistyössä