heh
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:yleisimmät kyllä mutta olen meidän täysin maidottoman kanssa törmännyt mm siihen että täysin maidottomia valmissämpylöitä ei esim joka paikasta löydy ja joskus rassaa reissussa varsinkin jos vastapuoli ei kieliä juuri puhu seliittää ja kysellä että missäs rasvassa ne pihvit paistetaankan. Kyllä vaan joskus on helpompi tapa lyödä ne pari taatusti maidotota sämpylää pussiin kaupassa ja ostaa maidoton "jugurtti" lapselle iltapalaksi jonnekin hotelliinkin välittämättä mitä sanotaan missä. viime kesänä ihan täällä suomen maassa mentiin jonnekin huoltsikan muuten hyvätasoiseen kuppilaan iltapalalle ja tuohon juttuu törmättiin, ei maidotonta mitään muuta kuin mehut ja sitten leipää (mutta ei valmista leipää tai sämpylää ). sitten se kassan täti ei perinyt mitään niistä parista leipäviipaleesta mitä neiti mussutti ilman päällysteitä.Alkuperäinen kirjoittaja moi:En kyllä ottais laivalle omia sapuskoja mukaan. Saahan sieltä ruokaa kellon ympäri ja varmasti on yleisimmät ruokarajoitteet huomioitu!
nämä on asioita joita ei välttämättä sivusta seuraaja tajua kokematta itse tilannetta. Meilläkin kun pitää olla yhdelle maidotonta (laktoositon ei riitä koska on eri asia!!!!!!!), yhdelle munatonta, yhdelle tietyt mausteet pois, kahdelle ei raakaraasteet käy jne jne minulla ruokajuomaksi punaviini eikä jälkiruuaksi pähkinäkakku!
heh,sori alko naurattamaan kun ensin ymmärrettävästi allergioiden takia teillä tarvitaan maidotonta,munatonta jne.mut enpä ole törmännyt paikkaan jossa saisi vain punaviiniä,kun on raskaana olevia,ei alkoa käyttäviä,punaviiniä inhoavia jne.