ei omia eväitä laivalle??

heh
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja moi:
En kyllä ottais laivalle omia sapuskoja mukaan. Saahan sieltä ruokaa kellon ympäri ja varmasti on yleisimmät ruokarajoitteet huomioitu!
yleisimmät kyllä mutta olen meidän täysin maidottoman kanssa törmännyt mm siihen että täysin maidottomia valmissämpylöitä ei esim joka paikasta löydy ja joskus rassaa reissussa varsinkin jos vastapuoli ei kieliä juuri puhu seliittää ja kysellä että missäs rasvassa ne pihvit paistetaankan. Kyllä vaan joskus on helpompi tapa lyödä ne pari taatusti maidotota sämpylää pussiin kaupassa ja ostaa maidoton "jugurtti" lapselle iltapalaksi jonnekin hotelliinkin välittämättä mitä sanotaan missä. viime kesänä ihan täällä suomen maassa mentiin jonnekin huoltsikan muuten hyvätasoiseen kuppilaan iltapalalle ja tuohon juttuu törmättiin, ei maidotonta mitään muuta kuin mehut ja sitten leipää (mutta ei valmista leipää tai sämpylää ). sitten se kassan täti ei perinyt mitään niistä parista leipäviipaleesta mitä neiti mussutti ilman päällysteitä.
nämä on asioita joita ei välttämättä sivusta seuraaja tajua kokematta itse tilannetta. Meilläkin kun pitää olla yhdelle maidotonta (laktoositon ei riitä koska on eri asia!!!!!!!), yhdelle munatonta, yhdelle tietyt mausteet pois, kahdelle ei raakaraasteet käy jne jne minulla ruokajuomaksi punaviini eikä jälkiruuaksi pähkinäkakku!

heh,sori alko naurattamaan kun ensin ymmärrettävästi allergioiden takia teillä tarvitaan maidotonta,munatonta jne.mut enpä ole törmännyt paikkaan jossa saisi vain punaviiniä,kun on raskaana olevia,ei alkoa käyttäviä,punaviiniä inhoavia jne.:D:)

Joo ja meillä ei ole pihiydestä kiinni, vaan siitä että matkustamme yleensä aika pienellä budjetilla eikä haluta laittaa rahaa ala-arvosiin sämpylänkänttyihin... :whistle: (tai voihan sitäkin pihiydeksi kutsua...hmmm. But who cares, not me)
Oli noloa tai ei. :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
No oho! Kyllä meillä on ollut lapsille evästä mukana; mehua, hedelmiä, keksejä tms. nopeasti syötävää välipalaa. Aika tiukkista on kyllä juu.
Jos me joskus taas risteilylle mennään, niin varmasti varustaudumme samankaltaisilla välipaloilla. Mites muuten vauvan ruuat tai esim. jos joku on tooosi allerginen, sallitaanko näm poikkeukset? :whistle:
tossa iltalehden linkissä oli,et lastenruokien ja ruokavaliota noudattavien kohdalla ollaan ymmärtäväisiä.
Hups. En lukenut tarkkaan...oukei. Hyvä näin, sitten. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
No oho! Kyllä meillä on ollut lapsille evästä mukana; mehua, hedelmiä, keksejä tms. nopeasti syötävää välipalaa. Aika tiukkista on kyllä juu.
Jos me joskus taas risteilylle mennään, niin varmasti varustaudumme samankaltaisilla välipaloilla. Mites muuten vauvan ruuat tai esim. jos joku on tooosi allerginen, sallitaanko näm poikkeukset? :whistle:
siljalla ainakin on mikro lastenhuoneessa missä voi käydä lämmittämässä purkkiruokaa ym...

Meillä ei ole ollut eväitä laivalla =) mutta olenpa nähnyt sellaistakin, että iso lauma pappoja ja mummoja ryntää lastenhoitotiloihin, ja lämmittää Tupperware-purkeissa olevia eväitään vauvanruokapurnukoiden lämmitykseen tarkoitetussa mikrossa :LOL: ja aterioi sitten siellä, saa vaavit ja äidit odotella kauempana.
Maanantai-iltana ollaan lähdössä risteilylle, aamiainen syödään a'la cartessa elävän pianomusiikin ja shampanjan kera :D, myös lapset (ilman samppista toki) eikä tooooodellakaan raahata mukaan omia voileipiä.
Jos on kovin tiukka erityisruokavalio, niin ymmärrän omat eväät. Ja silloin, jos menee laivalle vain siksi että haluaa päästä lahden toiselle puolelle (tyyliin autolla laivaan, hyttiin iltapalalle, nukkumaan, ja aamulla laivasta pois ja matka jatkuu). Mutta jos sinne lähtee ns. huvittelemaan, niin omat eväät ei oikein sovi siihen mun mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
No kuka yleensä edes ottaa omat eväät laivalle? :eek: Vauvat ja erityisruokavaliot kyllä ymmärrän ja nehän ovat edelleenkin sallittuja.

No vähän samaa mieltä. Just jotkut hyttinaposteltavat ymmärtää esim, sipsit, keksit jne, mut nekin lähinnä lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
No kuka yleensä edes ottaa omat eväät laivalle? :eek: Vauvat ja erityisruokavaliot kyllä ymmärrän ja nehän ovat edelleenkin sallittuja.

No vähän samaa mieltä. Just jotkut hyttinaposteltavat ymmärtää esim, sipsit, keksit jne, mut nekin lähinnä lapsille.
Ja niitäkin saa edullisesti tax freestä :whistle:

PahaSilmä

Mä en taas tajua, miksi joku ottaa lapset laivalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:

No niin saa... Oikeesti, hullu maailma :eek: Mut kaikkee oppii kun vanhaks elää

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:

No niin saa... Oikeesti, hullu maailma :eek: Mut kaikkee oppii kun vanhaks elää
no eipä se sulta ole pois millään tavalla.ei se noin vakavaa ole...

;)

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:

Öö vaikka siksi että haluaa Tukholmaan huvipuistoon lasten kanssa, tai matkustaa Ruotsin kautta vaikka Tanskaan... ( Miksi kukaan matkustaa ulkomaille lasten kanssa?)

riippuu siitä puhutaanko 20 tunnin risteilystä, vai meren ylittämisestä laivalla ruotsissa vietettävän loman vuoksi ;)
Itse en lähtisi risteilylle lapsien kanssa, mut lomareissuja ollaan tehty.

Mä en taas aina tajua, miks joku ees menee risteilylle..... :saint: Parempaa safkaa saa melkein mistä vain. :D :D :D :D :D

riippuu siitä puhutaanko 20 tunnin risteilystä, vai meren ylittämisestä laivalla ruotsissa vietettävän loman vuoksi ;)
miksi et lähtsisi risteilylle?me ollaan monesti oltu lasten kanssa ja tosi kivoja reissuja ollut

=)

me matkustellaan lapsien kanssa suht usein tota ruotsin ja suomen väliä mummolassa,ja kyllä mulla on useimmiten illaxi lapsille pari leipää ja jotain hedelmiä mukana mitä voidaan mussutella sitte hytissä.syövät paljon rauhallisemmin siellä hytissä enne nukkumaan menoa.käydään ruoka kuitenki yleensä syömässä ihan jossain ravintolassa alkuillasta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja moi:
En kyllä ottais laivalle omia sapuskoja mukaan. Saahan sieltä ruokaa kellon ympäri ja varmasti on yleisimmät ruokarajoitteet huomioitu!
yleisimmät kyllä mutta olen meidän täysin maidottoman kanssa törmännyt mm siihen että täysin maidottomia valmissämpylöitä ei esim joka paikasta löydy ja joskus rassaa reissussa varsinkin jos vastapuoli ei kieliä juuri puhu seliittää ja kysellä että missäs rasvassa ne pihvit paistetaankan. Kyllä vaan joskus on helpompi tapa lyödä ne pari taatusti maidotota sämpylää pussiin kaupassa ja ostaa maidoton "jugurtti" lapselle iltapalaksi jonnekin hotelliinkin välittämättä mitä sanotaan missä. viime kesänä ihan täällä suomen maassa mentiin jonnekin huoltsikan muuten hyvätasoiseen kuppilaan iltapalalle ja tuohon juttuu törmättiin, ei maidotonta mitään muuta kuin mehut ja sitten leipää (mutta ei valmista leipää tai sämpylää ). sitten se kassan täti ei perinyt mitään niistä parista leipäviipaleesta mitä neiti mussutti ilman päällysteitä.
nämä on asioita joita ei välttämättä sivusta seuraaja tajua kokematta itse tilannetta. Meilläkin kun pitää olla yhdelle maidotonta (laktoositon ei riitä koska on eri asia!!!!!!!), yhdelle munatonta, yhdelle tietyt mausteet pois, kahdelle ei raakaraasteet käy jne jne minulla ruokajuomaksi punaviini eikä jälkiruuaksi pähkinäkakku!

heh,sori alko naurattamaan kun ensin ymmärrettävästi allergioiden takia teillä tarvitaan maidotonta,munatonta jne.mut enpä ole törmännyt paikkaan jossa saisi vain punaviiniä,kun on raskaana olevia,ei alkoa käyttäviä,punaviiniä inhoavia jne.:D:)
No siis mä tiedän montakin paikkaa joista saa vain raakaraasteita, punaviiniä ja pähkinäkakkua.Että omat eväät mukaan vaan joka paikkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:

miksi et lähtsisi risteilylle?me ollaan monesti oltu lasten kanssa ja tosi kivoja reissuja ollut

=)

juu ihan samaa mieltä oon ollaan menty noita meno ja tulo matkoja niiin paljon ettei enää kyllä vapaaehtoisesti huvita lasten kanssa lähtee risteilee..

Yhteistyössä