EI OLE TOTTA, sanokaa ettei tämä ole totta. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sikinsokin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;24238768:
eikun suomalainen oikeuskäytäntö. mies selviää tuomiotta vaikka olis tehnykkin ..

Tämä on totta, ei kaikki raiskauksen tehneet tule tuomituiksi. Yleensä kyse on siitä, ettei tekoa voida todistaa tapahtuneeksi tai raiskaukseksi. Kukaan ei ollut näkemässä.

• Tykkää
Reactions: Nyynä
[QUOTE="sikinsokin";24238744]Asianomistajan kohdalla oli nimi, jota en oo aikaisemmin kuullut missään miehen puheissa. Ei siis ilmeisesti ainakaan mikään eksä. En uskalla hakea mappia enää uudestaan esille, olisin voinut referoida niitä muitakin papereita tänne. Miehessä ei musta ole ollut MITÄÄN epäilyttävää, enkä voisi hänestä mitään tällaista kuvitellakaan. Musta hänen menneisyytensäkin on ollut ihan "aukoton" eli en keski, missä välissä hän olisi esimerkiksi vuosia istunut vankilassa.

Pitikin mennä koskemaan sen papereihin. Tieto lisää tuskaa.[/QUOTE]

Siinä vaiheessa kun saisin jotain tuollaista tietooni, niin koettaisin kyllä selvittää miten asia on enkä vaan lakaista sitä maton alle. Vaikka mies kuinka olisi vaikka istunut rangaistuksensa tai ei edes olisi koskaan tuomittu jutusta, haluaisin tietää edes tuollaiset avainkohdat miehen menneisyydestä.

Miltä suhde muuten vaikuttaa? Luotatko häneen? Pelkäätkö, tai olisiko syytä? En kyllä uskaltaisi varmaan jäädä, kertoisin jollekulle läheiselle tästä...Jos syytetään törkeästä raiskauksesta ja pahoinpitelystä niin sinuna varoisin ja varmistaisin pakotien.

[QUOTE="vieras";24238810]Jokainen fiksu neitokainen ratsaa äijien kämpät lattiasta kattoon jo suhteiden alkumetreillä. Olet typerä ja naiivi.[/QUOTE]
Näin ap:nkin olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten.

Miltä suhde muuten vaikuttaa? Luotatko häneen? Pelkäätkö, tai olisiko syytä? En kyllä uskaltaisi varmaan jäädä, kertoisin jollekulle läheiselle tästä...Jos syytetään törkeästä raiskauksesta ja pahoinpitelystä niin sinuna varoisin ja varmistaisin pakotien.

Ollaan oltu nyt reilu 2 vuotta yhdessä ja musta tämä suhde on tuntunut hyvältä ja oikealta. Mies tulee mun pojan kanssa juttuun erittäin hyvin, ollaan puhuttu jopa naimisiin menosta ja oman, yhteisen kodin ostamisesta. Olen tutustunut mieheni sukulaisiin ja siskoon, eikä kukaan ole käyttäytynyt mitenkään omituisesti. Voiko vaan olla, ettei tästä kukaan oikein mitään tiedäkään? Pahin rikos , mihin tiedän hänen syyllistyneen on ylinopeus.

Kohta mies kurvaa pihaan ja päätin olla tämän illan niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Aamulla kun hän lähtee töihin, niin soitan oman siskoni paikalle ja rupeamme käymään papereita huolellisesti läpi ja rakentamaan jotain palapeliä niistä tiedoista.

Luoja mua auttakoon. :(

[QUOTE="sikinsokin";24238855]Ollaan oltu nyt reilu 2 vuotta yhdessä ja musta tämä suhde on tuntunut hyvältä ja oikealta. Mies tulee mun pojan kanssa juttuun erittäin hyvin, ollaan puhuttu jopa naimisiin menosta ja oman, yhteisen kodin ostamisesta. Olen tutustunut mieheni sukulaisiin ja siskoon, eikä kukaan ole käyttäytynyt mitenkään omituisesti. Voiko vaan olla, ettei tästä kukaan oikein mitään tiedäkään? Pahin rikos , mihin tiedän hänen syyllistyneen on ylinopeus.

Kohta mies kurvaa pihaan ja päätin olla tämän illan niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Aamulla kun hän lähtee töihin, niin soitan oman siskoni paikalle ja rupeamme käymään papereita huolellisesti läpi ja rakentamaan jotain palapeliä niistä tiedoista.

Luoja mua auttakoon. :([/QUOTE]

Kuulostaa fiksulta ratkaisulta. Selvitä asia perinpohjaisesti äläkä hätiköi. Tosiaankin on mahdollista, että miestä on syytetty ja sitten todettu syyttömäksi. En kuitenkaan ostaisi tällaista selitystä pelkästään miehen kertoman perusteella.

Voimia sulle! Toivon parasta! Pidä pää kylmänä!

Aika paha juttu, raiskaus on senlaatuinen rikos että mitään tulevaisuutta ei tuollaisen miehen kanssa olisi. Nyt on uurisoitu niin paljon raiskauksista joita on tässä kesällä tapahtunut, et olen ajatellut että täytyy olla paljon naisia jotka ovat naimisissa tai seurustelevat, tietämättään, raiskaajan kanssa.
Oikeesti, ajatelkaas!

Voihan asia olla, että asia on ns. turha juttu, eli joku vanha katkera ex haastanut miehesi oikeuteen ''raiskauksesta'' ja ''pahoinpitelystä''. Hyvinkin on tuollaisia sekopäitä olemassa. Ja ehkä miehesi ei halua muistella asiaa, eikä halua aiheuttaa sussa mitään pelontunteita tms. koska tuollainen asia jää vaivaamaan mieltä, varsinkin kun ette ole oleet 20 vuotta, vaan 2 vuotta yhdessä.
Ehkä miehesi olisi kertonut tälläisestä sekopääexästä sitten kun hänestä olisi tuntunut siltä, että asian kertominen ei herätä sinussa mitään pelon- tai epäilyksentunteita. Koska jos minulle mies kertoisi tyyliin puolen vuoden tuntemisen jälkeen, että on saanut syytteen raiskauksesta, ja selittäisi ''ettei ole tehny mitää, ilkeä ex haastoi vittuillakseen oikeuteen yms yms'' niin kyllä mä epäilisin miehen tarinaa.
Ehkä siksi mies ei ole kertonut.
kuitenkin mies säilytti tälläistä arkaa asiapaperia, tuskin säästäisi jos oikeesti olisi tehnyt niin niinkuin paperissa lukee. Kaikki ei ole niin mustavalkoista, kysy mieheltäsi asiallisesti asiasta, kerrot, että vahingossa löysit paperin, etkä pysty olla keskustelematta asiasta.

Anteeksi nyt vaan, mutta väitteet tuon kaltaisten tapausten yleisyydestä ovat aivan täyttä paskaa. Väkivalta- ja/tai seksuaalirikosten uhrit joutuvat poliisitutkinnassa sellaiseen syyniin, että oksat pois. Hulluja löytyy aina ja hylättyjä syytteitä myös, mutta fakta on se, että vain murto-osasta raiskauksista koskaan edes kerrotaan kellekään, saati että tehtäisiin rikosilmoitus. Kun tässäkin ketjussa esitettyjä mielipiteitä lukee, en ihmettele asiantilaa yhtään, enkä myöskään sitä, miksi kaikenlainen lähisuhdeväkivalta on tässä maassa niin yleistä: asiasta mitään tietämättömät lynkkaavat uhrit kuin soihdut käsissä riehuva keskiaikainen roskajoukko konsanaan. On surkuhupaisaa, että teoista epäiltyjen ei itse edes tarvitse puolustaa itseään, sillä selitykset ja "lieventävät asianhaarat" keksitään heidän puolestaan.

Pahoittelen purkaustani. Pistää vaan niin vihaksi :(

[QUOTE="sikinsokin";24238494]Löysin vanhaa sähkölaskua etsiessäni miehen omasta mapista papereita, joita en olisi halunnut nähdä. Tuntuu, että koko maailma sulaa alta. Yksi paperi oli Tampereen kihlakunnan syyttäjänvirastosta. Miehen nimi vastaajan kohdalla. Syyte 1: törkeä raiskaus, Syyte 2: törkeä pahoinpitely. Alla joku saastainen teonkuvaus ja todistelut. Tää paperi on päivätty vuonna 2005, siis neljä vuotta ennen kuin tavattiin mieheni kanssa.

Siis mitä helvettiä? Eikö toi "vastaaja" ole siis se kuka teon on tehnyt? Millaisia tuomioita tollasista rikoksista yleensä tulee? Mä oon aivan sekaisin, mitä teen???

Sori jos on sekava teksti, mutta mies tulee tunnin päästä himaan ja pitäis jotenki kerätä itseni ennen sitä.[/QUOTE]

TÖRKEÄ RAISKAUS ja TÖRKEÄ PAHOINPITELY OVAT OIKEASTI niin Törkeitä rikoksia että niistä kuuluisi saada elinkautinen tuomio !!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja oppia ikä kaikki;24238973:
TÖRKEÄ RAISKAUS ja TÖRKEÄ PAHOINPITELY OVAT OIKEASTI niin Törkeitä rikoksia että niistä kuuluisi saada elinkautinen tuomio !!!!!!!

Ihanko itse keksit? Sähän se Einstein oot. Miksi edes kirjoitit? Ei kuulunut aiheeseen.

"Syyte 1: törkeä raiskaus, Syyte 2: törkeä pahoinpitely. Alla joku saastainen teonkuvaus ja todistelut. Tää paperi on päivätty vuonna 2005, siis neljä vuotta ennen kuin tavattiin mieheni kanssa.

Siis mitä helvettiä? Eikö toi "vastaaja" ole siis se kuka teon on tehnyt? Millaisia tuomioita tollasista rikoksista yleensä tulee? Mä oon aivan sekaisin, mitä teen???"

Eroa heti. Jätä moinen saasta.

Alkuperäinen kirjoittaja oppia ikä kaikki;24238973:

Niinhän niistä saakin - ainakin USA:ssa. USA:ssa riittää jo törkeä ryöstökin elinkautiseen tuomioon. Mutta ei tuo vielä paljon mitään. Thaimaassa nimittäin riittää elinkautiseen tuomioon se, että ajaa ylinopeutta pakoon poliisia ja vastustaa virkavaltaa. Thaimaassa riittää myös elinkautiseen tuomioon 20 grammaa huumetta myyntitarkoituksessa, mikäli rikostaan ei tunnusta. Jos rikoksen tunnustaa, niin silloin saattaa selvitä jopa alle 30 vuodella linnaa.

[QUOTE="Kolmas korppi";24238936]Anteeksi nyt vaan, mutta väitteet tuon kaltaisten tapausten yleisyydestä ovat aivan täyttä paskaa. Väkivalta- ja/tai seksuaalirikosten uhrit joutuvat poliisitutkinnassa sellaiseen syyniin, että oksat pois. Hulluja löytyy aina ja hylättyjä syytteitä myös, mutta fakta on se, että vain murto-osasta raiskauksista koskaan edes kerrotaan kellekään, saati että tehtäisiin rikosilmoitus. Kun tässäkin ketjussa esitettyjä mielipiteitä lukee, en ihmettele asiantilaa yhtään, enkä myöskään sitä, miksi kaikenlainen lähisuhdeväkivalta on tässä maassa niin yleistä: asiasta mitään tietämättömät lynkkaavat uhrit kuin soihdut käsissä riehuva keskiaikainen roskajoukko konsanaan. On surkuhupaisaa, että teoista epäiltyjen ei itse edes tarvitse puolustaa itseään, sillä selitykset ja "lieventävät asianhaarat" keksitään heidän puolestaan.

Pahoittelen purkaustani. Pistää vaan niin vihaksi :([/QUOTE]

Itse olen tehnyt rikosilmoituksen raiskauksesta, eikä siinä kyllä minkäänlaiseen "syyniin" joutunut. Kysyttiin tasan kerran illan tapahtumat ja testeihin ja that's it.

Yhteistyössä