Ei ole totta, en voi uskoa tätä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pimi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Lila";23098635]Oletko harkinnut alkion adoptiota? Siihen pääsee suht koht nopeasti, ainakin ulkomailla.[/QUOTE]

en, uusi tieto minulle. vaatisi ilmeisesti oleskelua jossain jonkin aikaa?

olen eniten sillä kannalla, että koska minulla on rakkaus, tila, tahto, ravinto ja käsittääkseni hyvä elämä tarjottavana jollekin niin tosi mielelläni toteuttaisin sen niin, että joku jo olemassaoleva tai epätoivottuna syntyvä pääsisi toivottuna kotiin. eli meidän luo.

mietin usein niitä vauvoja joita hyljätään päivittäin ihan lähellä, pietarissa. sinne on junamatka. kuitenkin byrokratia estää sen, että ne vauvat saataisiin tänne. siellä ne jää ilman syliä, vammautuu, laitostuu ja kun lopulta ovat adoptoitavissa ovat jo hyvinkin syvästi vammautuneet sylin ja hoivan puutteesta. se tuntuu niin hirveältä. täällä ihmiset odottaa lapsia jonossa ja siellä heitä ei halua kukaan.

[QUOTE="vieras";23098618]Juu, yksin adoptoiminen ulkomailta on vaikeaa, ja todennäköisesti ei saa jotain köyhää orpolasta, vaan lapsikaupan viattoman uhrin, joka on ryöstetty tai ostettu vanhemmiltaan, jotta länsimaisille voidaan "myydä" lapsi kalliilla hinnalla.[/QUOTE]

:attn: Halojaa laine.

Vain käynnin klinikalla. Periaatteessa hoituu yhdessä päivässä koko reissu, mutta voi olla aika rankka. Siksi ehkä kannattaa olla yksi yö, niin on helpompaa. Voihan se olla ihan kiva ulkomaanmatkakin.

[QUOTE="vieras";23098655]:attn: Halojaa laine.[/QUOTE]

hei, näin kyllä tuon viestin,. lapsikaupan kohteeksi joutuvat lapset ovat vain yksi osa surullisia kohtaloita. ajattelen kyllä, että esim venäjältä jos adotoisin niin lapsi on varmasti hyljätty. käsittääkseni paikat, joista suomeen adptoidaan on kyllä aika tarkasti valittu (siis ihan konkreettisesti orpokodit joista lapsia haetaan) ja uskon, että sitä kautta tulevat lapset on oikeasti vailla perhettä eikä perheiltään ryöstettyjä. suomeen ei käsittääkseni ole tullut näitä lapsikaupan uhreja, niitä menee rahalla paljon esim jenkkeihin.

Minä olin tänään pitkästä aikaa filosofian tunnille (tieto-oppia) ja jäi kaivelemaan ajatus tuosta. Yksi tuollainen implisiittinen dispositionaalinen ominaisuus on uskomus, että mitään tietoa ei synny ilman että on ensin ollut jotain impulsseja aistimaailmasta (nähtyjä, kuultuja, koettuja jne.).
Jäin miettimään, että jos oikeasti olisi puhtaasti sisäsyntyistä informaatiota, jotain joka ei olisi seurausta mistään datasta tai datojen yhdisrelemisestä, olisiko silloin kysymys jumalallisuudesta (ei uskonnollisessa mutta jotenkin universaalis(epä)inhimillisessä) mielessä...

olen nyt miettinyt tätä sun vikaa lausetta koko ajan vaikka kirjoitin välissä muita vastauksia. en pääse nyt oikein ratkaisuun, uskon, että tietynlainen tieto on jo olemassa, sikiöaikanakin. eli se tiedostavuus ei voi olla seurausta mistään kielellisestä, sanallisesta tms. datasta, koska siinä vaiheessa ihmisellä ei ole vielä sanallista tietoutta. silti hän "tietää". eli vastaan että joo. lähdin nyt siis vähän eri raiteille, mutta kyllä siis uskon, että sisäsyntyistä informaatiota on ja paljon myös älykkyyttä, jota ei voi mitata.

[QUOTE="Lila";23098657]Vain käynnin klinikalla. Periaatteessa hoituu yhdessä päivässä koko reissu, mutta voi olla aika rankka. Siksi ehkä kannattaa olla yksi yö, niin on helpompaa. Voihan se olla ihan kiva ulkomaanmatkakin.[/QUOTE]

googlasin, en oikein löytänyt tietoa, mutta siis myös suomessa joku voisi luovuttaa minulle alkion. ilmeisesti vaatisi sen laitoin kohtuun.

en tiedä miksi alan koko ajan etsiä syitä, miksi tämäkään vaihtoehto ei olisi hyvä. mutta mieleen tulee heti se, että mielestäni jokaisella on tarve/oikeus tietää biologiset juurensa. tässä tahtoisin ehdottomasti olla avuksi. luovutetun alkion alkuperää ei kai saisi tietää mitenkään, ainakaan ulkomailla?

tää ei ole niin yksinkertaista, eipä tietenkään, mutta tuntuu myös toisaalta hassulta mennä istututtamaan kohtuun vieras alkio kun itsekin luultavasti helposti raskautuisin vaikka muumimukitavalla. eli jos kuitenkin itse synnyttäisin niin se olisi sitten mun tuumintani mukaan mieluiten oma.

no mä voin tarjoutua. tahtoisin kolmannen lapsen, yksin. luin juuri ties monettako kertaa adoptiosivuja ja taas mietin pääni puhki mitä tehdä.

No tästä ei saa riitaa aikaan. Katsos kun yksinhakijoiden adoptiot ovat tällä hetkellä jäissä (ovat olleet jo pitkään), eikä uusia hakemuksia oteta vastaan ennen kuin vanhoja jonoja saadaan purettua. Ja vaikka kohteet alkaisivat taas vetää, niin odotusajat pyörivät siinä 4-6 vuoden paikkeilla, joten sulla on aikaa harkita ;)

Alkuperäinen kirjoittaja adoäiti;23098689:
No tästä ei saa riitaa aikaan. Katsos kun yksinhakijoiden adoptiot ovat tällä hetkellä jäissä (ovat olleet jo pitkään), eikä uusia hakemuksia oteta vastaan ennen kuin vanhoja jonoja saadaan purettua. Ja vaikka kohteet alkaisivat taas vetää, niin odotusajat pyörivät siinä 4-6 vuoden paikkeilla, joten sulla on aikaa harkita ;)

tiesinkin tämän, muistan kun luin siitä lehdestä joskus ja olin pahoilla mielin yksinadoptoivien puolesta. mun mielestä se oli vielä niin, että pariskunnat meni näiden edelle.

olenkin miettinyt toista tapaa, vielähän omatoimiadoptiota ei ole kielletty.

hei, näin kyllä tuon viestin,. lapsikaupan kohteeksi joutuvat lapset ovat vain yksi osa surullisia kohtaloita. ajattelen kyllä, että esim venäjältä jos adotoisin niin lapsi on varmasti hyljätty. käsittääkseni paikat, joista suomeen adptoidaan on kyllä aika tarkasti valittu (siis ihan konkreettisesti orpokodit joista lapsia haetaan) ja uskon, että sitä kautta tulevat lapset on oikeasti vailla perhettä eikä perheiltään ryöstettyjä. suomeen ei käsittääkseni ole tullut näitä lapsikaupan uhreja, niitä menee rahalla paljon esim jenkkeihin.

Hmm, ehkä varmuuden vuoksi kannattaa (jos mahdollista) suosia maalaisorpokoteja eikä isoja kaupunkeja. Juu Venäjä, siellä ehkä ei ole niin yleistä.

Vain osa kansainvälisistä kohteista hyväksyy yksinhakijat ja näillä hakijoilla on kohteissa omat kiintiöt. Pariskunnat eivät siis sillä tavalla mene yksinhakijoiden edelle. Mutta yksinhakijoita on niin paljon (ja adoptiovapaita lapsia on vähän), että heidän hakemuksensa ovat ruuhkauttaneet yksinhakijoiden kiintiöt. Tästä syystä kohteet ovat päättäneet yksi toisensa jälkeen, että uusia hakemuksia ei oteta vastaan ennen kuin jo sisällä olevat hakemukset on pystytty hoitamaan.

tiesinkin tämän, muistan kun luin siitä lehdestä joskus ja olin pahoilla mielin yksinadoptoivien puolesta. mun mielestä se oli vielä niin, että pariskunnat meni näiden edelle.

olenkin miettinyt toista tapaa, vielähän omatoimiadoptiota ei ole kielletty.

Ei ole omatoimiadoptiota vielä kielletty, mutta tiedäthän että se vaatii usein pitkänkin oleskelun kohdemaassa? Oletko valmis muuttamaan lastesi kanssa esim. Venäjälle? Ja tiedostathan omatoimiadoptioihin usein liittyvän lapsikaupan? Juuri siksihän omatoimiadoptioita ollaan lain avulla kieltämässä, koska niissä ei puolueeton kolmas osapuoli valvo kohteen toiminnan eettisyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja adoptioäiti;23098701:
Ei ole omatoimiadoptiota vielä kielletty, mutta tiedäthän että se vaatii usein pitkänkin oleskelun kohdemaassa? Oletko valmis muuttamaan lastesi kanssa esim. Venäjälle? Ja tiedostathan omatoimiadoptioihin usein liittyvän lapsikaupan? Juuri siksihän omatoimiadoptioita ollaan lain avulla kieltämässä, koska niissä ei puolueeton kolmas osapuoli valvo kohteen toiminnan eettisyyttä.

omatoimiadoptiossa kohdemaa ei olisi venäjä. venäjästä puhuin siksi, että sieltä saa käsittääkseni lapsen tällä hetkellä nopeimmin ja kulutkaan eivät nouse ihan kaikista korkeimmiksi.

ja lakihan on tulossa juuri tuosta syystä mitä sanoit. itse näen kuitenkin, että se ei tule ratkaisemaan yhtään lapsikaupan ongelmaa. uskon, että ne, jotka suomessa ryhtyvät omatoimiadoptioon ovat sellaisia, joille on tärkeää, että lapsi on oikeasti vailla kotia. se on niin iso projekti, että en usko, että siihen lähdetään heppoisin perustein ja pidän aika varmana, että niillä, jotka tällaiseen ryhtyvät on arvomaailma sellainen että työtä tehdään myös sen eteen että kodin saa lapsi, joka on oikeasti vailla kotia eikä oikeilta vanhemmiltaan kaapattu/ostettu.

yksi tie on muuttaa kohdemaahan ja etsiä orpokoti, jossa on hylättyjä vauvoja, vauvoja hylätään kaduille, jätetään ojiin, rannoille, roskiksiin, tytöt ovat monessa maassa edelleen ei-toivottuja. olen lukenut muutaman onnistuneen tarinan, näissä on menty orpokotiin töihin ja sitä kautta jostain vauvasta on tullut oma, tosin pitkällisen ja uuvuttavan paperisodan jälkeen. en tiedä kuinka paljon tällaista on, veikkaan, että puhutaan korkeintaan kymmenestä tapauksesta joissa lopputulos on se, että lapsi on päässyt suomeen.