Ei ois pitäny... (Turhaa natinaa.)

*huoh*

Miksei kukaan ole sanonut mulle, että ei kannata tehdä raskaustestiä, jos hiukan epäsäännölliset menkat (parin päivän heittoja) on myöhässä vasta 6 päivää. Ja jos se on ihan välttämättä tehtävä, niin ei kuse siihen tikkuun vaan kusee purkkiin ja työntää sen tikun sinne.

Ja miksei kukaan ole sanonut, että sitä testiä EI näissä olosuhteissa kannata tehdä myöhään illalla, kun on tullut töissä juotua noin 3 litraa vettä ja kahvia. Että kantsis odottaa aamuun ja kusta siihen tikkuun ennen töihin lähtöä.

Taitaa nyt mennä koko yö miettimiseen, että onko toi nyt haamu vai ei. Jos ei mulla ole mitään pään vaivaa, niin minä vapaaehtoisesti järjestän itselleni sellaista.

Niin, ja kuvaa ei kannata laittaa. Jos se on haamu, niin se on niin haalea, ettei näy kuvassa.
 
Heh, voi kun oliskin. Seuraavan kerran uskallan testata vasta perjantaiaamuna, jos ei menkat ala. Silloin on vasta vapaapäivä. Jos nimittäin olen raskaana, minun täytyy jäädä erikoisäitiyslomalle heti, kun sydämen syke näkyy.
 
"utelias"
Heh, voi kun oliskin. Seuraavan kerran uskallan testata vasta perjantaiaamuna, jos ei menkat ala. Silloin on vasta vapaapäivä. Jos nimittäin olen raskaana, minun täytyy jäädä erikoisäitiyslomalle heti, kun sydämen syke näkyy.
Sopiiko kysyä minkälaista työtä teet? Ja koska se sydämen syke näkyy, siis millä viikoilla noin niinkuin suurinpiirtein jäisit äitiysvapaalle?
 
Hoitotyötä. Saksan äitiyslakien mukaan raskaana oleva ei saa nostaa enempää kuin 5 kg, ei saa suorittaa työtehtäviä, joissa voi esim. loukata itsensä kanyyliin (injektiot ja infusiot), ei saa tehdä yötyötä, on oltava lepomahdollisuus yms. Koska olen työpisteessäni yksin 12 tuntia kerrallaan vuorossa, joko työnantaja tai gyne laittaa varmaan heti kättelyssä pois töistä. (Palkan maksaa sitten sairaskassa.) Tavallisissa hoitokodeissa ja sairaaloissa saa siis olla raskaanakin töissä, koska siellä on aina muita työntekijöitä, jotka voivat tehdä "kielletyt" jutut. Kun odotin tytärtäni, tein pääasiallisesti osaston toimistotöitä, kuten hoitosuunnitelmia yms.

Minulla (jos nyt raskaana satun olemaan) varmaan sitten se on tuo gyne joka ei päästä töihin, koska mahdollinen raskaus olisi muutenkin riskiraskaus.

Nyt jo 5-vuotiaan lapsukaisen sydämen syke näkyi ultrassa rv. 6.

No joo, odotellaan, odotellaan. Voihan ne menkatkin vielä alkaa. Monta päivää on jo tuntunut siltä...
 
"utelias"
Hoitotyötä. Saksan äitiyslakien mukaan raskaana oleva ei saa nostaa enempää kuin 5 kg, ei saa suorittaa työtehtäviä, joissa voi esim. loukata itsensä kanyyliin (injektiot ja infusiot), ei saa tehdä yötyötä, on oltava lepomahdollisuus yms. Koska olen työpisteessäni yksin 12 tuntia kerrallaan vuorossa, joko työnantaja tai gyne laittaa varmaan heti kättelyssä pois töistä. (Palkan maksaa sitten sairaskassa.) Tavallisissa hoitokodeissa ja sairaaloissa saa siis olla raskaanakin töissä, koska siellä on aina muita työntekijöitä, jotka voivat tehdä "kielletyt" jutut. Kun odotin tytärtäni, tein pääasiallisesti osaston toimistotöitä, kuten hoitosuunnitelmia yms.

Minulla (jos nyt raskaana satun olemaan) varmaan sitten se on tuo gyne joka ei päästä töihin, koska mahdollinen raskaus olisi muutenkin riskiraskaus.

Nyt jo 5-vuotiaan lapsukaisen sydämen syke näkyi ultrassa rv. 6.

No joo, odotellaan, odotellaan. Voihan ne menkatkin vielä alkaa. Monta päivää on jo tuntunut siltä...
Ohhoh! Kuvittelin jotain paljon eksoottisempaa :D Suomessa menee asiat vähän eri kaavan mukaan, itsekin tein aikoinaan esikoista odottaessani raskasta hoitotyötä vkolle 36 asti kun ei kummempia vaivoja ollut. Yötyötä en tehnyt ihan loppuun asti. Mutta hienoa että Saksassa asiat on paremmalla mallilla, ja tsemppiä (tulevaan) raskauteen.
 

Yhteistyössä