Ei ne bakteerit kuole pesekoneessa. Ihanaa siis pestä kestovaippoja siellä.

  • Viestiketjun aloittaja asuja
  • Ensimmäinen viesti
"Entinen Ksantippa S."
Nämä ketjut saavat aina paskanpyörittäjä-ämmät takajaloilleen kun joku kehtaa kyseenalaistaa niinkin ihanan asian kuin ihmisulosteiden pyörittämisen pesukoneessa. Hupia näistä ainakin riittää.
Eihän tuossa artikkelissa puhuttu mitään vaipoista, vaan ihan tavallisissa alusvaatteissa muhivista kolibakteereista. Pestäänkö ne teillä samassa koneessa muun pyykin kanssa, vai onko eri masiina?
 
"A.p"
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";26755616]Mutta tuossa jutussahan ei puhuttu mitään kestovaipoista vaan alusvaatteista, joista voi tulla pesukoneeseen puoli miljoonaa kolibakteeria. Miten bagteerikammoiset elävät tämän asian kanssa, kertakäyttöalusvaatteillako?

Sinänsä minua ihmetyttää, että kodin bakteeripesien listauksessa on kokonaan unohdettu se organismi, josta ne kolibakteerit housuihin pomppivat. Siihen ei taida tolu tehota.[/QUOTE]

kummassa luulet olevan enemmän haitallsia ulostebakteereja:alusvaatteissa vai kakkakatuissa kestovaipoissa?
 
"Vieras"
[QUOTE="A.p";26755969]kummassa luulet olevan enemmän haitallsia ulostebakteereja:alusvaatteissa vai kakkakatuissa kestovaipoissa?[/QUOTE]

Entä kun vauva tai lapsi tekee kakat ja peset pylkyn paljain käsin? Vai käytätkö kotonakin kertakäyttöhanskoja? Tulee käsiin ihan sitä itteänsä ja usein se pylly pestään käsienpesulavuaarissa. Miettipä sitä?

Käsiä ei vo pestä 60 asteen pyykissä. Ja käsien välityksellä leviää suurin osa ripulitaudeista.
 
....
[QUOTE="A.p";26755969]kummassa luulet olevan enemmän haitallsia ulostebakteereja:alusvaatteissa vai kakkakatuissa kestovaipoissa?[/QUOTE]

Siis AIKUISEN alusvaatteissa vai LAPSEN kestovaipoissa?
 
Ihmispaskan ja -kusen työntäminen pesukoneeseen vapaaehtoisesti on kyllä yksi kuvottavimmista ajatuksista mitä ämmät ovat suuressa viisaudessaan keksineet. Hyi saatana, ei ole mitään järkeä enää tällä vuosituhannella touhuta tuollaista.

Missäs ne ohikusastut ja -kakatut plus yrjötyt vermeet sitten pitäs pestä? Toki ne huuhdellaan ennen koneeseen laittoa,mutta eikös kestovaipoille tehdä samoin.. Vai onko meillä jotain outoja lapsia,joille tosiaan on käynyt niin että on näitä tiettyjä epämiellyttävyyksiä osunut muuallekin kuin pönttöön/pottaan??
 
"Entinen Ksantippa S."
[QUOTE="A.p";26755969]kummassa luulet olevan enemmän haitallsia ulostebakteereja:alusvaatteissa vai kakkakatuissa kestovaipoissa?[/QUOTE]

Jos kestovaipat on esipesty, en luule eroa juuri olevan. En ole itse suurin ulosteen ystävä, joten opetin lapsen tekemään kakat potalle heti kun hän oli kyllin suuri istumaan. Ei tarvinnut pestä bakteerimassaa joka puolelta pyllyä. Kai sinä teit samoin?
 
"Entinen Ksantippa S."
[QUOTE="Vieras";26755989]Entä kun vauva tai lapsi tekee kakat ja peset pylkyn paljain käsin? Vai käytätkö kotonakin kertakäyttöhanskoja? Tulee käsiin ihan sitä itteänsä ja usein se pylly pestään käsienpesulavuaarissa. Miettipä sitä?

Käsiä ei vo pestä 60 asteen pyykissä. Ja käsien välityksellä leviää suurin osa ripulitaudeista.[/QUOTE]

Juuri näin!
 
A,p
[QUOTE="joo";26755974]Ei niitä ulosteita sinne koneeseen tungeta...[/QUOTE]

Ne pahimmat ulosteet voi huuhtoa, mutta ei niistä ulostebakteereista wriib pääse, kun ne ei kuole edes 60 asteessa.
 
.....
[QUOTE="A.p";26755681]Minkä ihmeen takia uskot etikan tehiavab? Useimmat pesukonevalmistajat kehoittavat olla käyttämättä etikkaa, se haurastuttaa muovia.[/QUOTE]

Tehoavan mihin? Etikka poistaa hajuja ja likaa todella tehokkaasti. Se on toki mieto desinfioija - minään sairaalatason desinfiointiaineena en etikkaa pidä, mutta se puhdistaa ihan tarpeeksi normaalin huushollin tarpeisiin. Enkä siis käytä etikkaa pesuaineena vaan silloin tällöin puhdistamaan itse konetta ja poistamaan hajuja.

Pesukonevalmistajista en tiedä, itse olen käyttänyt etikkaa säännöllisesti ja tämä pesukone on nyt ainakin 5 vuotta kestänyt. Katsotaan sitten...
 
"Entinen Ksantippa S."
[QUOTE="A.p";26756309]Kuka tässä panikoi, jos keskustelee kakkapyykistä ja sen faktoista?[/QUOTE]

Keskustellaan vain faktoista. Ulosteperäisiä bakteereja joutuu pesukoneeseen aina, kun siellä pesee alusvaatteita, vuodevaatteita tai kestovaippoja. Niitä menee myös kynsien alle aina, jos pesee vauvan pyllyä.

Ulosteperäisistä bakteereista voi mennä maha sekaisin. Mitä luulet, meneekö niitä vatsaasi todennäköisemmin pestyistä ja kuivatuista vaatteista vai sieltä kynsiesi alta?
 
"Entinen Ksantippa S."
[QUOTE="joopa";26756316]HEI AP JA MUUT, MÄ KEITÄN KUUKUPPINI SAMASSA KATTILASSA MISSÄ TEEN RUOKAA!!!


itketään nyt tätäkin!!![/QUOTE]

Voi ei, kuukuppi haurastuu ja kestääkin ehkä vain pakkausselosteessa luvatut viisi vuotta!
 

Yhteistyössä