Ei näköjään ole helppoa saada lapselle hoitopaikkaa ja jos et ota luvattua, niin tulee 4kk karenssi

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kaveri haki lapselleen reilu 3v hoitopaikkaa, kun kaveri itse aloittaa työt. Olisivat tarvinneet vain osa-aikaista hoitoa ja pienryhmässä, kun lapsella on todettu aistiyliherkkyyttä. No laittoivat hakemuksen ajoissa ja kun alkoivat kysellä hoitopaikan perään, niin koko hakemusta ei löytynyt ja nyt sitten olisivat saaneet hoitopaikan lapselle 15 lapsen ryhmästä, jossa kaikki muuta lapset ovat vuoden ikäsiä tai alle.
Tuo paikka olisi pitänyt ottaa vastaan tai muuten tulee 4kk karenssi, jona aikana ei saa mitään hoitopaikkaa. Kuulemma elokuussa helpottaa ja silloin voisi hoitopaikka löytyä, sitä ennen näyttää huonolta. Tällä paikkakunnalla noin 50 hoitopaikan vaje, että ihan kiva, mun pitäisi saada nuo omat lapset toukokuussa hoitoon, että saa nähdä miten käy, saadaanko mekään hoitopaikkaa.

No kaverin lapsi ei nyt sitten mene vielä hoitoon, sillä pienempi sisarus on kaverin ja miehensä vanhemmilla hoidossa, joten isompikin jää nyt vielä kotihoitoon, mutta lapsen itsensä kannalta tuo hoito olisi ollut hyvä juttu, kun tarvitsisi sitä toisten ikäistensä lasten seuraa.
 
Kurjaa, mutta niin arkea nykypäivänä tuo ettei paikkoja ole. Kummallista on tuo hakemuksen katoaminen, mutta eipä se nyt mitään paikkaa sen kummemin olisi taannut.

Omalla alueellani (missä olen töissä) on myöskin vajetta paikoista ja jonossa onkin pieniä vielä reilu 20. Nämä kaikki tulee sijoittaa vuoden alussa jonnekin lain puitteissa. Tiedän jo mitä tuleman pitää, ylisuureen ryhmään otetaan lisää lapsia, mutta ei hoitajia. Meillä on nyt 15 pientä, joukossa erityislapsia ja muutama 3v. ja ryhmän paikkakertoimet on jo 24 kolmella hoitajalla ja siis lisää tulee..
 

Yhteistyössä