ei musta ole kunnolla eläjäksi, vaan pakko sitkutella

  • Viestiketjun aloittaja niin väsynyt tähän elämään :'(
  • Ensimmäinen viesti
niin väsynyt tähän elämään :'(
Kai mä tarvitsen jotain terapiaa taas. Mä oon päivät kotona lasten kanssa, nuorinta saa kantaa koko ajan.
Mies auttaa välillä, mutta muuten on hirveä sotkemaan. Sillä jää vaatteita, kahvikuppeja, pulloja ympäri kämppää, ja olettaa että mä siivoan.

Tulee valitettua miehelle ihan liikaa, asiastakin, mutta nyt tuntuu siltä, etten mä edes tiedä onko mulla oikeutta edes sanoa mistään. Oon tavallaan sekaisin, enkä tiedä, milloin mulla on oikeasti aihetta sanomiseen. Moni asia kaipaa mun mielestä muutosta, mutta mies taas on sitä mieltä, että meillä on ihan normaali parisuhde.
Ei hellyytä eikä läheisyyttä, seksiä harvoin, mies ei osaa keskustella, ja mä taas olen liiottelija, ja pessimisti. Oon sellainen melankolinen haaveilija.

Haluaisin parisuhdeterapiaan, mutta mies ei, koska mä kuvittelen muka kaikki ongelmat.

 
ap
ei se pariterapia auta jos mä yksin muutun. parisuhteessa on samoja ongelmia vatvottu pari vuotta ilman muutosta, kun ongelma kuulema vaan mun päässä ja haikailen ihan liikaa.

 
ap
musta tuntuu, että jos löydettäis oikea tapa keskustella, ratkeaisi moni muukin asia.
Mutta mä en yksin osaa miestä opettelemaan keskustelemista, johan sitä on muutama vuosi yritetty :(
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja letittää tuulen:
no, jos sulla on itsetuhoisiaajatuksia olet avun tarpeessa. kuulostat masentuneelta. varaa aika esim. perheasiainkeskukseen tai omalääkärin kautta eteenpäin.
kyllähän mulla on masennus taustaa. Itselleni en kuitenkaan tule tekemään mitään :)

Mä pelkään, että mulle selviää, että tälläistä se elämä on parhaimmillaan, että mies on oikeassa ja mä olen vaan haaveillut. En mä halua tälläistä elämää loppuikääni. mä en kestä tuun hulluksi muuten.

En mä väitä, että kaikki johtuu miehestäni, tottakai minussakin vikaa
 
minna
Meillä vähän sama tilanne. Paitsi että mun miehestä meidän parisuhteessa on ongelmia, mutta ne kaikki johtuu minusta. Hän ei tee mitää väärää. Nyt mulla tuli mitta täyteen ja soittelin perjantaina apua itselleni. Jos mies ei lähde mukaan terapiaan, lähden pois. Mä oon tavallaan tähän asti uskonut, että kaikki vika on mussa, mutta eihän se mitenkään voi olla.

Ja oikeasti, ei se sunkaan elämä voi olla oikeasti tuollaista parhaimmillaan. Jos sulla on paha olla parisuhteessa, se ei voi olla normaalia. Harvemmin parisuhteessa ne ongelmat aiheuttaa toinen yksistään... Apua kannattaa hakea, ennen kun olet liian uupunut sitä hakemaan!
 
ap
jotain miehen keskustelu taidoista kertonee se, että kun vielä kävin terapiassa, oli mies kerran mukana.
Istunnon jälkeen terapeutti vain totesi, ettei ikinä ole ollut näin hankalaa kenestäkään saada irti jotain, kun on pariskunta ollut yhdessä.
 

Yhteistyössä