Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö naapurin:
Tuli vaan tosta yhestä ketjusta mieleen, kun jotkut miehet ei osallistu ollenkaan, tai juuri ollenkaan lasten hoitoon. Mä olisin kyllä mieluummin yksin lasten kanssa, kuin kattelisin miestä joka ei osallistu lasten hoitamiseen.
Kyllä mun miehessä on vikoja, jopa itsessänikin niitä on =) Toi on vaan niin iso ja jokapäiväinen asia, että en kertakaikkiaan ymmärrä. Kyllä mun mielestä isän kuuluu myös syöttää lastaan, kylvettää/ pestä, vaihtaa vaippaa, nukuttaa ja leikkiä lapsen kanssa VAIKKA olis töissä.
No pitää varmaan ottaa huomioon erilaiset elämäntilanteet, ei voi verrata suoraan omaan. Jos toieslla se kumppani tuo täysin kokonaan leivän pöytään, niin voi olla, että hän joutuu myös siellä töissä istumaan sen toiesnkin puolesta -ihan ajallisesti. Sitten voi olla muunkinlaisia tapauksia, niitä jotka istuu baarissa jne...
Meillä ei ole lapsia toistaiseksi, mutta kotityöt teen itse pääosin. Mies kyllä tykkää kotitöistä, mutta niin pidän minkäin. Ja olen itse opiskelija, mies töissä..joten mies maksaa isomman siivun menoista, varsinkin jos tulee jotain yllättävää. Näin ollen minulle tulisi tuonkin mukaan enemmän kotitöitä (kun ei ole lapsien hoitoa ollenkaan, vaan kotitöiden jako)..mutta tuossakaan ei ole mitenkään nuukaa. Ja sama homma menisi toisin päin, eli mies tekis enemmän kotihommia jos minä olisin se päätienaaja.
ENemmän kai sillä on merkitystä, miten se talous sujuu. Ite pidän siivoamisesta, joten tykkään sen vapaa-ajan tehdä niin, etät käytetään se sitten ytheiseen tekemiseen (muuhun ku siivoukseen).
Jos taas toinen ei tuo juurikaan leipää pöytään, ei osallistu kotitöihin, ei lapsenhoitoon..niin ihmettelen sitten minäkin, että miten kukaan jaksaa. Ainakin omasta kokemuksesta en itse jaksanut entistä avomiestäni, taas ilman lapsia siis, jo siinä vaiheessa kun mulle jäi kaikki kotityöt vaikka olin se päätienaaja.
Se on kai se, mihin on tottunut. Ja tietty se, että onko sitten miesten hommia (okt). Ja kai luonteestaki...Mutta luulis, että haluaisi omaa lastansa hoitaa. Sukupuolesta huolimatta. Siis tässä nyt oletan, että on kyse omista lapsista.
Taas jos lapset eivät ole miehen, niin silloin tietyllä tapaa heillä on vähän biologian kantiltakin oikeesti tutkittuna, että eivät niin innokkaasti toisten lapsia hoida. Ja ymmärtäähän sen. En minäkään toisten lapsia niin innokkaasti hoitaisi kuin omiani..vaikka tietyn ajan jäkleen ne toisen lapset toki ovat toivottavasti myös ns. omia.