Ei munkaan mies oo täydellinen, todellakaan, mutta miten te jotkut naiset kestätte?

18.09.2009
430
0
16
Tuli vaan tosta yhestä ketjusta mieleen, kun jotkut miehet ei osallistu ollenkaan, tai juuri ollenkaan lasten hoitoon. Mä olisin kyllä mieluummin yksin lasten kanssa, kuin kattelisin miestä joka ei osallistu lasten hoitamiseen.
Kyllä mun miehessä on vikoja, jopa itsessänikin niitä on =) Toi on vaan niin iso ja jokapäiväinen asia, että en kertakaikkiaan ymmärrä. Kyllä mun mielestä isän kuuluu myös syöttää lastaan, kylvettää/ pestä, vaihtaa vaippaa, nukuttaa ja leikkiä lapsen kanssa VAIKKA olis töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö naapurin:
Kyllä mun mielestä isän kuuluu myös syöttää lastaan, kylvettää/ pestä, vaihtaa vaippaa, nukuttaa ja leikkiä lapsen kanssa VAIKKA olis töissä.
Tämähän on ihan itsestäänselvä juttu ja kyllä minuakin ihmetyttää joidenkin tuttavapariskuntien äijät jotka eivät tikkua ristiin laita lasta hoitaakseen.

No, meillä isä osallistui ensimmäisen lapsen hoitoon kiitettävästi, mutta parin seuraavan sitten ei. Toisaalta hän tekee kyllä muita kotitöitä, jotka olisivat minulle hankalia lasten kanssa.

Peesi. Pistäisin myös tuollaisen laiskimuksen pihalle. Meillä mies on aina osallistunut ihan käskemättä hoitamaan lasta ja hän kovasti tykkää siitä hommasta. On minunkin miehessä vikoja ja myös minussa mutta lapsenhoito meillä sujuu yhdessä loistavasti eikä siitä edes kiistellä koskaan.

*Muoks* Ehkä se johtuu myös siitä että mun mies on suurperheestä jossa myös isä osallistunut täysillä lastenhoitoon. Ja olen onnellinen etä meillä poika myös oppii pienestä pitäen tämän asian että isäkin hoitaa lapsia.

Tuli vaan tosta yhestä ketjusta mieleen, kun jotkut miehet ei osallistu ollenkaan, tai juuri ollenkaan lasten hoitoon. Mä olisin kyllä mieluummin yksin lasten kanssa, kuin kattelisin miestä joka ei osallistu lasten hoitamiseen.
Kyllä mun miehessä on vikoja, jopa itsessänikin niitä on =) Toi on vaan niin iso ja jokapäiväinen asia, että en kertakaikkiaan ymmärrä. Kyllä mun mielestä isän kuuluu myös syöttää lastaan, kylvettää/ pestä, vaihtaa vaippaa, nukuttaa ja leikkiä lapsen kanssa VAIKKA olis töissä.

No pitää varmaan ottaa huomioon erilaiset elämäntilanteet, ei voi verrata suoraan omaan. Jos toieslla se kumppani tuo täysin kokonaan leivän pöytään, niin voi olla, että hän joutuu myös siellä töissä istumaan sen toiesnkin puolesta -ihan ajallisesti. Sitten voi olla muunkinlaisia tapauksia, niitä jotka istuu baarissa jne...

Meillä ei ole lapsia toistaiseksi, mutta kotityöt teen itse pääosin. Mies kyllä tykkää kotitöistä, mutta niin pidän minkäin. Ja olen itse opiskelija, mies töissä..joten mies maksaa isomman siivun menoista, varsinkin jos tulee jotain yllättävää. Näin ollen minulle tulisi tuonkin mukaan enemmän kotitöitä (kun ei ole lapsien hoitoa ollenkaan, vaan kotitöiden jako)..mutta tuossakaan ei ole mitenkään nuukaa. Ja sama homma menisi toisin päin, eli mies tekis enemmän kotihommia jos minä olisin se päätienaaja.

ENemmän kai sillä on merkitystä, miten se talous sujuu. Ite pidän siivoamisesta, joten tykkään sen vapaa-ajan tehdä niin, etät käytetään se sitten ytheiseen tekemiseen (muuhun ku siivoukseen).

Jos taas toinen ei tuo juurikaan leipää pöytään, ei osallistu kotitöihin, ei lapsenhoitoon..niin ihmettelen sitten minäkin, että miten kukaan jaksaa. Ainakin omasta kokemuksesta en itse jaksanut entistä avomiestäni, taas ilman lapsia siis, jo siinä vaiheessa kun mulle jäi kaikki kotityöt vaikka olin se päätienaaja.

Se on kai se, mihin on tottunut. Ja tietty se, että onko sitten miesten hommia (okt). Ja kai luonteestaki...Mutta luulis, että haluaisi omaa lastansa hoitaa. Sukupuolesta huolimatta. Siis tässä nyt oletan, että on kyse omista lapsista.

Taas jos lapset eivät ole miehen, niin silloin tietyllä tapaa heillä on vähän biologian kantiltakin oikeesti tutkittuna, että eivät niin innokkaasti toisten lapsia hoida. Ja ymmärtäähän sen. En minäkään toisten lapsia niin innokkaasti hoitaisi kuin omiani..vaikka tietyn ajan jäkleen ne toisen lapset toki ovat toivottavasti myös ns. omia.

Nimenomaan. Ja reilusti erotessa saa kuitenkin sitä omaa aikaa edes silloin kuin lapset ovat isällään, ns. "parisuhteessa olevat yksinhuoltajat" ovat 24/7 kiinni lapsissaan kun ukko ei laita tikkua ristiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi teitä onnellisia joilla mies tosiaan osallistuu. Ja joo on se aika sietämätöntä kun toinen ei tee mitään, mut ei se kuitenkaan ole syy erota.

Mikä tällaisessa liitossa on sitten syy pysyä yhdessä?

Mä olisin aika ihmeissäni, jos mies ei haluaisi viettää aikaansa omien lastensa kanssa. meilläkin miehellä on pitkät työpäivät (työmatka aika pitkä ) ja työ fyysisesti raskasta, mutta piristää kuulema kummasti, kun lapset juoksee ovelle vastaan isiä huutaen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiinnostaisi tietää:
Voi teitä onnellisia joilla mies tosiaan osallistuu. Ja joo on se aika sietämätöntä kun toinen ei tee mitään, mut ei se kuitenkaan ole syy erota.

RAkkaus?

Tai siis minkä takia oikeen menette naimisiin tai olette yhdessä?

Tuli vaan näin mieleen. Kun itse olen menossa naimisiin, enkä tosiaankaan kotitöiden jaon takia =) Vaan rakkauden. Muut tulee bonuksena.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

RAkkaus?

Tuli vaan näin mieleen. Kun itse olen menossa naimisiin, enkä tosiaankaan kotitöiden jaon takia =) Vaan rakkauden. Muut tulee bonuksena.

Ja se on sitten rakkautta että toinen tekee kaiken? Ihan miten vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Kyllä mun mielestä isän kuuluu myös syöttää lastaan, kylvettää/ pestä, vaihtaa vaippaa, nukuttaa ja leikkiä lapsen kanssa VAIKKA olis töissä.
Tämähän on ihan itsestäänselvä juttu ja kyllä minuakin ihmetyttää joidenkin tuttavapariskuntien äijät jotka eivät tikkua ristiin laita lasta hoitaakseen.

Useasti mammat omii itselleen tehtävät kun kuvittelevat olevansa siinä parempia.

On myös naisia jotka haluaisivat miehensä osallistuvan mutta eivät tee asiasta tarpeeksi kunnollista issueta vaan tyytyvät mököttämään ja pitämään melut mahassansa.

RAkkaus?

Kyllä meilläkin rakkauden vuoksi ollaan yhteen muutettu, mutta voi kuule kuinka se rakkaus kasvaa kun näkee miten ihanasti mies hoitaa vauvaa ja ottaa vastuuta.. jos saisin itse tehdä kaiken ja huolehtia ja passata, voi olla että se rakkaus lopahtaisi aika pian.

Alkuperäinen kirjoittaja plm:

RAkkaus?

Ja se on sitten rakkautta että toinen tekee kaiken? Ihan miten vaan.

Kyllä rakkaus aika nopeasti kuluu loppuun jos saa olla vain perheensä orja.. Meillä myös mies tekee pitkää päivää töissä ja on vain onnellinen kun saa tulla kotiin ja alkaa touhuamaan kaikkea perheen kanssa. Toki meilläkin annetaan aina toiselle omaa vapaa aikaa tehdä jotakin muuta. Esim. minä saatan lähteä viikonlopuksi pojan kanssa vanhemmilleni ja mies saa tehdä autoremppaa rauhassa ja tavata kavereita. Samaten minä pääsen aina kun haluan johonkin ystävieni kanssa.

mellä mies osallistui alussa, tuli pitkä tauko ja tuntui, että olen aavioliitossa elävä yh, kun hoidin kaikki kodin työt ja mies pelasi rahamme ja vuorokaudet kuluivat pelikonsolin ääressä..

kaikki on nyt takanapäin ja mies on ihana lapsilleen.. ja poijille isä on todella tärkeä..

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:

Useasti mammat omii itselleen tehtävät kun kuvittelevat olevansa siinä parempia.

On myös naisia jotka haluaisivat miehensä osallistuvan mutta eivät tee asiasta tarpeeksi kunnollista issueta vaan tyytyvät mököttämään ja pitämään melut mahassansa.

Toi on varmasti totta, ja kyllä olen itsekin joskus miestä vähän potkinut perseelle.. Mutta kaikille miehille se ei auta, eivät osallistu ja piste. Ja sellaista miestä en kyllä itse kauaa kattelis. Mun mielestä kertoo ´kaiken oleellisen miehestä, jos ei halua omia lapsiaan hoitaa...

RAkkaus?

Tuskin tuntisin itseäni kovin rakastettavaksi jos röhnöttäisin kaiket illat sohvalla kaljaa juoden. Vaimolle antaisin omaa aikaa päästämällä tämän kusettamaan koiraa ja vauva kyllä odottaisi paskat housussa että äiti palaa lenkiltä.

Tämä on tietysti ääriesimerkki mutta myös tiedän yhden tällaisen ääri-idiootin.

RAkkaus?

Ei kai tässä nyt pelkistä kotitöistä ollut kyse? Vaan siitä, jos mies ei osallistu lapsiensa hoitoon. Ja mun rakkaus kyllä loppuis aika nopeasti, jos huomaisin että olisin naimisissa miehen kanssa, joka ei välitä omista lapsistaan.

Kyllä meillä isä osallistuu ja osaa periaatteessa ihan kaikki hommat kuin minäkin. Hänellä ollut mallina isä joka ei juuri mitään kotitöitä tee ja lapsetkin käsittääkseni äiti suurimmaksi osaksi kasvattanut. Ajat oli toiset ja mies töiden takia paljon pois, mutta lisäksi vielä vahvasti jaettu miehen/naisen töihin.

Mies välistä sanonut että ei meiän isä tätä tehnyt. Kysyn vain että miten liittyy siihen mitä sinä teet? Mulle on turha puhua naisten/miesten töistä, ajattelen että kummatkin opettelee kaikki ja kumpi kerkiää, haluaa tai jaksaa niin sitten tekee. En oikeasti keksi mitään mitä mieheni ei tekisi kasvatuksessa tai kotitöissä. Tytön kun sai niin opetteli letittämään tytön tukan ja juuri kyselin että tietääkö tarpeeksi (tiesihän se) kuukautisista kun sellainen tilanne tytön kanssa tulee, minä varmasti juttelen tytön kanssa mutta hyvä se on miehenkin tietää. Mies sitten kertoo niistä poikien jutuista mitä itse en mahdollisesti tiedä.

On myös miehiä joilla isyys puhkeaa kukkaan vasta kun lapset vähän kasvavat. Vauva voi olla jopa pelottava olento monelle kun on niin hauras ja usein äidit ottavat ohjat käsiinsä alusta asti ja isän rooli on hyvinkin taka-alalla. Ihan eria asia olla laiska kusipää.

Sellainen mies, joka ei lainkaan osallistu lastensa hoitoon menettää paljon. Unohtamatta toki sitä,
että myös lapset menettävät.
Oma mieheni osallistuu lastemme hoitoon, mutta on työnsä vuoksi huomattavasti vähemmän "saatavilla" kuin minä.
Lasten hoito ei ole jokahetki hohdokasta, kaukana siitä. Siihen väsyy ja se kyllästyttää. Mutta silti, ihan siinä perusarjessa jota elää lastensa kanssa- on se onni kätkettynä. Niihin arjen kahnauksien keskelle mahtuu sellaisia ihania "timanttihetkiä" ja sen arjen tiimellyksessä tunteiden koko kirjo tulee kyllä käydyksi läpi ja saa kohdata lapsensa aidoimillaan.
Jos ei lastensa hoitoon lainkaan osallistu, menettää mielestäni jotakin hyvin olennaista elämssään.

(olettettaen, että syynä on siis vain haluttomuus hoitaa omia lapsiaan. Ei mikään sairaus tms. syynä )

RAkkaus?

Ei kai tässä nyt pelkistä kotitöistä ollut kyse? Vaan siitä, jos mies ei osallistu lapsiensa hoitoon. Ja mun rakkaus kyllä loppuis aika nopeasti, jos huomaisin että olisin naimisissa miehen kanssa, joka ei välitä omista lapsistaan.

En minäkään menyt naimisiin kotitöiden jakamisen vuoksi vaan ihan rakkaudesta. Ja tietenkin teen suurimman osan aina kotitöistä päivän aikana mutta on kyllä ihanaa jos jotakin en ole kerinnyt päivällä tekemään niin mies tarttuu hommaan ihan kysymättä. Siinä tulee hyvin rakastettu olo ja hyvä mieli. Ja nyt varsinkin kun olen raskaana ja kärsin supistelusta niin on ihanaa kun mies käskee huilaamaan ja lähtee esikoisen kanssa kauppaan tai alkaa imuroimaan :heart: Kaikki tämä todellakin kasvattaa sitä rakkautta molemmin puolin.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
On myös miehiä joilla isyys puhkeaa kukkaan vasta kun lapset vähän kasvavat. Vauva voi olla jopa pelottava olento monelle kun on niin hauras ja usein äidit ottavat ohjat käsiinsä alusta asti ja isän rooli on hyvinkin taka-alalla. Ihan eria asia olla laiska kusipää.

Joo, näin varmaan joskus on. Ymmärrän kyllä, että nainen hyväksyy miehen osallistumattomuuden silloin, jos sitä vähän niin kuin itse haluaa :)