miltä tämä vaikuttaa:
Mieheni ei tykkää, että tanssipaikoilla tanssitaan muiden kanssa. Tuttava pariskunnalla taas vaimo on yhtä tiukkis. Hän miehensä kyllä hakee silti muita tanssimaan, varsinkin jos on ottanut miestä väkevämpää. Kerran sitten tuli minulla ja tällä toisella miehellä puheeksi se, ettei meidän puolisot ole tottuneet tanssilavakulttuuriin, koska muiden kanssa ei saisi tanssia, edes samalla porukalla tulleiden kanssa. Tämän asian sitten kerran sanoin miehelleni, että näin on tuumattu. Mieheni hermostui tästä, ei tykännyt että hänen selkänsä takana (?) on moista puhuttu, ja tästä lähtien saan kuulema vapaasti tanssia muiden kanssa. Ja hän myös painotti, ettei hänen asenne ole johtunut mustasukkaisuudesta, vaan siitä, että kerran lähdetään, niin hän haluaisi olla vain minun kanssa. (Hah hah, naimisissa oltu 20 v, ja jos kaksin olemme, ei meillä paljon juteltavaa ole, eikä hempeilläkään).
Toinen tapaus. Meillä on yhteinen yritys. Mieheni kulkee myös muualla töissä. Satuin tarvitsemaan tätä tuttava pariskunnan miestä avukseni hätätapauksessa. Oli yksi työtapa, jonka mieheni vuosia sitten sanoi, ettei hän enää niin tee, jos minä haluan sitä tehdä, niin saan yksin sen tehdä. Sanoin tälle tuttavalle, miksi meillä tehdään näin. Muissa asioissa tuli tämä ilmi, että olen kertonut tuon asian. Mieheni taas hermostui, ja ilmoitti, ettei hän ole sitä noin tarkoittanut, vaan että jos niin tehdään, niin kummankin pitää tehdä. Minä tekisinkin, mutta ihottumani sen jälkeen alkaa kukkimaan. Muistutin tästä miestäni.
Mitä tämä on? Tuntuu, että sekoan kohta. Muitakin ongelmia on. Onko tämä sellaista, että mieheni haluaisi ulospäin paistatella virheetöntä tai jotain sellaista. Ja sitten jos ulkopuoliset saakin kuulla jostain kupruista, niin hän hermostuu. Jos on koulukiusaamisia jne, minusta alkaa tuntua, että minä olen avioliittokiusattu.