"Ei meidän koira ainakaan..." Koira + lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Doggystyle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sen takia mä en koskaan, jos meille tulee joku pienten lasten kanssa jätä koskaan lapsia valvomatta meillä koirien kanssa. Meillä kaksi keskikokostavillakoiraa ja eivät koskaa oo tehny lapsille mitään, mutta silti en sitä riskiä ota, että jotain tapahtuu, kun ei valvonnassa ole.

Aamulla luin saman jutun :( Itsekin pidän eläimistä mutta niin kauan kuin minun lapsi on pieni ja meinataan vielä lisääntyä niin ei yhtään eläintä meille.
Tuttavallani iso vihainen koira ja 2 pientä lasta, kehuu jatkuvasti että koirasta en luovu.
Pelottaa kun nuo kaksoset alkavat konttaamaan ja liikkumaa että kuinka käy, kuitenkin lapsia kaksi.
Olen koettanut vihjailla että muistasi aina että koira on koira ja lapset on lapsia vaan tuttavani suuttuu sanoen että kyllä heillä koira on enemmän kuin koira ja kuinka kyllä luottaa koiraansa.

Alkuperäinen kirjoittaja yksittäistapaus;26184037:
Yksittäistapaus jota ei saa yleistää.

kyllähän näitä yksittäistapauksia on jo ollut.... ja kun on niin kiltti koira ja saa sille tehdä mitä vaan. mutta kun koira on aina koira.

Onko? Eiköhän vastaavia tapauksia ole ollut ennenkin?!
Meillä ei koiraa ole (eikä tule, ei olla eläinihmisiäkään..) Mutta vaikken koirista mitään tiedä, uskoisin kuitenkin että tietyllä lailla varuillaan kannattaa olla, kun lapsia ja koira samassa tilassa. Koirahan on kuitenkin vaistojensa varassa oleva eläin.

Kaikkihan on yksittäistapauksia joita ei saa yleistää ;) onhan näitä yksittäistapauksia joita ei yleistetä tapahtunut ihan meillä koto suomessakin ja mitenkään yleistämättä on pahaa jälkeä naamaan saatu aikaan tai jopa tullut semmoiset juhlat joissa on arkku mukana
Elukoihin ei koskaan saa luottaa kuten ihmiseen!

:( Voi kauheaa! Tällaista ei saisi tapahtua. Meilläkin on iso (yli 50kg painava) koira, lempeä, leikkisä ja kaikinpuolin ihana otus. Mutta minulle ei tulisi mieleenkään päästää koiraa ja lasta olemaan keskenään, saatika sitten päästää lasta kiipeämään koiran päälle, olis sitten kuinka tahansa tuttua puuhaa koiralle ja vaikka kuinka itse seisoisi vieressä. Koira on kuitenkin koira, peto-eläimestä polveutuva. Ikinä,ikinä, ikinä ei voi tietää mitä sen nallemaisimmankin koiran päässä liikkuu. Naps vaan ja koira saattaa seota lopullisesti ihan pienestäkin jutusta.

Näissä ei tokikaan saa eikä voi ketään syyllistää, vanhemmilla varmasti jo muutenkin raskasta, mutta kyllä kieltämättä tässä tulee mieleen, että nyt on ihan pikkusen liikaa luotettu sekä hellyttävään koiraan, että lapseen.

Surullista, todella surullista :(

Meillä on kaksi suht. isoa koiraa ja vaikka ovatkin kilttejä mussukoita niin lapsille olen opettanut että koirien kanssa saa leikkiä mutta koirien pitää antaa olla myös rauhassa eikä saa repiä tai muutenkään olla kovakourainen. Miehen siskon lapsi meni koiraa repimään karvoista ja koira ärähti ja näykkäsi lasta, mutta ei minulle ole käynyt mielessäkään että koira olisi pitänyt lopettaa ym, koska oli täysin lapsen vika..

Alkuperäinen kirjoittaja en yleistä;26184055:
Kaikkihan on yksittäistapauksia joita ei saa yleistää ;) onhan näitä yksittäistapauksia joita ei yleistetä tapahtunut ihan meillä koto suomessakin ja mitenkään yleistämättä on pahaa jälkeä naamaan saatu aikaan tai jopa tullut semmoiset juhlat joissa on arkku mukana

Mitä yksittäistapauksiin tulee ihmisten kohdalla niin onhan ihan kotosuomesta esimerkkejä viimeajoilta kuinka jompikumpi vanhemmista menee ja tappaa sekä puolisonsa että lapsensa. Tai kuinka kesken tavallista koulupäivää ilmestyy luokkaan joku ammuskelemaan. Puhumattakaan sitten niistä perheväkivalta-ja koulukiusaamistapauksista joissa kukaan ei menetä henkeään mutta saa silti pysyviä -niin fyysisiä kuin henkisiäkin vammoja. Eli en nyt menisi ihmisiinkään ihan sokeasti luottamaan.

Näi vaan tuli mieleen juttua lukematta. Kamalaahan se on kun tuollaista tapahtuu ja tottakai aikuisen pitää ymmärtää riskit ja olla varuillaan näissä lemmikki ja lapsi yhdistelmissä. Siltikin oma taaperoni parhaillaan touhuaa koiran kanssa tuossa vieressäni.

Alkuperäinen kirjoittaja en yleistä;26184055:

Mä luotan enemmän koiriin kuin ihmisiin...

• Tykkää
Reactions: Marakatti
Mitä yksittäistapauksiin tulee ihmisten kohdalla niin onhan ihan kotosuomesta esimerkkejä viimeajoilta kuinka jompikumpi vanhemmista menee ja tappaa sekä puolisonsa että lapsensa. Tai kuinka kesken tavallista koulupäivää ilmestyy luokkaan joku ammuskelemaan. Puhumattakaan sitten niistä perheväkivalta-ja koulukiusaamistapauksista joissa kukaan ei menetä henkeään mutta saa silti pysyviä -niin fyysisiä kuin henkisiäkin vammoja. Eli en nyt menisi ihmisiinkään ihan sokeasti luottamaan.

Näi vaan tuli mieleen juttua lukematta. Kamalaahan se on kun tuollaista tapahtuu ja tottakai aikuisen pitää ymmärtää riskit ja olla varuillaan näissä lemmikki ja lapsi yhdistelmissä. Siltikin oma taaperoni parhaillaan touhuaa koiran kanssa tuossa vieressäni.

Ei ihmistä voi verrata eläimeen. Ihminen osaa puhua eläin ei. Yleensä ihmisestä on jo nähtävissä ennakoivia merkkejä mitä perhesurmiinkin tulee (ero käy hermoille jne) Eläin on peto, eläin on aina peto. Eläin tekee sen heti eikä jää miettimään.
Eläin ei ole mikään lapsenvahti!

Alkuperäinen kirjoittaja en yleistä;26184188:
Ei ihmistä voi verrata eläimeen. Ihminen osaa puhua eläin ei. Yleensä ihmisestä on jo nähtävissä ennakoivia merkkejä mitä perhesurmiinkin tulee (ero käy hermoille jne) Eläin on peto, eläin on aina peto. Eläin tekee sen heti eikä jää miettimään.
Eläin ei ole mikään lapsenvahti!

Kuka eläintä lapsenvahtina pitääkään?

Sinänsä eläimen käytös on usein loogisempaa kuin ihmisen. Ketään syyllistämättä monissa tapauksissa missä koira puree lasta on myös varoitusmerkit nähtävissä. Tiedetään ettei koira ole lapsiystävällinen/lapsiin tottunut, lapsen annetaan olla koiran kanssa ilman valvontaa tai jopa siinä valvovan silmän edessä satuttaa eläintä.

Ihminen voi oikeasti olla julma, suunnitelmallinen ja toimia yllättävästi. Jos ihmisten väkivalta-ja henkirikosten kohdalla ennusmerkit on aina nähtävissä niin miksi niihin ei puututa? Miten joku voi noin vain ilmestyä nuorisoleirille ja teurastaa montakymmentä itselleen ventovierasta ihmistä jos on ollut tiedossa miten vaarallinen ihminen hän on?

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Meillä on kaksi suht. isoa koiraa ja vaikka ovatkin kilttejä mussukoita niin lapsille olen opettanut että koirien kanssa saa leikkiä mutta koirien pitää antaa olla myös rauhassa eikä saa repiä tai muutenkään olla kovakourainen. Miehen siskon lapsi meni koiraa repimään karvoista ja koira ärähti ja näykkäsi lasta, mutta ei minulle ole käynyt mielessäkään että koira olisi pitänyt lopettaa ym, koska oli täysin lapsen vika..

Mua jäi hämäämään just toi, että on heti käynyt ihan tappamismeiningillä kiinni. Ymmärrän murinan ja varoitusnäykkäyksen jos mennään ärsyttämään väsynyttä koiraa tai muutenkin liian "naamalle". Mutta toi on suoraan käynyt lapsen päähän kiinni tappaakseen.

montako lasta kuolee vanhempien ravisteluun, hylkäämiseen tai muuhun vastaavaan tragediaan? Get real- tämä todella on yksittäistapaus. Sairaat ihmiset on lapsille tihat kertaa koiria vaarallisempia!

Koiria ei myöskään osata "lukea". Koira on voinut jo kauan näyttää pienillä eleillä, että ei pidä lapsen läsnäolosta, mutta sitä ei ole osattu tulkita. Vaikeaahan se onkin, mutta mahdollista. En yhtään ihmettele silti tätä lukutaidon puutetta, kun moni nykyäänkin reagoi koiransa tekemisiin joko lässyttämällä tai karjumalla. Kummankin tavan vois jättää suorilta pois.

Luotan itsekin omaan koiraani todella paljon, mutta en koskaan 100%. Ihmisiä pidän paljon epäluotettavampina kuin koiria, koska koira ei kuitenkaan pysty tietoisesti valehtelemaan.

Yhteistyössä