ei mahdollisuutta erota ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tsats
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tsats

Vieras
Olen avoliitossa, molemmat käytännössä vihaamme toisiamme, mies haluaa silti olla yhdessa (asua yhdessä), ilmeisesti siksi koska ei osaa itse pyykkiä pestä tai laittaa ruokaa. Mies erittäin hyvätuloinen, joten rahasta ei hänellä ole kiinni.
Itselläni tilanne, että olen aina saanut vain pätkätöitä, tällä hetkellä taas vaihteeksi työtön, ja saan aina vain muutamaksi kuukaudeksi kerrallaan töitä, joten tulonlähde on aina epävarma. Lisäksi ulosottovelkaa joka ulosmitataan aina mahdollisesta palkasta kun sitä tulee, lähemmäs kymppitonni jäljellä. Ei ajokorttia, joten ilman miestä ja sen autoa joidenkin asioiden toimittaminen käytännössä mahdotonta, ja ennen kuin velat on maksettu että palkasta jäis jotain käteenkin, ei oo korttia varaa ajaa, saati ostaa autoa. Ai niin ja muistinko mainita et tietysti meillä on kolmevuotias lapsikin, joka kärsii tästä tilanteesta. Iskä käy naisissa harva se päivä erittäin näkyvästi, ja saan hävetä silmät päästäni kun kuulen ympäri kyliä että missä se ukko taas on liehunnu, kun kaikki läheiset tuntuu luulevan et meillä on kaikki vallan mainiosti.

Ihmettelenkin tässä et miten hitossa sitä ois varaa tästä lähtee yksinhuoltajaks, luottotiedottomana en taida saada edes asuntoa, saati pystyä elättämään lastani, kun vaikka töitä olisikin, ulosotto haukkaa leijonanosan palkastani vielä vuosien ajan.Niin ja plus et siin muuttotilanteessa pitäs olla hitosti ylimäärästä rahaa et olis varaa maksaa parin kuukauden takuuvuokra ja kaikki huonekalut ja astiat sun muut kun tässä kämpässä kuulemma kaiki on miehen ja mitään en saa mukaan . Ja joo joo, ite oon tähän tilanteeseen ajautunu, mut ulospääsyä ei ole ! Vai onko ?

Eiköhän sosiaalitoimistosta saa apua tuollaisessa tilanteessa!
Esim. takuuvuokrien kanssa auttavat varmasti.
Elintaso varmasti romahtaa, joutuu laskemaan ja miettimään miten ne rahat riittävät.
Saisithan erotessasi elarit, ja onhan sulla ulosoton suojaosuuteen liitetty lapsi?

Ja ulosottomieheen yhteyttä, kerrot tilanteen rehellisesti ja pyydät lyhennysvapaita kuukausia jos palkkaa tiedossa.

Huonekaluja ja astioita saa esim. facebook kirppareilta ja tori.fi annetaan osastoiltakin. Ja kierrätyskeskus on kova juttu!

Jos oikeasti voit pahoin (ja varsinkin jos lapsesi voi) suhteessa, niin parempihan siitä on lähteä. Et voi lopun elämääsi olla onneton miehesi kanssa vain siksi että hänellä on auto yms.

niin minäkin oon aina luullu...en oo tähän mennes löytäny..en haluais aina olla muissa kiinni enkä varsinkaan kestää tätä "suhdetta" vaan siks ettei oo varaa hitto ottaa vaan ja lähteä muksun kanssa ! Ja voishan se olla et jos en enää joutuis tuhlaamaan vuosia tähän kamalaan tilanteeseen, minäki voisin ehkä joskus löytää rinnalleni jonkun kunnollisen ihmisen....

Täälä ainakin kunnalle kelpaa henkilötakaus vuokratakuuksi ja kerran ollaan oltu yksityisellä vuokralla ja myös sille kelpas henkilötakaus.
Soskaaan vain heti yhteyttä ja kyselet kuinka ne vois auttaa.
Onko sukulaisia jotka vois olla avuksi? Jos saisit niiltä vaikka tarpeettomaksi jääneitä tavaroita enshätään.

Parempi tollasesta suhteestaon lähteä, kyllä ne asiat sitten jotenkin lutviutuu. Kaikkea et pysty selvittää ja järjestää etukäteen ja sillon voi tietty olla pelottavaa lähteä. Mutta ehkä on parempi ettet ajattele kovin pitkälle (esim.tota autoasiaa) vaan alat vaan toimia sen ekan asian eli asunnon hankinnan toteuttamiseksi. Soita heti tänään soskaan ja kysele kunnasta asuntoa ja kuinka niillä toi takuuasia on.
Tsemppiä!

niin minäkin oon aina luullu...en oo tähän mennes löytäny..en haluais aina olla muissa kiinni enkä varsinkaan kestää tätä "suhdetta" vaan siks ettei oo varaa hitto ottaa vaan ja lähteä muksun kanssa ! Ja voishan se olla et jos en enää joutuis tuhlaamaan vuosia tähän kamalaan tilanteeseen, minäki voisin ehkä joskus löytää rinnalleni jonkun kunnollisen ihmisen....

Ei pidä luulla yhtään mitään, rupea selvittämään asioitasi.

vaan siks ettei oo varaa hitto ottaa vaan ja lähteä

Tuota, Suomessa elää aika hiton paljon ihmisiä joilla ei ole vakituista työpaikkaa, autoa/ajokorttia, omaisuutta jne. ja silti ne pärjää, vaikkei heillä ole miestä elättämässä. Köyhäähän se on, ja jotkut asiat voi olla vaikeaita hoitaa ilman puolison apua/tukea, mutta ei siitä voi päästä kuin ylöspäin. Älä sano ettei sulla ole varaa, sulta puuttuu ainoastaan halu

Yhteistyössä