Ei löydy taloa, ei...kun on noi hurtat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TooQT2BSTR8

Aktiivinen jäsen
13.02.2008
3 251
0
36
Ollaan nyt tässä etsiskelty omakotitaloa vuokralle, tai vaikka rivitaloakin, mutta eipä löydy :/ Kaksi koiraa on ilmeisesti niin kauhea asia että meitä ei huoli kukaan :kieh:
Meillä on molemmille vastuuvakuutukset ja kumpikaan ei häiriköi naapureita tai hajoita paikkoja niin en jaksa ymmärtää mistä kiikastaa. Vaikka saahan sitä asunnon omistaja tietysti päättää kelle asuntonsa vuokraa, eipä siinä mitään.
Olis vaan kiva löytää semmoinen vuokranantaja joka ei HETI tyrmää ajatusta meistä vuokralaisina :whistle:

Kyllä mä tuon ymmärrän, koska allergigoita on paljon jotka eivät mene huusholliin jossa on elukoita ollut.

Itselläni on pitkäkarvainen collie ja juma että oli vaikea löytää mökkiä, jota vuokrata kesällä....
persiistähän se on, mutta...

koirista jää kuitenkin asumisen jälkiä enemmän kuin ihmisistä. Lattiat naarmuuntuu, koirat voivat tassuillan (kynsillään) potkia ovenpieliä ulos pyytäessään jne. Jotkut koirat voi merkkailla sisälle tai muuten vaan pissata lattialle. Toiset taas jyrsivät paikkoja jne jne. Vaikka itselläni on koiria, jotka eivät pissaa sisälle tai syö seiniä, en silti ikipäivänä vuokraisi meidän taloa kenellekään koiralliselle. Tottakai omistaja vakuuttelee, ettei meidän Musti ole tuhma hauva ollenkaan, mut voiko siihen luottaa. Ja entä sitten jos Musti ei sopeudukaan uuteen paikkaan ja alkaa siellä merkkailla seinille tai jyrsiä paikkoja eroahdistuksen takia, vaikka ei ole koskaan ennen tehnyt niin.

Alkuperäinen kirjoittaja en minäkään vuokraisi:
koirista jää kuitenkin asumisen jälkiä enemmän kuin ihmisistä. Lattiat naarmuuntuu, koirat voivat tassuillan (kynsillään) potkia ovenpieliä ulos pyytäessään jne. Jotkut koirat voi merkkailla sisälle tai muuten vaan pissata lattialle. Toiset taas jyrsivät paikkoja jne jne. Vaikka itselläni on koiria, jotka eivät pissaa sisälle tai syö seiniä, en silti ikipäivänä vuokraisi meidän taloa kenellekään koiralliselle. Tottakai omistaja vakuuttelee, ettei meidän Musti ole tuhma hauva ollenkaan, mut voiko siihen luottaa. Ja entä sitten jos Musti ei sopeudukaan uuteen paikkaan ja alkaa siellä merkkailla seinille tai jyrsiä paikkoja eroahdistuksen takia, vaikka ei ole koskaan ennen tehnyt niin.

Kyllä mäkin sen ymmärrän, mutta just siksi meillä on se vastuuvakuutus joka korvaa jos muitten omaisuudelle koituu vahinkoa.
Mut jospa se joku vielä meillekin löytyis...

Meillä on omakotitalo ja koirat on tehnyt paljon tuhojaan eli en vuokraisi koiraperheelle. Vaikka vakuutukset olisikin, niin remontissa on hommaa. Kaikki ei teidän onneksenne ole samaa mieltä, joten laita ilmoitus koirapalstoille ja Koiramme-lehteen, sieltä voisi tärpätä.

ystävillä on kaks irlistä ja kolome englannin vinttikoiraa. vuokrasivat omakotitalon eikä oo ollu toistaseksi mitään ongelmia. omistajat tiesivät että on monta koiraa ja pienimuotosta kenneltoimintaa.

ai joo, onhan heillä vielä yks kissaki :D

Mä vuokraan asuntoja joihin ei saa tuoda eläimiä. Mun asunnot on aina rempattu suht tasokkaiksi ja kerran yhdellä vuokralaisella oli koira ja asunto piti sen jälkeen rempata uudestaan :( Sen jälkeen on ollut lemmikki-kielto :(

Ei mulla mitään elämiä vastaan ole, meilläkin on paljon eläimiä. Mutta kuitenkin mun asunnot ja mun ehdot. Lisäksi seuraava vuokralainen voi olla allerginen eläimille.

---------

Mutta tsemppiä asunnon etsimiseen :) Kyllä niitäkin on jotka vuokraa lemmikkiperheellekin kodin, mekin olemme sellaisissa asuneet, mutta sellaisen asunnon etsiminen vei kyllä aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Miu:
Minä en luottaisi henkilöön joka sanoo:

Meidän koirat ei tee pahoja...mutta MEILLÄ ON VASTUUVAKUUTUS.

no juu... mutta onhan kaikkeen hyvä varautua, eikös? ethän sie ajattele sitäkään että siun kotiisi murtaudutaan mutta silti maksat varmaan kotivakuutusta? :whistle:

Se on varmuuden vuoksi se vakuutus :kieh: Esim. jos koira karkaa ja jää auton alle, se korvaa päälle ajaneen ajoneuvon kulut. Ja jos se vaikka puree vierasta, se korvaa hoitokulun. Parempi varautua varmuuden vuoksi etukäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuulapyssy:

Se on varmuuden vuoksi se vakuutus :kieh: Esim. jos koira karkaa ja jää auton alle, se korvaa päälle ajaneen ajoneuvon kulut. Ja jos se vaikka puree vierasta, se korvaa hoitokulun. Parempi varautua varmuuden vuoksi etukäteen.

siis ite asiassa näin tekee ajatteleva ja älykäs ihminen. ottaa sen vakuutuksen varmuuen vuoksi.

koira kun on kuitenki suen sukua, ei siittä voi tietää etukäteen. niinku ei ihmisistäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
ystävillä on kaks irlistä ja kolome englannin vinttikoiraa. vuokrasivat omakotitalon eikä oo ollu toistaseksi mitään ongelmia. omistajat tiesivät että on monta koiraa ja pienimuotosta kenneltoimintaa.

Irlis täälläkin :D Ja toinen pienempi kaveri.
Toivossa eletään et joku vanhempi talo löytyis :D Meille ei tarvii olla niin justiinsa priima :whistle:

Toivossa eletään et joku vanhempi talo löytyis :D Meille ei tarvii olla niin justiinsa priima :whistle:

irlikset on ihania! ne on niin lutusia ja mahtavia koira ettei tosikaan!

mie kyllä toivon että te löyätte sen omakotitalon. saako kysellä jotta mistäpäin etitte?

Ihmettelen, miten voi olla niin vaikeaa löytää eläimille sallittua asuntoa, kun mitään muuta ei tunnu olevan tarjollakaan! Olen todella pahasti allerginen ja ollaan etsitty asuntoa jo kuukausia. Melkein joka ikisessä kämpässä on koiria ja kissoja ja sen lemun kyllä huomaa jo ulko-oven avatessa. Ja kokemuksesta voin sanoa, että sen eläimen muisto ei sieltä häviä kuukausiin jos vuosiinkaan, vaikka asukas on muuttanut pois. Että en kyllä minäkään päästäis asuntoani pilaamaan yhtään eläintä. Mutta raivostuttaa kun kaikilla on nykyään jotain elukoita.

mie kyllä toivon että te löyätte sen omakotitalon. saako kysellä jotta mistäpäin etitte?
Kainuusta ollaan. Tosin toi irlis varmaan etsii uutta kotia nyt...

Niinhän sitä vakuutustahan voi käyttää eri asioita varten, mutta, jos mainitset siitä vuokrataloa etsiessäsi, niin helposti vuokranantaja ajattelee, että koirat tuhoaa koko talon. Ehkä siitä ei kannata edes mainita;)

Alkuperäinen kirjoittaja Eri mieltä asiasta:
Ihmettelen, miten voi olla niin vaikeaa löytää eläimille sallittua asuntoa, kun mitään muuta ei tunnu olevan tarjollakaan! Olen todella pahasti allerginen ja ollaan etsitty asuntoa jo kuukausia. Melkein joka ikisessä kämpässä on koiria ja kissoja ja sen lemun kyllä huomaa jo ulko-oven avatessa. Ja kokemuksesta voin sanoa, että sen eläimen muisto ei sieltä häviä kuukausiin jos vuosiinkaan, vaikka asukas on muuttanut pois. Että en kyllä minäkään päästäis asuntoani pilaamaan yhtään eläintä. Mutta raivostuttaa kun kaikilla on nykyään jotain elukoita.
Mä olenvälillä ihan mielenkiinnosta katsellut vuokra-asuntoja etuovi.comista ja kyllä niissä ainakin, mitä olen katsonut, lähes jokaisessa mainitaan, että ei eläimiä.

no miksi? hitto, jos ois omakotitalo niin mie ottasin irliksen itelleni :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Se vastuuvakuutus vaan ei taida korvata niitä jälkiä, mitä koiran kynsistä jää parkettiin.

Juu ei korvaakaan. Tosin useempi vuosi on asuttu asunnossa misson parketti ja kynsistä ei kyllä naarmuja oo tullu... olisko parempi se parketti sitten ku yleensä :whistle:

no miksi? hitto, jos ois omakotitalo niin mie ottasin irliksen itelleni :D

pistin yksäriä sulle.

Yhteistyössä