Ä
"Äiti myös"
Vieras
Tilanne on tämä. Seurustelin miehen kanssa ja tulin raskaaksi. Asuin silti lasteni kanssa yksin. (lapsia edellisestä liitosta) Koska Suhteesta ei tullut mitään, mies loppujen lopuksi lähti suhteesta. Olen hoitanut lapsen yksin, mies pitää lasta, joka toinen viikonloppu luonaan ja ottaa viikolla myös yhden illan. Minun puolestani saa nähdä niin usein kun haluaa ja tuen hänen vanhemmuuttaan. Nyt mies on alkanut puhua viikko/viikko systeemistä että haluaa semmoisen. lapsi on 2v ja kitkuttelen kotihoidontuella, koska en halua lasta laittaa vielä noin pienenä hoitoon. Mies puhui että ottaisi lapselle hoitopaikan. Mielestäni viikko viikko kuulostaa järjettömältä! Mies on nähnyt lasta säännöllisesti näin koko ajan ja lapsella on hyvä asua kotona, jossa asuvat myös vanhemmat sisaruksensa. Minkä ihmeen takia pitäisi ryhtyä moiseen järjestelyyn ja pistää lapsi heittopussiksi? Elatusmaksun maksamisesta kävimme aikoinaan kovat tappelut, mies ei olisi halunnut maksaa mitään, eikä ymmärtänyt miksi hänen pitää elättää lastaan mutta lastenvalvojan luona taipui. Kysymys kuuluu... Pitääkö minun suostuaiikko iikko systeemiin, ellen halua. Meillä joka tapauksessa on yhteishuoltajuus, vaikkei suhteesta tullutkaan mitään, eikä mies koskaan asunut meidän kanssa.