Liian nopea tahti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelijä

Vieras
Kaipaan mielipiteitä?

Kaverini 20-vuotta erosi kuukausi sitten parin vuoden suhteesta ja alkoi heti seurustelemaan jonkun tyypin kanssa. Nyt sitten sanoi että jätti viikko sitten pillerit pois ja haluaa vauvan! Aikovat kuulema muuttaa yhteenkin.

Siis onko mitään järkeä alkaa hankkimaan lasta kuukauden seurustelun jälkeen??

Paniikki iskenyt kaveriisi :(
Haluaa sia miehen itseensä lapsella . Ei kuulosta ihan ok jutulta.
Toisaalta tiedän pariskunnan joka meni naimisiin 3kk tapaamisen jälkeen ja vauva syntyi 8kk häiden jälkeen. Mutta heillä oli edellisistä suhteista ja erosta kulunut aikaa jo 1v. Vielä 10v jälkeen ovat kimpassa.

mikäs siinä jos siltä tuntuu. Mun yks kaveri oli seurustellut kuukauden ukkonsa kanssa kun huomasi, et on jo raskaana. No nyt niillä jo toinenkin lapsi ja ovat olleet yhdessä 6v. Sitä kun ei koskaan tiedä. Musta on tyhmää jäädä odottelemaan jos molemmista siltä tuntuu! Tiedän myös pareja, jotka ovat seurustelleet 10v ja ovat jo naimisissa kun saavat ekan lapsensa ja eroavat kun vauva on pieni!!!

Ei kehtaa kaverille sanoa, kun tiedän että suuttuu ja välit menee. Ei taida kovin järkevästi ajatella. Ja vaikka sanoisin mitä, ei se rakkauden huumassa taida minua uskoa kun en sentään hänen parhaimpiin kavereihinsa kuulu.

Alkuperäinen kirjoittaja KYRSÄ:
mikäs siinä jos siltä tuntuu. Mun yks kaveri oli seurustellut kuukauden ukkonsa kanssa kun huomasi, et on jo raskaana. No nyt niillä jo toinenkin lapsi ja ovat olleet yhdessä 6v. Sitä kun ei koskaan tiedä. Musta on tyhmää jäädä odottelemaan jos molemmista siltä tuntuu! Tiedän myös pareja, jotka ovat seurustelleet 10v ja ovat jo naimisissa kun saavat ekan lapsensa ja eroavat kun vauva on pieni!!!

heh, kuin minusta olisit kirjoittanut :D

mut mitä sitä ulkopuoliset ihmettelemään ja pällistelemään. =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei kehtaa kaverille sanoa, kun tiedän että suuttuu ja välit menee. Ei taida kovin järkevästi ajatella. Ja vaikka sanoisin mitä, ei se rakkauden huumassa taida minua uskoa kun en sentään hänen parhaimpiin kavereihinsa kuulu.

no mitä ihmettä puuttumaan toisten asioihin? :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:

ties vaikka olisikin :o Kun en mä noiden nimimerkkien taakse nää :D

voi voi lapsia kun eivät ymmärrä et aikuista elämää on edessä vielä monta vuotta ja kahden kolmen vuoden päästä ei varmasti oo liian myöhäistä hankkia lasta. Jos sattuu olemaan vielä saman tyypin kanssa. Valitettavasti parikymppisenä solmitut liitot ei yleensä ole niitä kestävimpiä (ainakaan jos kaikki tänne mulle heti nyt -meininki on toteutunut), mut jokainen aikuinen ihminen tekee omat ratkaisunsa. Mahtaako tällä nuorella parilla olla jo koulut loppu ja jalat tukevasti työelämässä. Noin niinkuin tätinä tiedustelen, että kukakohan heidän perheensä sitten elättää?! Sossuko???

Kuukausi on tosi lyhyt aika oppia tuntemaan toinen, kun jotkut ovat vuosikausia naimisissa ja silti löytävät toisesta uutta joka päivä. Kuukauden pystyy kuka tahansa esittämään millaista ihmistä tahansa, mutta tosi elämä sen toisen kanssa joka päivä onkin ihan toinen juttu. Ensin pitäisi pystyä tuntemaan itsensä, toinen ja suhde toisen kanssa tarpeeksi hyvin tietääkseen miten toinen reagoi mihinkin asioihin ja millaiset toiveet kummallakin on ennen kuin aletaan perhettä perustaa. 20-v. on niin nuori, että ehtii vielä tosi monia vuosia niitä lapsia tekemään. Vuosikin on lyhyt aika tuossa iässä odottaa ja katsella millaiselta tulevaisuus alkaa näyttää. Tulee mieleen, että koittaakohan kaverisi tuolla tavoin paikkailla jotakin suruaan tai pahaa oloaan jostakin eroon liittyvästä asiasta.

Molemmat ovat työttömiä. Kaipaan vaan neuvoja, voiko sellaista asiaa ees sanoa nitenkään nätisti että oletkohan ajatelluta asian ihan loppuun ja kannattaisiko odottaa ja tutustua ensiksi siihen uuteen kumppaniin?

Otapa puheeksi tämän kaverisi kanssa se asia, et paljonko vaunut, pinnasängyt, vaipat, lastenvaatteet, turvaistuimet yms maksaa... siis ihan tolkuttomasti. Paljon voi hankkia käytettynä (joo), mut jos ollaan jo nytkin kilometritehtaalla ni ei hyvältä näytä. Kannusta kaveriasi menemään opiskelemaan (se olis oikea paikka työttömälle parikymppiselle)! Voit korostaa et sosiaalituet on aika minimaalisia ja lapsen kanssa on varmasti rankkaa kun pitää jatkuvasti penniä venyttää...

Vaikka haluaisi toisen parasta, pitäsi silti olla sekaantumatta. Ei ole helppoa. :( E sitä tyttöä koulu kiinnosta.. Olisi saanu vakituisen paikan hautuusmaalta (puutarhuriksi) mutta ei halunnu kun ei saisi muuten olla pojan kanssa tarpeeksi yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:

ties vaikka olisikin :o Kun en mä noiden nimimerkkien taakse nää :D

nii-i :whistle: :xmas:

Eipä sitä voi toista neuvomaan alkaa jos ei sulta neuvoja ole kysyny. Parasta vaan olla ystävä ja tukea jos ja kun sitä tarvii ja muuten antaa toisen elää elämäänsä =) Toki mielessään voi päivitellä =)

Minusta tuossa iässä ei ole mitään järkeä alkaa hankkiutumaan raskaaksi kuukauden seurustelun jälkeen. Mutta ei sitä oikein nätisti voi hälle sanoa: suoraan voi mutta hän ei varmaan halua sen jälkeen sun kanssa olla tekemisissä.

Yhteistyössä