Ei kai nyt kipsatulla jalalla voi ajaa autoa?

Äiti on vähän erikoinen..jalka paketissa ja leikattu, ajatteli että jatkaa töiden tekoa 2 viikon saikun jälkeen. Siis kainalosauvat käytössä ja meinas ajaa joka päivä 30 kilsaa työmatkaa suuntaansa.

Ei kai toi nyt fyysisesti voi onnistua? Kertokaa jos on jalka ollut paketissa ja tiedätte. Mua ajatus ei houkuttele, mut en voi aikuista ihmistä kieltääkään.
 
Kumpi jalka? Ihan yhtä helppoa ajaa kuin laskettelumonot jalassa.
En mä muista kumpi, mut joutuuhan siinä jalkaa liikuttamaan kun painelee polkimia. Ja mutsin nilkka ja sääriluu meni monesta kohtaa poikki, jotenkin kuulostaa ihan mahdottomalta yhtälöltä, 2 viikkoa leikkauksen jälkeen..

Sit se pässi ajelee pimeillä ja liukkailla teillä, ojaan tai toisen auton keulaan :kieh:
 
"vieras"
no jos on vasen jalka niin kai se mahdollista on. jos on oikea niin en kyllä ite mitenkään uskaltais, oikean jalan kun ON OSUTTAVA ongelmitta jarrulle jos tositilanne tulee. kipsi on niin paksukin että voin kuvitella että helposti painaa jarrua ja kaasua yhtäaikaa.
itellä oli vasen jalka ensin kipsissä ja sitten aircast-niminen nilkkatuki. kipsin kansa en voinut kuvitellakaan ajamista, aircastin kanssa jalka oli alkuun niin kipeä että en pysynyt painamaan kytkintä pohjaan kuin hetkeksi kerrallaan, joten ei onnistunu kaupunkiajo.. mut sitte myöhemmin ajelin kyllä tuon tuen kanssa.
 
Kaasun käyttöhän se hankalinta on jos ei nilkka toimi. Kytkintähän on suht helppo käyttää vaikka jäykemmälläkin jalalla. Mutta en lähtisi kipsi jalassa ajamaan, on kuitenkin kömpelö jos äkkitilanne tulee.
 
"vieras"
Jos on varaamiskielto, niin autolla ei ajeta. Ihan päivänselvä asia. Sauvakävelyssä ei varata painoa jalalle ollenkaan, joten sillä jalalla ei autoa ajeta vaurioitta.
 
kimkoskela
Kyllä autolla ajo onnistuu ihan hyvin,jos vasen jalka on kipsissä. Kyllä sillä kytkintä voi painaa. MUTTA sairaalassa sanoivat minulle,että ei saisi ajaa. Jos tulee kolari,niin kipsijalkainen on syyllinen.
 
vierailija
Äiti on vähän erikoinen..jalka paketissa ja leikattu, ajatteli että jatkaa töiden tekoa 2 viikon saikun jälkeen. Siis kainalosauvat käytössä ja meinas ajaa joka päivä 30 kilsaa työmatkaa suuntaansa.

Ei kai toi nyt fyysisesti voi onnistua? Kertokaa jos on jalka ollut paketissa ja tiedätte. Mua ajatus ei houkuttele, mut en voi aikuista ihmistä kieltääkään.
No ei kipsi itsessään ole useinkaan este mutta jos esimerkiksi jalalla ei saa varata kuin jalan oman painon, niin silloin voi olla vähän niin ja näin. Vaikea painaa polkimia,
Tiedän useita jotka on ajaneet kipsi jalassa. Automaatti vaihteisto helpottaa huomattavasti ajoa.
 
vierailija
Äiti on vähän erikoinen..jalka paketissa ja leikattu, ajatteli että jatkaa töiden tekoa 2 viikon saikun jälkeen. Siis kainalosauvat käytössä ja meinas ajaa joka päivä 30 kilsaa työmatkaa suuntaansa.

Ei kai toi nyt fyysisesti voi onnistua? Kertokaa jos on jalka ollut paketissa ja tiedätte. Mua ajatus ei houkuttele, mut en voi aikuista ihmistä kieltääkään.[/QUOTE ei oo kipsijalssa autoa ajanu mutta sandaalit jalassa olen kun ei viitti kesä kuumalla laittaa mitää hiostavia kenkiä jalkaan sandaalit on silloin hyvät
 
vierailija
Minulla ollut kipsi oikeassa jalassa nyt neljä viikkoa ja toinen mokoma vielä jäljellä.
Heti aluksi opettelin ajamaan kipsin kanssa autoa. Eilen poliisit pysäyttivät ja antoivat sakot turvavyön käyttämättä jättämisestä. Kainalosauvoilla kuljin poliisiautoon allekirjoittamaan pikavoiton. Poliisien tahoilta ei kyseenalaistettu ajokykyä puolella sanallakaan, vaan matka jatkui hyvät päivänjatkot toivotuksen merkeissä.
 
Olen ajannut kipsatun jalan kanssa automaattivaihteista autoa. Teki todella hyvää ajaa välillä autoakin, kun olin ollut selän ja jalan takia useita päiviä sidottuna sänkyyn. (y)
Vasen jalka siis oli kipsattu ja selästä kaksi nikamaa kompressiomurtuman kourissa :cool:

Olin toki pelannut mm GTA IV -peliä, mutta eihän se nyt ole läheskään sama asia, kun ajaa ihan oikeasti :barefoot::love:
 
vierailija
Minulla ollut kipsi oikeassa jalassa nyt neljä viikkoa ja toinen mokoma vielä jäljellä.
Heti aluksi opettelin ajamaan kipsin kanssa autoa. Eilen poliisit pysäyttivät ja antoivat sakot turvavyön käyttämättä jättämisestä. Kainalosauvoilla kuljin poliisiautoon allekirjoittamaan pikavoiton. Poliisien tahoilta ei kyseenalaistettu ajokykyä puolella sanallakaan, vaan matka jatkui hyvät päivänjatkot toivotuksen merkeissä.
Et vaan osannut lukea mitä sakkolappuun oli kirjotettu. Olit siis tyhmempi kuin ne polliisit yhteensä.
 
vierailija
Olen ajannut kipsatun jalan kanssa automaattivaihteista autoa. Teki todella hyvää ajaa välillä autoakin, kun olin ollut selän ja jalan takia useita päiviä sidottuna sänkyyn. (y)
Vasen jalka siis oli kipsattu ja selästä kaksi nikamaa kompressiomurtuman kourissa :cool:

Olin toki pelannut mm GTA IV -peliä, mutta eihän se nyt ole läheskään sama asia, kun ajaa ihan oikeasti :barefoot::love:
Polkuautoa niin.
 

Yhteistyössä